Έντυπη Έκδοση

Και ηλεκτρονικά ο Δήμος Αθηναίων

Στο επίκεντρο βρίσκεται η ταχεία εξυπηρέτηση του δημότη, καθώς και η άμεση προσβασιμότητα σε πληροφορίες που τον αφορούν

Σύμφωνα με υπολογισμούς του δήμου, μέσω της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων εξοικονομούνται 200.000 ευρώ ετησίως, τόσο από το κόστος της εκτύπωσης όσο και της φθοράς εκτυπωτών

«Δεν έχουμε ανάγκη το άγρυπνο μάτι της τρόικας,αλλά του πολίτη», τόνισε ο Γ. Καμίνης παρουσιάζοντας το πρόγραμμα «Δεν έχουμε ανάγκη το άγρυπνο μάτι της τρόικας,αλλά του πολίτη», τόνισε ο Γ. Καμίνης παρουσιάζοντας το πρόγραμμα Μια εφαρμογή που φιλοδοξεί να απαλλάξει τους πολίτες από την ατελείωτη γραφειοκρατία της δημόσιας διοίκησης και να μειώσει τα ενδεχόμενα δοσοληψίας, παρουσιάστηκε χθες από το δήμαρχο Αθηναίων Γ. Καμίνη και το γ.γ. του δήμου Θ. Λιβάνιο.

Το πρόγραμμα «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση» αποτελεί έναν ψηφιοποιημένο κόμβο δημοτικών υπηρεσιών και βασίζεται σε ένα πλαίσιο πολιτικών αρχών όπως η διαφάνεια, η λογοδοσία και η εξοικονόμηση χρημάτων με την παράλληλη αξιοποίηση της τεχνολογίας του Διαδικτύου και τις εφαρμογές ανοικτού λογισμικού. Στο επίκεντρο βρίσκεται η ταχεία εξυπηρέτηση του δημότη καθώς και η άμεση προσβασιμότητα σε πληροφορίες που τον αφορούν.

Στο πλαίσιο αυτό, όπως ανακοινώθηκε από το δήμαρχο Γιώργο Καμίνη, ογδόντα καθημερινές συναλλαγές των πολιτών γίνονται πλέον ηλεκτρονικά. Οι ενδιαφερόμενοι πραγματοποιώντας εγγραφή στο πρόγραμμα μπορούν να υποβάλλουν και να παρακολουθούν ηλεκτρονικά την πορεία των αιτήσεών τους, να πληρώνουν τις οφειλές τους, να ενημερώνονται για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά κάθε δοσοληψίας με το δήμο. Την ίδια στιγμή οποιοσδήποτε μπορεί να παρακολουθεί την πορεία του προϋπολογισμού του δήμου, το κόστος της μισθοδοσίας, τις πληρωμές και την πορεία έργων, την απορρόφηση κονδυλίων ΕΣΠΑ κ.ά.

Αναφερόμενος στη μνημονιακή επιταγή του Οικονομικού Παρατηρητηρίου, ο κ. Καμίνης τόνισε ότι «ειδικά για τον προϋπολογισμό είναι αστείο ν' ακούμε ότι οι δήμοι πρέπει να στέλνουν στο Παρατηρητήριο τους προϋπολογισμούς τους. Δεν έχουμε ανάγκη το άγρυπνο μάτι της τρόικας, αλλά του πολίτη».

Διαδικτυακά γίνεται πλέον και η έκδοση αδειών καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος καθώς και η παρακολούθηση του ιστορικού καθενός απ' αυτά. Εναν ακόμη άξονα υλοποίησης του προγράμματος αποτελεί η ηλεκτρονική καταγραφή καθημερινών προβλημάτων (φωτισμός, κατάσταση δρόμων, πράσινο) και η προώθησή τους στην τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης του δημότη, το 1595, που λειτουργεί σε 24ωρη βάση.

Φέρνοντας ένα παράδειγμα λειτουργίας του συστήματος, ο κ. Καμίνης αναφέρθηκε στο Δημοτικό Βρεφοκομείο Αθηνών. «Ηδη από το 2011 ελέγχεται ψηφιακά η μοριοδότηση των παιδιών που αιτούνται ένταξης στους 77 παιδικούς σταθμούς, ενώ από το 2012 υποβάλλονται με τον ίδιο τρόπο και οι αιτήσεις», τόνισε. Πρόσθεσε δε ότι κάθε πολίτης μπορεί να υποβάλλει ηλεκτρονικά μια αίτηση και να παρακολουθεί, με βάση τον αριθμό πρωτοκόλλου, την πορεία του αιτήματός του. Κατ' αυτό τον τρόπο ενημερώνεται άμεσα για την πορεία της υπόθεσής του, την υπηρεσία καθώς και τον υπάλληλο που τη χειρίζεται, ενώ με την κατάργηση της προσωπικής επαφής μειώνεται ή και αποκλείεται, όπως τονίστηκε, το ενδεχόμενο για δοσοληψίες.

Σύμφωνα με υπολογισμούς του δήμου, μέσω της ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων εξοικονομούνται 200.000 ευρώ ετησίως, τόσο από το κόστος της εκτύπωσης όσο και της φθοράς εκτυπωτών.

«Με το Κέντρο Ηλεκτρονικής Εξυπηρέτησης ετοιμαζόμαστε για τη μετά-ΚΕΠ εποχή. Εκλεισαν ένα κύκλο ζωής και προετοιμαζόμαστε ώστε σε μια 4ετία όλες οι συναλλαγές να είναι άυλες», σημείωσε ο γενικός γραμματέας, Θ. Λιβάνιος. Η μοντελοποίηση των διαδικασιών καλύπτει το κενό που δημιουργήθηκε με την αποχώρηση του 40% των υπαλλήλων, τόνισε, εξασφαλίζεται μεγαλύτερη αποδοτικότητα, εξοικονόμηση οικονομικών και ανθρώπινων πόρων.

Ολο το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με ίδιους πόρους του δήμου από τη ΔΑΕΜ, τη δημοτική αναπτυξιακή εταιρεία μηχανογράφησης, καθώς και τη Διεύθυνση Πληροφορικής. «Αναδείξαμε άλλη μία δυνατότητα του Δημόσιου. Να μη χρησιμοποιεί outsourcing», σημείωσε και πρόσθεσε ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή είχε δώσει 1.200.000 ευρώ σε εξωτερικούς συνεργάτες για να φτιάξει ιστοσελίδα.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

1 σχόλιο

1 Ο/Η Kostas SF έγραψε: (πριν 6 έτη)
"Να μη χρησιμοποιεί outsourcing», σημείωσε και πρόσθεσε ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή είχε δώσει 1.200.000 ευρώ σε εξωτερικούς συνεργάτες για να φτιάξει ιστοσελίδα."

Και κανείς δεν πήγε φυλακή...
Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 1

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Οικονομική και δημοσιονομική πολιτική
Δήμος Αθηναίων
Πληροφορική και διαδίκτυο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Τοπική Αυτοδιοίκηση
Α-κινητικότητα λόγω δημοτικών
Δάσκαλος έβαλε τα παιδιά να χαστουκίσουν συμμαθητή τους!
Τρομοκρατία
Ενα εκατομμύριο το κεφάλι για Ξηρό, Μαζιώτη, Ρούπα
Κινητικότητα Χριστόδουλου στον Κορυδαλλό από πτέρυγα σε πτέρυγα
«Μαρκάρουν» συγγενείς του Ξηρού περιμένοντας την «απάντησή» του
Θεοφίλου: Σκευωρία η εμπλοκή μου στη ληστεία
Σωφρονιστικό σύστημα
Ολοι μέσα!
Δικαστικό ρεπορτάζ
Από τον ανακριτή στο ακροατήριο άδειασαν... οι τσάντες
Δήμος Αθηναίων
Και ηλεκτρονικά ο Δήμος Αθηναίων
Θεσσαλονίκη
Υπόλογοι οι εφοριακοί για 7,5 εκατ. ευρώ που δεν αποδόθηκαν από το δήμο
Σε 40 ημέρες η απόφαση για την έκδοση των δύο Τούρκων
Εργασιακά θέματα
Ολη η Αριστερά για τα εργασιακά δικαιώματα, πλην του ΚΚΕ
Υγεία
Στάση οι γιατροί για τις περικοπές στην Υγεία
Ανθρώπινα
«Ζωγραφική, το προσωπικό μου παραμύθι»
Της αγάπης