Έντυπη Έκδοση

Πολιτικές τρικλοποδιές

Ενας πολιτικός που μένει στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και δεν καταλήγει στη φυλακή, όπως ο γνωστός στους πάντες Ακης, απλώς δέχεται μια σφαίρα κατάστηθα. Ενας δημοσιογράφος, ο Δημήτρης Δημόπουλος, που εργάζεται σε ηλεκτρονικό μέσο, έχει αριστερές καταβολές, συχνάζει σε καφενείο οικονομικού μετανάστη, τον κυνηγάνε οι νεοναζί, τον έχει αφήσει η γυναίκα του, έχει μια μικρή κόρη και ζει με τον πατέρα του, ο οποίος δεν ξέρει πως η κόρη του (και αδελφή του δημοσιογράφου) είναι λεσβία.

Η διαφθορά στην πολιτική και την κοινωνία είναι ο καμβάς πάνω στον οποίο στήνει την αστυνομική πλοκή του ο συγγραφέας Βαγγέλης Μπέκας. Υπουργοί, δημοσιογράφοι και νεοναζί μπλέκονται σε μια σκοτεινή ιστορία Η διαφθορά στην πολιτική και την κοινωνία είναι ο καμβάς πάνω στον οποίο στήνει την αστυνομική πλοκή του ο συγγραφέας Βαγγέλης Μπέκας. Υπουργοί, δημοσιογράφοι και νεοναζί μπλέκονται σε μια σκοτεινή ιστορία Κι ακόμα, ο ιδιόρρυθμος αστυνόμος Τζόκας, που ναι μεν δέχεται να βοηθήσει τον Δημόπουλο για να τα βγάλει πέρα με το φασισταριό, αλλά θα πρέπει να συνεργαστεί επίσης στην έρευνα για τη δολοφονία του πρώην υπουργού. Προσθέστε σ' αυτά και την ανάμιξη της πανέμορφης γραμματέως του πολιτικού και αδελφής τής συζύγου του και την ελεύθερη ερωτική σχέση της με το δημοσιογράφο. Από την πόλη έρχομαι; Απεναντίας!

Ο Βαγγέλης Μπέκας, με το «Οι αισιόδοξοι» (εκδόσεις Γαβριηλίδης), παραδίδει ένα μυθιστόρημα που καταγράφει την κατάσταση που βιώνουμε στην Ελλάδα σήμερα, ειδικότερα στην Αθήνα. Οι ήρωές του κινούνται στα όρια σε μια πόλη που πια τα έχει ξεπεράσει. Επιλέγουν δε εκείνες τις περιοχές του κέντρου που παρέχουν ελάχιστη ασφάλεια: γκέτο μεταναστών, Εξάρχεια, Πατήσια. Αλλωστε ο Δημόπουλος μένει στου Στρέφη.

Ο συγγραφέας συμπεριλαμβάνει τους άστεγους στην πλοκή, τις εσωτερικές κόντρες στην αστυνομία, το παλιό όραμα του σοσιαλισμού αλά ΠΑΣΟΚ, κάνει βουτιές στην ιστορία αλλά και στα γεγονότα που συνέβησαν μόλις χθες στην Αθήνα. Το βιβλίο έχει τη δυναμική του φρέσκου, αυτού που συμβαίνει τώρα. Είναι χρονικό αλλά δεν παύει να είναι λογοτεχνία.

Η γλώσσα επίσης είναι ελεύθερη. Ο Μπέκας δεν φοβάται τις λέξεις. Οι ερωτικές του περιγραφές είναι εκρηκτικές, δεν ντρέπονται.

Σε όλο δε αυτό το χάος των γεγονότων υπάρχει η αντίστιξη: λέγεται Κατερίνα και είναι η κόρη του Δημόπουλου, καρπός του έρωτά του με τη Σοφία, που τον έχει εγκαταλείψει για ένα μεγαλύτερο άντρα με οικολογικές ευαισθησίες. Ζει γι' αυτή και μαζί μ' αυτή τη μικρή, ενώ παράλληλα η μνήμη της Σοφίας δεν λέει να τον εγκαταλείψει. Ο Δημόπουλος φέρει το παρελθόν του και σαν βαρίδι. Τα έχει καταφέρει μεν να ξεπεράσει το αλκοόλ και να πίνει πια μόνο τσάι, δεν μπορεί όμως να εγκαταλείψει την εικόνα μιας γυναίκας που γι' αυτόν εκπροσωπεί την ευτυχία. Ασχέτως αν ευκαιριακά κάνει έρωτα με μια άλλη. Ούτε ο πρώτος είναι ούτε ο τελευταίος.

Η πλοκή στους «Αισιόδοξους» τρέχει σε σημείο καταιγιστικό. Ο αναγνώστης έχει λόγους να εκπλήσσεται συνέχεια: ενώ παρακολουθεί τον ιδρώτα να κυλά από το μέτωπο του δημοσιογράφου που πρέπει να είναι μέσα στα γεγονότα, πρέπει εκ παραλλήλου να τα ερμηνεύει, να προβλέπει τις πιθανές τρικλοποδιές και να κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή. Παρά ταύτα η κατάληξη θα είναι ευτυχής. Οι καλοί θα επιζήσουν, χωρίς όμως να πείθεται κανείς πως το φίδι θα συνεχίσει να γεννά αβγά. Δουλειά του και δουλειά κάποιων άλλων να αντιμετωπίζουν τα τέρατα που επωάζονται. 

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Παρουσίαση βιβλίου
Βιβλίο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Φεστιβάλ
Ελπιδοφόρο Φεστιβάλ
Πρόσωπα
Σε γνωρίζω από τον ήχο της κλεφτουριάς
Hollywood
Hollywood
Σινεμά
Ατζέντα Σινεμά
ΜΑΡΙΑ ΖΟΡΜΠΑ ηθοποιός
Βιβλίο
Πολιτικές τρικλοποδιές
Οπερα
Η ηθική των εχόντων
Εικαστικά
Ατζέντα Εικαστικών
Μουσική
Ατζέντα Μουσικής
Επιφανείς και ξεχασμένοι
Θέατρο
Ατζέντα Θέατρο
Αρθρα/Σχολιασμοί
Πώς γνώρισα τους Ελληνες της Μαριούπολης
Οι Ελληνες μουσικοί της Αζοφικής