Έντυπη Έκδοση

Πετώντας με τον «Καρυοθραύστη»

Μια υπέροχη χριστουγεννιάτικη ιστορία αφηγείται ο «Καρυοθραύστης», που ανεβαίνει αύριο βράδυ (ώς τις 5 Ιανουαρίου) στα «Ολύμπια», μια ιστορία έρωτα, βάσανου και δικαίωσης.Μια φαντασμαγορία για μικρούς και μεγάλους είναι το χορόδραμα του Τσαϊκόφσκι, από τα διασημότερα του ρεπερτορίου, τόσο για τις υπέροχες μουσικές όσο και για τις «πάσες» που δίνει στους χορογράφους να αναδείξουν τις αρετές των άξιων χορευτών.

Και είναι η πρώτη χορεύτρια του μπαλέτου της Λυρικής Μαρία Κουσουνή που θα ερμηνεύσει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Κλάρας-Μαρίας στο χορόδραμα. Εχοντας πίσω της την Κρατική Οπερα της Βιέννης και το Μπαλέτο του Αμβούργου «Τζον Νόιμαγερ», με πρώτους ρόλους σε μερικά από τα σημαντικότερα χοροδράματα («Ρωμαίος και Ιουλιέτα», «Σπάρτακος», «Μήδεια», «Ιεροτελεστία της άνοιξης», «Μπολερό» κ.ά.), θα πει η Κουσουνή πως δεν υπάρχουν ερμηνευτικές ιδιαιτερότητες στο ρόλο, παρά τεχνικές δυσκολίες, που και αυτές με τη σειρά τους δεν έχουν να κάνουν με την πείρα.

«Η Κλάρα-Μαρία χρειάζεται αντοχή, δύναμη και έξυπνη διαχείριση των τεχνικών μέσων», λέει.

Για το πώς μπορεί να αποδοθεί πειστικά το παραμύθι, εξηγεί: «Η τέχνη του χορού εμπεριέχει όλες τις άλλες. Ο δημιουργός έχει ήδη βάλει τις πινελιές του γράφοντας τη μουσική πάνω στην ιστορία που έχει επιλέξει. Ο χορογράφος θα "μεταφράσει" επί του συγκεκριμένου τον Τσαϊκόφσκι και η τελευταία πινελιά θα είναι η δική μας, όταν θα κληθούμε με το σώμα μας να εκφράσουμε τα συναισθήματα. Επί της ουσίας οι χορευτές είναι ηθοποιοί που εκφράζονται με μύρια όσα εκτός από το λόγο, έχοντας την τεράστια βοήθεια της μουσικής. Αν όλα τα παραπάνω δέσουν αρμονικά, τότε το παραμύθι θα γίνει πιστευτό».

Δεν μπαίνει στον πειρασμό να συγκρίνει την ευρωπαϊκή εμπειρία της με την ελληνική κατάσταση, αφού επισημαίνει πως δεν γίνεται να συγκρίνονται ανόμοια μεγέθη, αφού «στην Ελλάδα, ειδικά όπως έχουν διαμορφωθεί πρόσφατα τα πράγματα, δεν υστερούμε μονάχα στο χορό, παρά το εξαιρετικό επίπεδο των χορευτών».

Κοινή η διαπίστωση πως ο χορός «τρώει» γρήγορα τα παιδιά του. Θα πει σχετικά η Κουσουνή: «Είναι σαφές πως όταν αποφασίζουμε για την καριέρα μας ξέρουμε πως δεν θα μπορούμε να χορεύουμε για πάντα. Ομως όταν κατεβαίνουμε από το σανίδι ξέρουμε πως μπορούμε να κάνουμε χίλια δυο άλλα σχετικά πράγματα, χορογραφώντας ή διδάσκοντας».

Κι όσο για το χειροκρότημα, θα συμπληρώσει: «Ο στόχος δεν είναι αυτό. Χορεύουμε γιατί ο χορός πηγάζει από μέσα μας, γιατί είναι η κινητήρια δύναμή μας. Και γιατί είναι η επαφή μας με τη ζωή».

Ο «Καρυοθραύστης» ανεβαίνει σε χορογραφία του Ρενάτο Τζανέλα και μουσική διεύθυνση των Γιώργου Βράνου και Στέφανου Τσιαλή. Η παράσταση έχει τις ρίζες της στην πρώτη χορογραφία του Τζανέλα το 2000 στη Βιέννη, που δουλεύτηκε ξανά, έσπασε τα ταμεία της Λυρικής πέρσι κι έφτασε στο σημείο να γίνει είδηση στο BBC.

Σε σκηνικά-κοστούμια του Κρίστοφ Κρέμερ, η χορογραφία εστιάζει στο όνειρο της 18χρονης Κλάρας-Μαρίας, που αποδεικνύεται μια δραματική διαδικασία ενηλικίωσης μέσα από την αγάπη και το φόβο.

Λέει ο χορογράφος: «Η αγάπη είναι πολύ σημαντική στην παράσταση. Οπως και ο έρωτας».

Θα συμπληρώσει ο Τζανέλα πως παρά την ένταση της πλοκής έχει αποφύγει τις σκηνές βίας, «αυτό το περιβάλλον που συνήθως προτείνεται σήμερα στα παιδιά».

Το στοιχείο που θα φέρει τον «Καρυοθραύστη» πιο κοντά στους εφήβους είναι τα σκηνικά και τα κοστούμια, που μοιάζουν να βγαίνουν από κόμικς.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Χορός
Κι αυτά
Παραστάσεις
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Αρχαιολογία
Θεραπευτές από τον Τρωικό Πόλεμο
Υπουργείο Πολιτισμού
Μέτρα για την «προστασία» του Εθνικού Υμνου
Βιβλιοπωλεία
«Εστία» ξανά
Εικαστικά
PSI και για τον Ζογγολόπουλο
Συνεντεύξεις
«Ο φασισμός απλώνεται σαν δηλητήριο στην Ευρώπη»
«Η Εκκλησία προτιμά να κρύβει τα σκάνδαλα»
Οποιαδήποτε ομοιότητα με τον... Ακη Πάνου είναι συμπτωματική
Κι αυτά
Πετώντας με τον «Καρυοθραύστη»
Κι εκείνα
Το αδιέξοδο της Ορχήστρας
Αποκατάσταση τώρα
TV & Media
Συνεχίζουν ακάθεκτοι, σήμερα οι αποφάσεις
Η «Εμμα» θα κλέψει την παράσταση
Ελληνική σειρά και στον ΣΚΑΪ
929.405 ευρώ σε «Πήγασος Εκδοτική», «Πρώτο Θέμα» και «Realmedia»
Άλλες ειδήσεις
«Δεν φίλησα κατουρημένες ποδιές»