Έντυπη Έκδοση

«Ναυμαχία» για το καμποτάζ

Αιτία σφοδρής «ναυμαχίας» ήταν η εξαγγελία του πρωθυπουργού για την άρση του καμποτάζ για τους Ελληνες ναυτικούς και ειδικά για την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία-ΠΝΟ-, αφού αποφάσισε την πραγματοποίηση στις 26 Απριλίου 24ωρης απεργίας για όλα τα υπό ελληνική σημαία πλοία που θα βρίσκονται στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς επίσης η ίδια κινητοποίηση θα ισχύσει και την 1η Μαΐου, αλλά για όλα τα λιμάνια της χώρας.

Χωρίς αντεγκλήσεις και οι 12 πρόεδροι των ναυτεργατικών ενώσεων ψήφισαν ομόφωνα την πρόταση για την πραγματοποίηση των δύο απεργιακών κινητοποιήσεων του γ.γ. της ΠΝΟ Γιάννη Χαλά, αφού, όπως επισήμαναν στις τοποθετήσεις τους, με την άρση του καμποτάζ θα χάσουν τη δουλειά τους δεκάδες Ελληνες ναυτικοί, ενώ τεράστιο θα είναι και το κόστος για την εθνική μας οικονομία, αφού θα μειωθεί σχεδόν στο ήμισυ το ναυτιλιακό συνάλλαγμα.

Πάντως όλοι απέρριψαν το σύνολο των εξαγγελιών του πρωθυπουργού και κάλεσαν τους Ελληνες ναυτικούς σε ετοιμότητα, ενώ τόνισαν ότι οι δύο νέες κινητοποιήσεις συνιστούν την πρώτη απάντηση των ναυτεργατών σε αυτό το στάδιο, μπροστά στην ολομέτωπη επίθεση που δέχεται ο ναυτεργατικός κόσμος, καθώς επίσης και τα υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια, τα οποία δεν θα είναι σε θέση να ανταγωνιστούν τα ξένα με τα χαμηλόμισθα τριτοκοσμικά πληρώματα που διαθέτουν.

Ομως ενώ οι Ελληνες ναυτικοί αντιδρούν στην πρωθυπουργική άρση του καμποτάζ το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας υποστηρίζει ότι με την άρση του προνομίου το όφελος της χώρας θα ξεπεράσει ετησίως το 1.000.000.000 ευρώ, ποσό που, όπως τονίζεται, αντιστοιχεί με τη δημιουργία 15.000 νέων θέσεων εργασίας.

Να τονισθεί δε ότι επίσημα ενδιαφέρον για τη δρομολόγηση κρουαζιερόπλοιων στις ελληνικές θάλασσες, με αφετηρία πάντα το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και για επενδύσεις σε κάποια λιμάνια της χώρας έχουν επισήμως εκδηλώσει η αμερικανική Royal Caribbean Cruises-RCC- και η Mediterranean Cruises, οι εκπρόσωποι των οποίων, μάλιστα, δεν είναι αρνητικοί στο να προσληφθούν και άλλοι Ελληνες ναυτικοί στα πλοία τους που θα χρησιμοποιούν ως αφετηρία τα ελληνικά λιμάνια.

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας -ΣΕΕΝ- έχει προτείνει να ψηφιστεί νόμος για την υποχρεωτική ναυτολόγηση 25 Ελλήνων ναυτικών στα ξένα κρουαζιερόπλοια που θα θελήσουν να δραστηριοποιηθούν στη χώρα, ενώ να επισημανθεί ότι η αμερικανική RCC, που εδρεύει με τον στόλο των 38 κρουαζιερόπλοιών της στο Μαϊάμι, έχει ήδη ναυτολογημένους εδώ και χρόνια πάνω από 1.000 Ελληνες ναυτικούς, κυρίως αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Τουρισμός
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Γεωλογία
Η έκρηξη των εκρήξεων...
Λιμενικό
Λιτότητα στο Λιμενικό, «ατάιστη» η Σάντι
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Στάση εργασίας στις συγκοινωνίες
Αύξηση στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ εν μέσω φτώχειας
ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ
Προς νέα απεργία 5 Μαΐου
Ακτοπλοΐα
«Ναυμαχία» για το καμποτάζ
Αρειος Πάγος
Τέντες: Δικαίωμα η εναλλακτική χορήγηση άδειας φροντίδας παιδιών
Ιστορία
Η μεγάλη σφαγή των Αρμενίων
Το Ολοκαύτωμα των χριστιανικών πληθυσμών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας
Οδικό δίκτυο
Ανοίγουν τα Τέμπη για το Σαββατοκύριακο
Υπουργείο Περιβάλλοντος
Ράβε - ξήλωνε 5η φορά για τους ημιυπαίθριους
Υδρευση
Νερό με... δόσεις στη Θηρασιά
Δικαστικό ρεπορτάζ
Δάκρυα και μια συγγνώμη
Αστυνομικό ρεπορτάζ
Συνέλαβαν 19χρονη για το σπίτι στο Χαλάνδρι
Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
Ευρωκαταδίκη για αστυνομική βία κατά ανήλικου Τσιγγάνου
Άλλες ειδήσεις
Μαζικές μαχητικές πορείες στη Θεσσαλονίκη
Κοινό σωματείο μεταναστών
3 νοσοκομεία δεν παίρνουν χρήματα ελλείψει διοικήσεων
Πεζοδρόμηση και χαμηλές τιμές
Γιορτή νεραντζιάς