Ελευθεροτυπία - 23/05/2011
Έντυπη Έκδοση
Δευτέρα 23 Μαΐου 2011
ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΤΕΡΕΝΣ ΜΑΛΙΚ ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ
Ο Φοίνικας των Κανών στον Μάλικ

Ο ακριβοθώρητος Αμερικανός Τέρενς Μάλικ κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα με το «Δέντρο της ζωής», μια φιλοσοφική ταινία πάνω στην απώλεια της αθωότητας.
Για το ίδιο θέμα
-
64ο Φεστιβάλ Κανών
-
Θρίλερ, ρόουντ-μούβι και αλληγορία
Σε μια ατμόσφαιρα όπου η πραγματικότητα εισέβαλε στο χώρο της τέχνης, με τα σκάνδαλα Στρος-Καν αλλά και Λαρς φον Τρίερ, που παραφούσκωσαν τα διάφορα μίντια, οι ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος του τελευταίου τριημέρου, αν και εξαιρετικά ενδιαφέρουσες, πέρασαν κάπως απαρατήρητες.
-
Θρίλερ, ρόουντ-μούβι και αλληγορία
-
Συνέντευξη: Ντενί Πονταλιντές
- Ο Ντενί Πονταλιντές, ο «Ελληνας Σαρκοζί», στην Ελλάδα για την «Υπόθεση Τζέκιλ»
«Κάθε άνθρωπος είναι ένα τέρας»
Ποια είναι η σχέση του Νικολά Σαρκοζί με τον «μίστερ Χάιντ»; Πέρα από το προφανές πολιτικό σχόλιο στο οποίο μπορεί να παραπέμψει η απάντηση, υπάρχει και ένα πρόσωπο-κλειδί που εγγυάται τη «συγγένεια» του Γάλλου προέδρου με τον σκοτεινό ήρωα της διάσημης νουβέλας του Ρ.-Λ. Στίβενσον.
- Ο Ντενί Πονταλιντές, ο «Ελληνας Σαρκοζί», στην Ελλάδα για την «Υπόθεση Τζέκιλ»
«Κάθε άνθρωπος είναι ένα τέρας»
-
Θέατρο
- Από τον Ορέστη Τάτση στο Θέατρο Σφενδόνη
Στο σαλόνι με τη Μαρκησία ντε Σαντ
Ενα εξαιρετικά ενδιαφέρον θεατρικό έργο μάς υπενθυμίζει ο νεαρός σκηνοθέτης Ορέστης Τάτσης (Θέατρο Σφενδόνη). Τη «Μαρκησία ντε Σαντ» του Γιούκιο Μισίμα. Γραμμένο το 1965, αριθμεί πολλά ανεβάσματα σε Ιαπωνία, Νέα Υόρκη, Παρίσι, Στοκχόλμη (σε σκηνοθεσία Ινγκμαρ Μπέργκμαν).
- Από τον Ορέστη Τάτση στο Θέατρο Σφενδόνη
Στο σαλόνι με τη Μαρκησία ντε Σαντ
-
Αρχιτεκτονική
- Μπερνάρ Τσουμί: «Το μουσείο γεννήθηκε από τις συγκυρίες»
«Δεν ήθελα να ανταγωνιστώ τον Παρθενώνα»
Τελικά, μας αρέσει το νέο Μουσείο της Ακρόπολης; Θα ήταν καλύτερο αν χτιζόταν σε άλλο οικόπεδο; Κι από Ελληνες αρχιτέκτονες; Δεν έπρεπε να γκρεμιστούν τα παρακείμενα κτίσματα; Δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωσή του η συζήτηση εξακολουθεί να προκαλεί αμηχανία.
- Μπερνάρ Τσουμί: «Το μουσείο γεννήθηκε από τις συγκυρίες»
«Δεν ήθελα να ανταγωνιστώ τον Παρθενώνα»
-
Εικαστικά
-
Μουσείο Τσόκλη: πέρα στον πέρα Κάμπο
Είσοδος στην αιωνιότητα του Κώστα Τσόκλη... Ηταν τα εγκαίνια του μουσείου που φέρει το όνομα και φιλοξενεί έργα του κορυφαίου εικαστικού. Εγιναν σούρουπο, μετά το ηλιοβασίλεμα, 21 Μαΐου, Κωνσταντίνου και Ελένης, όλα γύρω ροζ-μοβ.
-
Μουσείο Τσόκλη: πέρα στον πέρα Κάμπο
-
ΜΜΕ
- ΑΠΟΨΕ ΣΤΗΝ «ΑΝΑΤΡΟΠΗ» ΚΑΙ Η ΒΙΚΤΟΡΙΑ ΧΙΣΛΟΠ
Νησιού αποχαιρετισμός
Ολα τα ωραία κάποτε τελειώνουν. Και μπορεί για την ιστορία της Σπιναλόγκας το best seller βιβλίο της Βικτόρια Χίσλοπ να παραμείνει στο χρόνο, η τηλεοπτική του μεταφορά όμως θα αποτελεί, από το βράδυ, μια γλυκιά ανάμνηση για τους Ελληνες τηλεθεατές... -
Απεργία στους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς
Σε 4ήμερη απεργία (δύο κυλιόμενες 48ωρες) προχωρούν αύριο οι τεχνικοί που εργάζονται στους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας, σύμφωνα με ανακοίνωση της ένωσής τους (ΕΤΙΤΑ). -
Γέφυρα με την Ιαπωνία
Τι μπορεί να ενώνει μία Ελληνίδα φωτογράφο που ζει και εργάζεται στο Τόκιο με έναν Ιάπωνα που μιλάει καλύτερα ελληνικά και από έναν Ελληνα; -
Ντοκιμαντέρ
Ενα σπάνιο ντοκιμαντέρ για τη ζωή του Γρηγόρη Λαμπράκη ψηφιοποίησε το αρχείο της ΕΡΤ και διατίθεται προς θέαση μέσω των ιστοσελίδων της (www.ert-archives.gr και wwww.ert.gr).
- ΑΠΟΨΕ ΣΤΗΝ «ΑΝΑΤΡΟΠΗ» ΚΑΙ Η ΒΙΚΤΟΡΙΑ ΧΙΣΛΟΠ
Νησιού αποχαιρετισμός