Έντυπη Έκδοση

Ψυχοσυναισθηματικές πλεύσεις

ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΚΑΡΑΒΑΤΖΟ, 1597
Οι καλύτερες σελίδες του καινούριου βιβλίου της Δήμητρας Κολλιάκου είναι αυτές που περιγράφουν ώρες πόνου. Δεν πρόκειται, ωστόσο, για τις δραματικές στιγμές από τη ζωή της ηρωίδας, αλλά για τις πεζές ώρες ενός επίμονου πονόδοντου, που μπορεί να κρατά και ολόκληρα εικοσιτετράωρα, ή και για τις καλοδεχούμενες ώρες, που διαρκούν οι ωδίνες του τοκετού.

Πλήρες θέμα...

  • Θέατρο

    • Φωνή, δημιουργός κόσμων
      Το Ορλάντο της Βιρτζίνια Γουλφ, στο «Κινητήρας Στούντιο», με την Ελένη Μακρή, σε σκηνοθεσία Μίρκας Γεμεντζάκη.
  • Από τις 4:00 στις 6:00

  • Εικαστικά

    • Οι άνθρωποι του Βλάση Κανιάρη
      (με αφορμή την αναδρομική έκθεσή του στο Μουσείο Μπενάκη) Οι χώροι και οι περιπέτειες ανθρώπων και συστημάτων του Κανιάρη είναι ενδεικτικό στοιχείο του μοντερνισμού, της πολιτικής ματιάς και της πρωτοτυπίας του.
  • Κριτική βιβλίου

    • Οι πρώτες αντηχήσεις
      Ο χρόνος αλλοιώνει τα πάντα. Δεν είναι συναισθηματικός. Δεν στέκεται, δεν σκέφτεται. Απλώς προχωρεί και μαζί του, το τοπίο, οι συνήθειες, οι σχέσεις.
    • Στολίζοντας το σκοτάδι
      Ηρωες της belle epoque στον αφρό των ημερών Η Κολέτ υπήρξε «η μεγάλη κυρία των γαλλικών γραμμάτων» με πάνω από 70 βιβλία στο ενεργητικό της, με τον τίτλο του Μεγάλου Ιππότη της γαλλικής Λεγεώνας της Τιμής, η πρώτη γυναίκα επικεφαλής της Ακαδημίας Goncourt, και θέμα ενός αριθμού βιογραφιών. Μία από τις βιογράφους της έγραψε πως «η Κολέτ εμπνέει όπως κάθε έργο τέχνης...
    • Η βουλιμική ενέργεια του Ορσον Γουέλς
      Ο Ντ. Τόμσον, καθηγητής και κριτικός κινηματογράφου, ξεκινά τη βιογραφία τού Γουέλς μυθιστορηματικά: «Ηταν μόνος του τη νύχτα της 9ης προς τη 10η Οκτωβρίου του 1985, που δεν θα πει έρημος». Στα δύο πρώτα μέρη, «Το παιδί από την Κενόσα 1915-39» και το «Εν λευκώ, 1939-42», επιχειρεί να συνθέσει τα διάφορα στοιχεία που θα εξηγήσουν τη μοναδική περίπτωσή του.
    • Αγάπη για την ποίηση
      Εν πρώτοις, χωρίς ουδείς να μας έχει ρωτήσει, ο τίτλος του βιβλίου μάς καθιστά συνένοχους. Διότι ναι μεν μπορεί να σημαίνει ότι εδώ εμπεριέχονται ποιήματα που αρέσουν σε όλους γενικά, αλλά μπορεί να σημαίνει επίσης ότι θεωρείται δεδομένη και η δική μας έγκριση σε όλα όσα μόνοι τους επέλεξαν οι ανθολόγοι.
    • Εκλιπαρώντας τη μνήμη
      «Η υπεροχή μιας τέχνης είναι η ένταση». Η Ελέν Μπερ μεταφέρει στο ημερολόγιό της τη φράση του Κητς, με σκοπό να την αναπτύξει, ενδεχομένως σε κάποια από τις εργασίες της στη Σορβόνη, όπου σπούδαζε Αγγλική Φιλολογία.
    • Παίδων και εφήβων μύθος στην Ελλάδα
    • Το ζέον ρήμα
      Η έβδομη αυτή ποιητική συλλογή του Παντελή Μπουκάλα εκδίδεται δέκα ακριβώς χρόνια από την αμέσως προηγούμενή της, που έφερε τον τίτλο Οπόταν (επίσης από την Αγρα). Τα Ρήματα απαρτίζονται από τρεις ανισομερείς ενότητες.
    • Γελώντας μπροστά στην έλλειψη νοήματος
      Λέγεται ότι ένας εκ γενετής τυφλός δύσκολα «λύνεται στα γέλια», δύσκολα ξεκαρδίζεται, κι αυτό γιατί είναι δύσκολο για κάποιον που δεν βλέπει τα περιγράμματα των πραγμάτων, τα όρια που τα διαχωρίζουν, να εκτιμήσει την αξία της ανατροπής.
    • Παιγνιώδης παραμυθική Νέκυια
      Η Μαρία Σούμπερτ είναι μια ιδιοφυής θεατρολόγος και συγγραφέας τριών λογοτεχνικών βιβλίων. Στο πρώτο της τυπωμένο θεατρικό έργο, που ευτύχησε να ανεβεί στο «Θέατρο του Ηλιου», από τη Θεατρική Εταιρεία «Black Dots», η επινοητική συγγραφέας, εμπνεόμενη από τους «Βάτραχους» του Αριστοφάνη και τη Νέκυια από τη ραψωδία λ της «Οδύσσειας», βάζει έναν παραμυθά να κατεβαίνει στον Αδη, για να παραστεί σε ένα πάρτι των αδελφών Γκριμ.
    • «Ο χρόνος είναι το μόνο που έχουμε»
      Ο θεσμός της τελευταίας διάλεξης (The last lecture) αποτελεί κοινή πρακτική σε πολλά κολέγια της Αμερικής. Συνήθως απευθύνεται σε προσωπικότητες της επιστήμης ή της τέχνης που καλούνται να ανακαλέσουν την πείρα που αποκόμισαν και να επικεντρωθούν σε όσα απέκτησαν γι' αυτούς τη μεγαλύτερη αξία.
    • Σώματα και πεταλούδες για την αγάπη των άλλων
      Μια αιχμηρή, προκλητική γραφή, που καταγίνεται με την ιστορία της σεξουαλικότητας και την περιπέτεια του ερωτισμού, αλλά όχι με τον ίδιο τον έρωτα. Η συγγραφέας διερευνά τις παράπλευρες ανθρώπινες ψυχικές δομές που συνήθως αποκλίνουν από την κανονικότητα, διεκδικώντας το δικό τους μερίδιο στην καθημερινή ζωή και στη διαπλοκή των σχέσεων.
    • Το ψέμα ακυρώνει τον κόσμο
      Η φανταστική ιστορία του Διάφανου Βασιλιά είναι μια αλληγορία για τη δύναμη της αλήθειας να δημιουργεί κόσμους, αλλά και για τη δύναμη του ψέματος να τους ακυρώνει. Ο αλαζόνας πρίγκιπας, ο νάρκισσος, ο μεθυσμένος με εξουσία, χτίζει το βασίλειό του πάνω στο ψέμα, στο αίμα και στην απάτη.
    • Στο τέλος μιας μεγάλης διαδήλωσης ή μιας μεγάλης ελπίδας
      Στο εξώφυλλο το κόκκινο πανό είναι πεσμένο. Το σύμβολο έχει ηττηθεί. Το τέλος μιας μεγάλης διαδήλωσης; Μιας μεγάλης ελπίδας; Ο μικρόκοσμος της Αριστεράς, κάτω από το μικροσκόπιο ενός δημοσιογράφου. Που πονάει για όσα έγιναν. Αλλά, κυρίως, για όσα δεν έγιναν.
    • Οι Κώδικες της Κρήτης και οι σπουργίτες των πεζοδρομίων
      Με τη συμπλήρωση της επετείου τον Νοέμβριο του 2009 των 150 χρόνων από την έκδοση του έργου του Δαρβίνου «Περί καταγωγής των ειδών», έχει πραγματοποιηθεί μία επιστημονική και πολιτιστική επανάσταση στον χώρο της Βιολογίας και όχι μόνο σε αυτόν.
  • Μεταφρασμένη λογοτεχνία

  • Άλλες ειδήσεις

    • Συνταγές μαγειρικής για γυναίκες συγγραφείς
      Για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι σάς συμβουλεύουμε να ακολουθήσετε τα έθιμα ή όλο και κάποια εορταστική συνταγή που θα βρείτε σε όποιο περιοδικό ή εφημερίδα κι αν ανοίξετε αυτές τις μέρες.