Έντυπη Έκδοση

Φωτογραφίες για το Google; Φερμπότεν

Η περιήγησή μας στις εγκαταστάσεις μιας γερμανικής εταιρείας, πριν από λίγα χρόνια, καθυστέρησε λίγα δευτερόλεπτα καθώς οι υπεύθυνοι μας έδιναν οδηγίες.

Ζεσταίνουν τις μηχανές τα αυτοκίνητα της Google για να φωτογραφίσουν το 97% των σπιτιών στις μεγαλύτερες πόλεις της Γερμανίας Ζεσταίνουν τις μηχανές τα αυτοκίνητα της Google για να φωτογραφίσουν το 97% των σπιτιών στις μεγαλύτερες πόλεις της Γερμανίας «Να κινήστε μέσα στο διάδρομο και να μη βγαίνετε από τις κίτρινες γραμμές, μπορεί να χτυπήσετε από κάποιο εργαλείο ή διερχόμενο όχημα. Μπορείτε να φωτογραφίσετε ό,τι θέλετε, αρκεί να μην υπάρχει εργαζόμενός μας στο πλάνο».

Εξ όσων εμπειριών διαθέτουμε, οι Γερμανοί έχουν την προστασία του απορρήτου και των προσωπικών δεδομένων περί πολλού, ή μήπως στην εποχή του Facebook και των «ανοιχτών δημόσιων δεδομένων» έβαλαν λίγο νερό στην... μπίρα τους;

Οπως πιθανώς γνωρίζετε, η Google ενισχύει τη χαρτογραφική της υπηρεσία με φωτογραφίες από τους δρόμους των πόλεων. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα γνωστό ως Street View.

Τα οχήματα της εταιρείας με τις ειδικές κάμερες στην οροφή έκαναν κάποιες βόλτες και στην Αθήνα μέχρι να τους ανάψει το απαγορευτικό η Αρχή Προστασίας Δεδομένων.

Λίγο πιο σκούρα τα βρήκε η εταιρεία στη Γερμανία, όπου η αντίστοιχη ανεξάρτητη Αρχή έτριξε τα δόντια.

Πολύ απλά, η Google σταμάτησε τη φωτογράφηση περιμένοντας πόσοι και ποιοι κάτοικοι των μεγαλύτερων πόλεων της χώρας θα δήλωναν πως δεν επιθυμούν να περάσει η πρόσοψη του σπιτιού τους στο Street View. Η ετυμηγορία άργησε λίγο αλλά βγήκε.

Επί συνόλου 8,5 εκατ. νοικοκυριών στις 20 μεγαλύτερες πόλεις της Γερμανίας, 245.000 ήταν εκείνα που απάντησαν «νάιν, ντάνκε, μπορούμε να ζήσουμε και χωρίς τη φάτσα μας στο Google Street View». Αξιόλογος αριθμός μεν, μικρός όμως σε σχέση με το σύνολο, καθώς αντιπροσωπεύει κάτι λιγότερο από το 3% των ενδιαφερόμενων νοικοκυριών.

Το τέλος της ιδιωτικότητας

Η Google θα αρχίσει τη φωτογράφηση τις επόμενες ημέρες, ενδεχομένως ελαφρώς τσατισμένη που έπρεπε να υπομείνει όλη αυτή την καθυστέρηση (και μια ενδεχόμενη απώλεια διαφημιστικών εσόδων) για μια -κατ' αναλογία- χούφτα ανθρώπων.

Ολα αυτά μας φέρνουν στο μυαλό τον Μαρκ Ζούκεμπεργκ του Facebook, που ισχυρίζεται πως η εποχή της λεγόμενης ιδιωτικότητας έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί και πως όλοι θέλουμε να είμαστε αναγνωρίσιμοι στο Διαδίκτυο. Κοίτα που το παλιόπαιδο βρήκε και άλλο επιχείρημα γι' αυτή την άποψη...

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Πληροφορική και διαδίκτυο
Σχετικά θέματα: Τεχνοοικονομικά
Ο μυστικός δείπνος Apple και Facebook με φόντο 51 δισ. δολ.
OpenCoffee: Το αντίθετο του Opengov
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Εκπαίδευση
Η παιδεία, μεγάλο θύμα των περικοπών
Τράπεζα της Ελλάδος
Αντιδρά σε νέα αύξηση φόρων ακόμη και ο Προβόπουλος
Αντίστροφη «μόλυνση» για τις τράπεζες
Ευρωπαϊκή Ένωση
Ε.Ε. ή Ευρώπη των Ελλειμμάτων
Κρατικός προϋπολογισμός
Η μπίλια του ελλείμματος γύρω απ' το 15,4%
Κτηματαγορά
600.000 ακίνητα άλλαξαν χέρια από ανάγκη
ΟΤΕ
Και το όνομα αυτού, Τσαμάζ
Επιχειρήσεις
Τώρα που δεν παράγουμε τίποτα, τι να κάνουμε την επιδότηση εισφορών;
Ανεργία
3 φορές ταχύτερα τρέχει η ανεργία στην Κρήτη
Οικονομική κρίση
Κατασχέσεις 30 δευτερολέπτων στις ΗΠΑ
Δεν γλιτώνουν ούτε τα νεκροταφεία
Σύνοδος υπ. οικονομικών G20
Και η Ιαπωνία άδειασε τις ΗΠΑ
Ηλεκτροδότηση
Κυκλάδες στην πρίζα
Τεχνοοικονομικά
Ο μυστικός δείπνος Apple και Facebook με φόντο 51 δισ. δολ.
OpenCoffee: Το αντίθετο του Opengov
Φωτογραφίες για το Google; Φερμπότεν
Άλλες ειδήσεις
7,5 δισ. ευρώ οι οφειλές του κράτους