Έντυπη Έκδοση

ΣΤΟ «ΚΑΙ ΠΕΝΤΕ» Ο ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΛΕΙ ΟΛΟΥΣ ΣΕ ΔΙΑΛΟΓΟ, ΕΜΜΕΝΟΝΤΑΣ ΟΜΩΣ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ * ΜΙΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ, ΔΥΟ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΥΟ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΙΛΟΥΝ ΣΤΗΝ «Ε» ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΣΤΑ ΑΕΙ

Θυμήθηκε το διάλογο προ της δωδεκάτης εβδομάδος

Το «τελευταίο του χαρτί», μήπως και εκτονωθεί η κρίση στα Πανεπιστήμια, ρίχνει τώρα στο τραπέζι ο υπουργός Παιδείας. Επειτα από 11 εβδομάδες απεργίας των διοικητικών υπαλλήλων, με το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Μετσόβιο να παραμένουν κλειστά κι ενώ το αδιέξοδο διογκώνεται, ο Κ. Αρβανιτόπουλος κάλεσε, την ύστατη αυτή ώρα, πρώτη φορά σε διάλογο, πρυτανικές αρχές και διοικητικούς υπαλλήλους με την προϋπόθεση όμως να ανοίξουν τα Ιδρύματα.

Ο διάλογος δεν θα γίνει βέβαια για να ανασταλεί το μέτρο της διαθεσιμότητας, όπως ζητεί η πανεπιστημιακή κοινότητα, αλλά για να επιταχυνθεί αυτή ώστε να ακολουθήσει η κινητικότητά τους σε άλλα ιδρύματα ή φορείς του Δημοσίου, αφού όπως δήλωσε: Καλεί σε διάλογο τις πρυτανικές αρχές των 8 Ιδρυμάτων, «προκειμένου η πολιτεία και το υπουργείο να τους συνδράμουν στη διαδικασία της διοικητικής αναδιάρθρωσης που πρέπει να ακολουθήσουν», και τους διοικητικούς υπαλλήλους των Ιδρυμάτων που συμμετείχαν στην διαθεσιμότητα, «για να επιταχύνουμε», όπως αναφέρει, «τις διαδικασίες διαϊδρυματικής κινητικότητας και της επανατοποθέτησης των περισσοτέρων σε φορείς του Δημοσίου».

Πάλι 1.790 ονόματα

Η πρόταση του υπουργού για διάλογο σκιάστηκε από τη νέα ανακοίνωση του ΑΣΕΠ των τελικών πινάκων κατάταξης των υπαλλήλων που τίθενται σε διαθεσιμότητα. Πρόκειται για τους οριστικούς -υποτίθεται- πίνακες, που στην ουσία όμως είναι μια επανάληψη των προσωρινών, καθώς εμφανίζουν και πάλι 1.790 ονόματα υπαλλήλων των οκτώ πανεπιστημίων, από τους οποίους θα προέλθουν οι 1.349 της διαθεσιμότητας. Πρόκειται για εργαζομένους του ΕΚΠΑ, του ΕΜΠ, του Αριστοτελείου Θεσσαλονίκης, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και των Πανεπιστημίων Πατρών, Κρήτης, Ιωαννίνων και Θεσσαλίας.

Την ίδια στιγμή, το χάος στα δύο μεγάλα Ιδρύματα του κέντρου, ΕΚΠΑ και ΕΜΠ, παραμένει. Οι διοικητικοί υπάλληλοι δηλώνουν ότι δεν πρόκειται τώρα να κάνουν πίσω, οι καταλήψεις των φοιτητών έχουν φουντώσει, οι είσοδοι στην Πανεπιστημιούπολη και την Πολυτεχνειούπολη παραμένουν κλειστές και το εξάμηνο των φοιτητών είναι πλέον κυριολεκτικά στον αέρα.

Κι ενώ η απεργία των διοικητικών στο ΕΚΠΑ και στο Μετσόβιο συνεχίζεται για ενδέκατη εβδομάδα, το υπουργείο Παιδείας προσέφυγε ακόμα μία φορά στα δικαστήρια ζητώντας να κριθεί η απεργία των υπαλλήλων παράνομη και καταχρηστική.

Το δικαστήριο αποφάσισε ότι είναι μόνο παράνομη. Ωστόσο, στα δικαστήρια της Ευελπίδων έγιναν χθες μικροσυμπλοκές μετά το τέλος της πορείας των διοικητικών υπαλλήλων και των φοιτητών, οι οποίοι διαδήλωσαν με αίτημα την άρση του μέτρου της διαθεσιμότητας.

Ανοιχτά ή κλειστά πανεπιστήμια; Ιδού το ερώτημα

Να ανοίξουν τα πανεπιστήμια ή να παραμείνουν κλειστά για δωδέκατη εβδομάδα; Αυτό είναι το ερώτημα που θέσαμε στους άμεσα ενδιαφερόμενους. Δύο φοιτητές, δύο καθηγητές, από τη Νομική Αθήνας και το ΕΜΠ, και μία διοικητική υπάλληλος επιχειρηματολογούν επί του θέματος.

«Αδυναμία λειτουργίας και χωρίς την απεργία»  

Απεργός διοικητική υπάλληλος

Και να τελειώσει η απεργία δεν θα υπάρχει κανείς στη θέση του. Είτε θα είναι σε αργία είτε θα έχει διατεθεί. Το μείζον ζήτημα είναι η αδυναμία λειτουργίας του Πανεπιστημίου, μετά τα μέτρα του υπουργείου Παιδείας: καταργήσεις κλάδων, θέσεις σε αργία όσων δεν συμμετείχαν στην απογραφή και διαθεσιμότητα όσων συμμετείχαν.

Κατά τη διάρκεια της απεργίας, δεν έχουμε αφήσει τίποτα επείγον να εκκρεμεί. Εκδίδουμε δηλαδή πιστοποιητικά φοιτητικής ιδιότητας για στρατολογία, για ασφαλιστικά ταμεία γονέων, για σφράγιση βιβλιαρίων, για άδειες παραμονής αλλοδαπών φοιτητών. Από τη στιγμή που θα μας έρθουν οι διαπιστωτικές πράξεις, ούτε αυτά θα εξυπηρετούμε.

«Δεν κλείνουν οι μειοψηφίες τα ιδρύματα»

Παντελής Δράτσας, τριτοετής φοιτητής στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ

Παντελής Δράτσα Παντελής Δράτσα Ο αγώνας μας είναι δίκαιος. Από τη μια, απολύονται 399 εργαζόμενοι από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, οι οποίοι είναι μεγάλοι σε ηλικία, έχουν παιδιά και είναι δύσκολο να βρουν δουλειά. Από την άλλη, μιλάμε για πλήρη υποβάθμιση και αδυναμία λειτουργίας του πανεπιστημίου, μια και συγκεκριμένα στο ΕΜΠ αποχωρεί το 50% του διοικητικού προσωπικού: των ανθρώπων που εργάζονται στις βιβλιοθήκες, στη φύλαξη, στις γραμματείες. Αυτοί οργανώνουν τις εξεταστικές, τις εγγραφές και είναι υπεύθυνοι για τις απαραίτητες λειτουργίες.

Αν ισχύσει η διαθεσιμότητα, στη σχολή μου, από τους 90 εργαζόμενους θα παραμείνουν 16. Και πρόκειται για μια σχολή που έχει 3.000 προπτυχιακούς και 900 μεταπτυχιακούς φοιτητές. Στη γραμματεία μας, δηλαδή, θα μείνει ένα άτομο!

Ακούμε συνεχώς ότι θα χαθεί το εξάμηνο. Το υπουργείο θέτει αυτό το ζήτημα για να αποπροσανατολίσει τον κόσμο. Το δίλημμα είναι η διάλυση ή η υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου. Σε πρακτικό επίπεδο, βέβαια, σύμφωνα με το νόμο Αρβανιτόπουλου, προβλέπονται 13 εβδομάδες μάθημα και δεν μπορούν να γίνουν διπλές εξεταστικές. Το κατά πόσο τηρείται κατά γράμμα ο νόμος είναι θέμα πολιτικής βούλησης. Για παράδειγμα, πέρσι, ο νόμος ήταν ελαστικός με τη διπλή εξεταστική των επί πτυχίω φοιτητών.

Τα ΜΜΕ αναπαράγουν τη φράση «όμηροι φοιτητές». Κανείς δεν είναι όμηρος. Δεν κλείνουν οι μειοψηφίες το ίδρυμα. Για πρώτη φορά, τα τελευταία χρόνια, υπάρχει τόσο μεγάλη συμμετοχή στις γενικές συνελεύσεις των φοιτητών.

Σε οποιαδήποτε ιντερνετική πρωτοβουλία, πίσω από την οποία βρίσκεται η ΟΝΝΕΔ, και στη φημολογία ότι υπάρχουν 30.000 φοιτητές που θέλουν ανοιχτές σχολές, αναρωτιέται κανείς γιατί το αποτέλεσμα δεν εκφράζεται με ψήφο, στη συνέλευση. Γιατί ούτε το 1/10 αυτών των φοιτητών δεν συμμετέχει στη συνέλευση; Στο ΕΜΠ, η πλειοψηφία των φοιτητών ψηφίζει οι σχολές να παραμείνουν κλειστές.

Αυτή τη στιγμή δεν παλεύουμε μόνο για να αποτρέψουμε μια κατάσταση ή για να επιστρέψουμε στην προηγούμενη. Παλεύουμε για ένα πανεπιστήμιο όπως το οραματιζόμαστε εμείς: δημόσιο, δημοκρατικό, δωρεάν, ανεξάρτητο, με διαφάνεια και πραγματική αυτοδιοίκηση από εργαζόμενους και φοιτητές, μέσα από συλλογικές διαδικασίες.«Κρίση μαξιμαλισμού το ιδιότυπο lockout»

Στέλιος Τσεβάς, τελειόφοιτος της Νομικής Αθήνας

Στέλιος Τσεβάς Στέλιος Τσεβάς Ο,τι είναι για τον υπόλοιπο κόσμο το σπίτι και η δουλειά είναι για το φοιτητή το πανεπιστήμιο. Εκεί, καθείς κάνει την έρευνα που αγαπά με καλή παρέα, έχοντας την πολυτέλεια να κριτικάρει τις κάθε είδους αυθεντίες. Αυτό το υπέροχο πράγμα δικαιούται δωρεάν κάθε Ελληνας πολίτης στην πιο παραγωγική του ηλικία.

Στο ΕΚΠΑ, λοιπόν, εδώ και 11 εβδομάδες, οι φοιτητές είμαστε άστεγοι και σε αργία, αφού εξαιτίας των αποφάσεων των καθηγητών μας που στελεχώνουν τα διοικητικά όργανα του Πανεπιστημίου δεν δικαιούμαστε να μπούμε όχι στις σχολές, αλλά ούτε καν στις βιβλιοθήκες μας. Οι ώριμοι άνθρωποι που διοικούν το ΕΚΠΑ -αφού χειροκρότησαν το σχέδιο «Αθηνά» το 2011- έκριναν ως πρόσφορο μέσο -οψιγενούς- αντίδρασης στη μνημονιακή υποβάθμιση του δημοσίου πανεπιστημίου το ολοκληρωτικό του κλείσιμο. Σε μια κρίση μαξιμαλισμού κήρυξαν από 9 Σεπτεμβρίου ένα ιδιότυπο lockout, κατά το οποίο όμως οι ίδιοι πληρώνονται παρ' ότι δεν διδάσκουν.

Η δύναμη αυτού που αντιδρά είναι το γεγονός ότι είναι απαραίτητος σε κάποιον. Αυτή είναι και η ουσία της κάθε απεργίας: «Εργοδότη, με έχεις ανάγκη και γι' αυτό θα με σέβεσαι». Το αδρανές κλειστό πανεπιστήμιο, αντίθετα, δείχνει ότι, παρ' ότι δεν έχει προσφέρει κάτι ούτε στην κοινωνία ούτε στο κράτος, όσο βρίσκεται σε αναστολή λειτουργίας, αποτελεί ένα δυσανάλογο έξοδο.

Αν αυτοί που διοικούν το ΕΚΠΑ νοιάζονταν γι' αυτό και τους υπαλλήλους του, θα άφηναν τις σχολές ανοιχτές, θα πρότειναν, όπως έκαναν καθυστερημένα, τρόπους εξοικονόμησης προσωπικού και χρημάτων (ακόμη και παραιτούμενοι συμβολικά του μισθού τους) και έτσι θα στήριζαν και τους απεργούς, διότι δεν θα έθεταν την ακαδημαϊκή κοινότητα στο ψευδοδίλημμα «απεργία αξιοπρέπειας ή ανοιχτό πανεπιστήμιο», αλλά οι φοιτητές θα αλληλεπιδρούσαν με τους διοικητικούς και θα μετέφεραν το μήνυμά τους στις οικογένειές τους και από εκεί σε όλη την κοινωνία.

Αυτό που μένει είναι η πλήρης απαξίωση του δημοσίου πανεπιστημίου και μια θλιβερή διαπίστωση: Κάποτε έκαιγαν βιβλία. Σήμερα, τα κλειδώνουν.

«Αφήστε τα στο χάος τους»

Δημήτρης Α. Σεβαστάκης, ζωγράφος, αν. καθηγητής ΕΜΠ

Δημήτρης Α. Σεβαστάκης Δημήτρης Α. Σεβαστάκης Τα Πανεπιστήμια πρέπει να είναι ανοικτά αφού το νόημα και η δύναμή τους είναι οι φοιτητές, το γνωστικό συμβάν, η πνευματική δημιουργία, η ιδεολογική διαπάλη. Ομως ειδικά τα δύο ιστορικά και προβεβλημένα Πανεπιστήμια (ΕΚΠΑ και ΕΜΠ) είναι σχεδόν αδύνατο να είναι ανοικτά, αφού αποδομούνται ως προς τις στοιχειώδεις λειτουργίες τους.

Ακόμα και ως προς τις αυτονόητες διοικητικές πράξεις. Φύλαξη, τεκμηρίωση, γραμματειακή στήριξη, συντήρηση, έρευνα. Ισως η πιο εύστοχη μορφή διαμαρτυρίας να είναι η νέα και προβληματική λειτουργία τους.

Να εκδηλωθεί δηλαδή καθαρά το πρόβλημα που δημιουργείται, χωρίς να είναι κανείς αναγκασμένος να το περιγράψει. Ουρές για εγγραφή, πάσο, σίτιση. Ασυντήρητοι ανελκυστήρες, διαρροές, πεσμένα δίκτυα. Ελάχιστες ώρες ανοικτή βιβλιοθήκη, εργαστήρια, διεκπεραιώσεις. Τείνω προς μια τέτοια λύση όπου ανεκβίαστα θα εκδηλώνεται κάθε στιγμή, κάθε λεπτό, το διοικητικό και λειτουργικό χάος.

Ακόμα δεν έχει συνειδητοποιηθεί η έκταση του προβλήματος, ούτε το κρίμα. Δεν έχει νοηθεί ακόμα αυτοκαταστροφική, σε σχέση με τα συμφέροντα της χώρας, επιλογή. Οπως καταδικάζεται ο τόπος μας σε παραγωγική καχεξία, σε πολιτική υπανάπτυξη, έτσι οδηγείται και σε μια συγκλονιστική πνευματική αναστροφή.

Το κυριότερο είναι ότι πέρα από τα προφανή, η διαλυτική πράξη είναι απολύτως ανορθολογική και επομένως αντιοικονομική. Και αυτό ξεπερνάει τις αντιρρήσεις για τις, συχνά, στερεότυπες συνδικαλιστικές τεχνικές ή τις εύλογες ενστάσεις για τους πολυετείς πολιτικαντισμούς και την ευνοιοκρατία.

Κάθε πανεπιστημιακός, κάθε φοιτητής, κάθε οικογένεια, κάθε εργαζόμενος πληρούται μέσα από τη λειτουργία του ιδρύματος, αποζημιώνεται ψυχικά, καταξιώνεται πνευματικά, ανασυγκροτείται ηθικά. Αυτό το υψηλό πρωτόκολλο πάει να απαλειφθεί. Δυστυχώς.

«Νομική με 4 υπαλλήλους»

Σπυρίδων Βλαχόπουλος Σπυρίδων Βλαχόπουλος Σπυρίδων Βλαχόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής Νομικής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Το Πανεπιστήμιο το θέλουμε ανοιχτό. Ποιος όμως θα το ανοίξει και ποιος θα κλειδώσει φεύγοντας το κτήριο, αφού απολύονται οι θυρωροί; Υπάρχει σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Δεν θα μπορέσει να επιτελέσει τη λειτουργία του αν εφαρμοστεί η διαθεσιμότητα των 498 διοικητικών υπαλλήλων.

Συγκεκριμένα, αποχωρούν πολλοί επιστάτες, βιβλιοθηκονόμοι, διοικητικοί γραμματείς και γενικότερα υπάλληλοι που είναι απαραίτητοι για τη φύλαξη των κτηρίων, για τη διαχείριση των κληροδοτημάτων, της περιουσίας του ΕΚΠΑ, για την πραγματοποίηση της εξεταστικής, για το erasmus και άλλες διαδικασίες.

Στις 32 βιβλιοθήκες του, προβλέπεται ότι θα μείνουν περίπου 40 υπάλληλοι. Αυτή τη στιγμή, το Πανεπιστήμιο Αθηνών εξυπηρετεί 80.000 φοιτητές και απασχολεί 2.000 μέλη ΔΕΠ. Εχει 40 τμήματα και σχολές, 174 εργαστήρια και 66 πανεπιστημιακές κλινικές.

Οσον αφορά στη μοριοδότηση των υπαλλήλων, αυτή στηρίχθηκε όπως φαίνεται σε ελλιπή στοιχεία. Ενδεικτικά, υπάρχουν υπάλληλοι οι οποίοι ενώ έχουν απογραφεί, δεν εμφανίζονται στις λίστες. Η αξιολόγηση, λοιπόν, έγινε με αδικαιολόγητη βιασύνη και κατά το μεγαλύτερο μέρος της είναι μη σύννομη.

Τα πανεπιστημιακά κτήρια είναι διάσπαρτα σε όλη την Αττική. Λόγω αυτής της διασποράς των εγκαταστάσεων, απαιτείται μεγάλος αριθμός υπαλλήλων. Ετσι όπως εφαρμόζεται το μέτρο, η Νομική θα μείνει με 3-4 υπαλλήλους από 16-17 που είχε πριν. Είναι σαφές ότι έτσι δεν μπορεί να λειτουργήσει.

Κάποια στιγμή, ευχόμαστε όλοι, η οικονομική κρίση θα φύγει. Δεν πρέπει όμως να δημιουργηθούν ανεπανόρθωτες βλάβες σε ζωτικούς θεσμούς, όπως το Πανεπιστήμιο, που συνδέονται με την παιδεία και την ανάπτυξη αυτού του τόπου. Εξάλλου, η εύρυθμη λειτουργία των πανεπιστημίων αποτελεί συνταγματική επιταγή κατά το άρθρο 16 του Συντάγματος και καμία ανάγκη δεν υπερτερεί του Συντάγματος.

«Πρόχειρη και αυθαίρετη η διαθεσιμότητα»

Ως ανικανότητα ή συνειδητή επιλογή για υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων, ερμηνεύει η ΠΟΣΔΕΠ τις ενέργειες του υπουργείου Παιδείας σχετικά με το μέτρο της διαθεσιμότητας που χαρακτηρίζεται από «προχειρότητα, αυθαιρεσία και αυταρχισμό» και έχει «καταστροφικά αποτελέσματα στα πανεπιστήμια».

Το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των πανεπιστημιακών ζητεί από τον πρωθυπουργό Α. Σαμαρά να καλέσει σε διάλογο όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και από τον Κ. Αρβανιτόπουλο να εγκαταλείψει την αδιάλλακτη στάση του και να κάνει διάλογο, ώστε να βρεθεί κάποια συμβιβαστική λύση και να ανοίξουν όλα τα πανεπιστήμια.

Η ΠΟΣΔΕΠ προτείνει ο διάλογος να έχει αυστηρό χρονοδιάγραμμα 8 ημερών με στόχο τη συνολική επίλυση του προβλήματος, ώστε έως την 1η Δεκεμβρίου να ξεκινήσει η πλήρης λειτουργία των πανεπιστημίων, να μη χαθεί το εξάμηνο και να αρχίσουν να αποκαθίστανται οι τεράστιες εκκρεμότητες που έχουν συσσωρευτεί. Μέχρι τότε, τονίζει η ΠΟΣΔΕΠ, είναι προφανές ότι δεν πρέπει να εφαρμοστεί καμία από τις άστοχες ενέργειες του υπουργείου (διαθεσιμότητα, κατάλογοι ΑΣΕΠ, αργία μη απογραφέντων).

Η ΠΟΣΔΕΠ κατηγορεί

Στην ανακοίνωσή της η ΠΟΣΔΕΠ κατηγορεί το υπουργείο ότι προχώρησε «σε μια αυθαίρετη και αναξιόπιστη διαδικασία που οδήγησε σε πλήρες αδιέξοδο και τέλμα την τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τα δυο μεγαλύτερα πανεπιστήμια των Αθηνών κλειστά και τα υπόλοιπα έξι να οδηγούνται σε πλήρη αδυναμία λειτουργίας. Μετά από τρεις μήνες άστοχων ενεργειών και αυθαίρετων πρακτικών, το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε τις λίστες διαθεσιμότητας με τους προσωρινούς πίνακες κατάταξης των διοικητικών υπαλλήλων, λίστες που χαρακτηρίζονται από προχειρότητα, ανακρίβειες, σημαντικές ελλείψεις και λάθη.

»Καταργούνται ολόκληρες ειδικότητες, ενώ διακεκριμένα στελέχη της Διοίκησης με μεγάλη προσφορά, εμπειρία και γνώσεις στο αντικείμενό τους αναγκάζονται να αποχωρήσουν. Πλήττονται έτσι καίριες δομές των πανεπιστημίων, οι οποίες θα περιέλθουν σε πλήρη αδυναμία λειτουργίας. Ολα αυτά χωρίς καμία ουσιαστική αξιολόγηση και με μοριοδότηση βασιζόμενη σε έωλα, αδιαφανή, πελατειακά, ανισότιμα και χωρίς τεκμηρίωση κριτήρια. Το μέτρο της διαθεσιμότητας δεν αποτελεί "μεταρρυθμιστική δράση", όπως παρουσιάστηκε, αλλά αντίθετα προϊόν αποφάσεων που ελήφθησαν στη λογική των οριζόντιων μέτρων, με προχειρότητα, αυθαιρεσία και αυταρχισμό».

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Μετακινήσεις/Μεταθέσεις/Διαθεσιμότητα/Απολύσεις
Εκπαιδευτικοί/Καθηγητές
Υπουργείο Παιδείας
Συνεντεύξεις
Σχολές/Πανεπιστήμια
Συναντήσεις/Συμφωνίες/Συνομιλίες/Διαπραγματεύσεις
Εκπαίδευση
Σχετικά θέματα: Εκπαίδευση
Ανοιχτά ή κλειστά πανεπιστήμια; Ιδού το ερώτημα
«Πρόχειρη και αυθαίρετη η διαθεσιμότητα»
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Συνεντεύξεις
«Να γίνει η Αριστερά το ΕΑΜ της εποχής μας»
Βουλή
Κόντρα - φαρμάκι ΣΥΡΙΖΑ με Αδωνι...
Εμπόριο φαρμάκων
Σουπερμάρκετ βιταμίνες!
Εκπαίδευση
Ανοιχτά ή κλειστά πανεπιστήμια; Ιδού το ερώτημα
Θυμήθηκε το διάλογο προ της δωδεκάτης εβδομάδος
«Πρόχειρη και αυθαίρετη η διαθεσιμότητα»
ΕΟΠΥΥ
...και κόντρα ΕΟΠΥΥ με Αδωνι και τριήμερη
Αστυνομικό ρεπορτάζ
Αστυνομικός φρουρός λήστεψε μετανάστες!
Με φόνο 28χρονου... πλήρωσαν τα δεδουλευμένα
Παρουσίαση βιβλίου
Τα πρόβατα κυνήγησαν τη «Συμμορία του Λύκου»
Θεσσαλονίκη
Στο σκαμνί 14 για διατάραξη «χρυσής» ειρήνης
Στις φλόγες φορτηγό της «Ελληνικός Χρυσός»
Νησιωτική Ελλάδα
Ο εθνικοσοσιαλιστής που με μήνυσε...
Ακροδεξιά προπαγάνδα μέσα στο σχολείο
Αντιφασιστική Δράση
Δίκες εναντίον αντιφασιστών
ΚΕΔΕ
Οι δήμαρχοι γλίτωσαν το ξύλο
Τοπική Αυτοδιοίκηση
Βόμβα στην Καλαμάτα σε ενεχυροδανειστήριο του Τάσου Μητρόπουλου
Εκδηλώσεις
Η προσφορά της Δημοκρατικής Νεολαίας Λαμπράκη
Ανθρώπινα
«Από τον Αυλό στο Οργανο»
Δασικές εκτάσεις
Κινδυνεύει δημόσιος Πόρος εκατομμυρίων