Έντυπη Έκδοση

Ο «κόκκινος καπετάνιος» κολυμπάει στα κέρδη

Ο 17χρονος Κινέζος που περνούσε το 1967 το κατώφλι της κρατικής ναυτιλιακής εταιρείας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, για να δουλέψει ως «μαρκόνι» (ασυρματιστής), δεν χρειάστηκε να περιμένει πολύ για να αρχίσει να σκαρφαλώνει στην ιεραρχία του εμπορικού ναυτικού.

Ενα χρόνο αργότερα, αμούστακο παιδί ακόμα, είχε αναβαθμιστεί σε καπετάνιο και στα 28 του χρόνια έφθανε πρώτη φορά με το καράβι του στις ακτές της Αμερικής. Η αλματώδης ανάπτυξη της κρατικής εταιρείας China Ocean Shipping Company (COSCO) άρχισε όταν ανέλαβε την προεδρία της πριν από έντεκα χρόνια.

Ηταν η περίοδος που άρχιζε η εκρηκτική ανάπτυξη της Κίνας. Αναπόφευκτα άρχισε να ζητάει ολοένα περισσότερες πρώτες ύλες για τα εργοστάσιά της και ολοένα περισσότερα πλοία για να μεταφέρει τα προϊόντα της. Οι αξιωματούχοι του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας αντιλήφθηκαν τότε πόσα χρήματα θα πλήρωναν στους εφοπλιστές (μεταξύ των οποίων και στους Ελληνες) για να εισάγουν πρώτες ύλες και να εξάγουν προϊόντα. Ετσι, του ανατέθηκε η ευθύνη να διαχειριστεί ουσιαστικά το εξωτερικό εμπόριο.

Το κράτος δημιούργησε ένα πρότυπο πλοίο μεταφοράς κοντέινερ, το οποίο παρήγαγαν σε μεγάλους αριθμούς ώστε να δημιουργηθεί αξιοπρεπής στόλος.

Το 2005 το κράτος ενθάρρυνε την Cosco να αντλήσει κεφάλαια για να αναπτυχθεί μέσω του Χρηματιστηρίου του Χονγκ Κονγκ. Η εταιρεία που εισήχθη στο χρηματιστήριο διπλασίασε την τιμή της μετοχής της σε μία μέρα και η άνοδος ξεκίνησε. Οταν οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης άρχισαν να μην είναι ευχαριστημένοι με την πορεία της μετοχής, έγινε η κίνηση ματ. Εν μια νυκτί «μετάγγισαν» από την μητρική εταιρεία Cosco Group στην εισηγμένη στο χρηματιστήριο 400 πλοία, στο 25% της κανονικής τους αξίας. Ετσι, οι «αγορές» είχαν κάθε λόγο να είναι ευχαριστημένες αφού έβλεπαν υψηλά κέρδη στον ορίζοντα.

Σήμερα ο 59χρονος Wei Jiafu είναι επικεφαλής ενός από τους μεγαλύτερους κινεζικους ομίλους, ο οποίος διαχειρίζεται το μεγαλύτερο στόλο πλοίων μεταφοράς κοντέινερ του κόσμου, έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές του στην αγορά πλοίων ξηρού φορτίου, είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κοντέινερ του κόσμου και διαχειρίζεται πολλούς εμπορευματικούς σταθμούς και κέντρα σε όλο τον κόσμο.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Λιμάνια και Ναυπηγεία
Σχετικά θέματα: Κινεζικές επενδύσεις
Βήμα βήμα η... εισβολή
«Ζεστό χρήμα» στις υποδομές
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Απασχόληση
Στη γωνία ο ιδιωτικός τομέας
Αρον άρον το εργασιακό
Ξένες επενδύσεις
Ψάχνουν σωσίβιο από τους Αραβες και τους Κινέζους
ΣΔΟΕ
Στη φυλακή για ένα τιμολόγιο
Ράμπο για off shore
Ευρωπαϊκή Ένωση
Σφίγγουν τα λουριά της Ε.Ε. οι Γερμανοί
Καπνός έγιναν 7 τρισ. δολάρια από μετοχές
Αναψε φωτιές η «ελεγχόμενη πτώχευση»
Η Ευρώπη σφίγγει κι άλλο το ζωνάρι
Αγορές
Ασπιρίνη κατά κερδοσκόπων
Στο στόχαστρο και τα hedge funds
Ορκωτοί λογιστές
Σε ιδιώτες ο έλεγχος κρίσιμων δαπανών του προϋπολογισμού
Τράπεζες
Τ.Τ.: Ξεπληρώνει αμαρτίες αλλωνών
Ανάσα στα δάνεια, αλλά με τόκο
Φάρμακα
Παρενέργειες από τη μείωση των τιμών στα φάρμακα
Συνέντευξη: Κατερίνα Αλεξανδράκη
«Το ΔΝΤ ήλθε για να μείνει πολλά χρόνια»
Συνέντευξη: Σάιμον Τίλφορντ
«Οι Γερμανοί είναι οι πλέον κερδισμένοι από το ευρώ»
Τουρισμός
Πιο απαιτητικοί φέτος οι έλληνες ταξιδιώτες
Ελπίζουν στα ψίχουλα που μένουν από Τουρκία
Αιμορραγία ενός δισ. ευρώ
Βαλκανικό «σωσίβιο»
Κινεζικές επενδύσεις
Ο «κόκκινος καπετάνιος» κολυμπάει στα κέρδη
Βήμα βήμα η... εισβολή
«Ζεστό χρήμα» στις υποδομές
Φόροι
Φούμαρα τα μεγάλα έσοδα από το φόρο στα τσιγάρα
Χρηματιστήριο Αθηνών
Το «έξυπνο χρήμα» επιμένει επενδυτικά
Οι αναλυτές συστήνουν υπομονή
Η αγορά ψάχνει τον πάτο
Τιτάν
Αντέχουν τα τσιμέντα
Κρατικά ομόλογα
Το recycling των ομολόγων και οι σορτάκηδες
Άλλες ειδήσεις
Σύντομες ειδήσεις
Διευκρίνιση