Έντυπη Έκδοση

Βήμα βήμα η... εισβολή

ΟΣΟ ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΟΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΤΗΣ COSCO ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΣΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΘΑ ΑΝΟΙΓΕΙ Η ΣΤΡΟΦΙΓΓΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΚΙΝΕΖΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ

ΑΡΧΙΚΑ ήθελε το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) στο λιμάνι του Πειραιά. Τώρα διεκδικεί να δημιουργήσει ένα μίνι Ντουμπάι για τη διακίνηση εμπορευμάτων μέσω του Εμπορευματικού Κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο και ταυτόχρονα θέλει τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του μεγάλου λιμανιού. Παράλληλα, αφήνει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για κινεζικές επενδύσεις κάθε είδους στην Ελλάδα.

Ο Wei Jiafu, πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος του κινεζικού κρατικού ναυτιλιακού ομίλου Cosco, φρόντισε, ωστόσο, να κατεβάσει τον πήχη των προσδοκιών κυβερνητικών αξιωματούχων και επιχειρηματιών για κινεζική επενδυτική εισβολή.

Ο ισχυρός άνδρας της Cosco άφησε να εννοηθεί ότι συνδέει τις μελλοντικές πρόσθετες κινεζικές επενδύσεις στη χώρα μας με την πορεία υλοποίησης της σύμβασης για το σταθμό διακίνησης κοντέινερ στο λιμάνι του Πειραιά. Ταυτόχρονα, φρόντισε να κάνει όσο πιο ξεκάθαρο γίνεται το γεγονός ότι αποτελεί διακαή πόθο της Cosco η ανάληψη του εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο αλλά και η εκμετάλλευση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του Πειραιά.

Η λογική του επικεφαλής του κινεζικού ομίλου είναι απλή: Οσο προχωρούν ομαλά οι επενδύσεις της Cosco στην Ελλάδα τόσο περισσότερο θα ανοίγει η στρόφιγγα για την προσέλκυση πολλών κινεζικών επιχειρήσεων στη χώρα μας. «Οι επενδύσεις στο σιδηρόδρομο δεν είναι το αντικείμενό μας. Ομως, θα μεταφέρω στους φίλους μου επιχειρηματίες στην Κίνα τα αιτήματα της ελληνικής κυβέρνησης και των επιχειρηματιών για τη δυνατότητα επενδύσεων σε πολλούς άλλους τομείς».

Η επένδυση της Cosco στον Πειραιά είναι προγραμματισμένη να ολοκληρωθεί το 2015, περιλαμβάνει επενδύσεις 550 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει την ικανότητα διακίνησης των προβλητών 2 και 3 από 1,6 εκατ. κοντέινερ σήμερα σε 3,7 εκατ. Ηδη, από τον Ιανουάριο μέχρι τον Απρίλιο αυξήθηκαν κατά 43% τα διακινούμενα φορτία από τον Πειραιά. Κύριος λόγος είναι ότι η Cosco αποφάσισε να περνάει από τον Πειραιά η γραμμή MD2. Πρόκειται για τακτική γραμμή στην οποία απασχολούνται οκτώ πλοία μεταφορικής ικανότητας 5.500 teu που μεταφέρουν φορτία από την Απω Ανατολή στην Ευρώπη μέσω Σουέζ.

Συνέταιροι

Αν η επένδυση της Cosco στον Πειραιά θεωρείται ότι αποτελεί το προγεφύρωμα για τη διείσδυση της Κίνας στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, τη Μαύρη Θάλασσα και τελικά την Ευρώπη, οι έλληνες εφοπλιστές αποτελούν τους προνομιακούς συνεταίρους της Κίνας στην περιοχή.

Πρόκειται, άλλωστε, για μια σχέση που οικοδομήθηκε επί δεκαετίες. Από τότε που πλοία ελληνικών συμφερόντων έσπαγαν τον αποκλεισμό της Δύσης στην Κίνα του Μάο.

Το κέρδος των ελλήνων εφοπλιστών ήταν ότι έφτασαν να μεταφέρουν σήμερα το 17%-18% όλων των φορτίων που διακινούνται από και προς την Κίνα.

Τη χρυσή πενταετία της ναυτιλίας (2003-2007) οι παραγγελίες νέων πλοίων των ελλήνων εφοπλιστών σε κινεζικά ναυπηγεία ξεπέρασαν τα 13 δισ. δολ., δημιουργώντας από το πουθενά μια τεράστια βιομηχανία. Πρωταγωνιστικό ρόλο στις σχέσεις εφοπλιστών-Κίνας έχει διαδραματίσει η Cosco. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κινεζικός όμιλος συνεργάστηκε από το 2003 μέχρι σήμερα με 300 έλληνες εφοπλιστές, υλοποιώντας επισκευές αξίας 7,22 δισ. γουάν σε 930 πλοία. Ταυτόχρονα έχει ναυλώσει 30 πλοία ελληνικών συμφερόντων, από τη μίσθωση των οποίων οι εφοπλιστές θα εισπράξουν έσοδα 1 δισ. δολ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Λιμάνια και Ναυπηγεία
Σχετικά θέματα: Κινεζικές επενδύσεις
Ο «κόκκινος καπετάνιος» κολυμπάει στα κέρδη
«Ζεστό χρήμα» στις υποδομές
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Απασχόληση
Στη γωνία ο ιδιωτικός τομέας
Αρον άρον το εργασιακό
Ξένες επενδύσεις
Ψάχνουν σωσίβιο από τους Αραβες και τους Κινέζους
ΣΔΟΕ
Στη φυλακή για ένα τιμολόγιο
Ράμπο για off shore
Ευρωπαϊκή Ένωση
Σφίγγουν τα λουριά της Ε.Ε. οι Γερμανοί
Καπνός έγιναν 7 τρισ. δολάρια από μετοχές
Αναψε φωτιές η «ελεγχόμενη πτώχευση»
Η Ευρώπη σφίγγει κι άλλο το ζωνάρι
Αγορές
Ασπιρίνη κατά κερδοσκόπων
Στο στόχαστρο και τα hedge funds
Ορκωτοί λογιστές
Σε ιδιώτες ο έλεγχος κρίσιμων δαπανών του προϋπολογισμού
Τράπεζες
Τ.Τ.: Ξεπληρώνει αμαρτίες αλλωνών
Ανάσα στα δάνεια, αλλά με τόκο
Φάρμακα
Παρενέργειες από τη μείωση των τιμών στα φάρμακα
Συνέντευξη: Κατερίνα Αλεξανδράκη
«Το ΔΝΤ ήλθε για να μείνει πολλά χρόνια»
Συνέντευξη: Σάιμον Τίλφορντ
«Οι Γερμανοί είναι οι πλέον κερδισμένοι από το ευρώ»
Τουρισμός
Πιο απαιτητικοί φέτος οι έλληνες ταξιδιώτες
Ελπίζουν στα ψίχουλα που μένουν από Τουρκία
Αιμορραγία ενός δισ. ευρώ
Βαλκανικό «σωσίβιο»
Κινεζικές επενδύσεις
Ο «κόκκινος καπετάνιος» κολυμπάει στα κέρδη
Βήμα βήμα η... εισβολή
«Ζεστό χρήμα» στις υποδομές
Φόροι
Φούμαρα τα μεγάλα έσοδα από το φόρο στα τσιγάρα
Χρηματιστήριο Αθηνών
Το «έξυπνο χρήμα» επιμένει επενδυτικά
Οι αναλυτές συστήνουν υπομονή
Η αγορά ψάχνει τον πάτο
Τιτάν
Αντέχουν τα τσιμέντα
Κρατικά ομόλογα
Το recycling των ομολόγων και οι σορτάκηδες
Άλλες ειδήσεις
Σύντομες ειδήσεις
Διευκρίνιση