Έντυπη Έκδοση

Πρόστιμα σε κανάλια για «γκρίζα» διαφήμιση

Να βάλει τέλος στην «γκρίζα» διαφήμιση που γίνεται από τηλεοπτικούς σταθμούς σε συγκεκριμένες εφημερίδες επιχειρεί το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης.

Χθες, κατέληξε τελικά ότι η προβολή προσφορών που κάνουν εφημερίδες από δελτία ειδήσεων και εκπομπές είναι συγκεκαλυμμένη διαφήμιση και όχι μετάδοση είδησης. Κι έτσι «φιλοδώρησε» με χριστουγεννιάτικο «μποναμά» συνολικού ύψους 120.000 ευρώ, με ομόφωνες αποφάσεις, δύο τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας (Alter, ΝΕΤ), ενώ έπεται και συνέχεια, καθώς εκκρεμούν και άλλες παρόμοιες υποθέσεις. Η Ανεξάρτητη Αρχή επέβαλε πρόστιμο 40.000 ευρώ στο Alter για συγκεκαλυμμένη («γκρίζα») διαφήμιση της εφημερίδας «Veto» από την εκπομπή «Ζούγκλα» του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου. Ηταν, όπως είπε ο πρόεδρος του ΕΣΡ Ιωάννης Λασκαρίδης, και η πιο ξεκάθαρη υπόθεση, καθώς προβαλλόταν και ο τίτλος της εφημερίδας για αρκετή ώρα. Στο ίδιο κανάλι επιβλήθηκε και συνολικό πρόστιμο 60.000 ευρώ για τρεις περιπτώσεις (20.000 ευρώ για κάθε υπόθεση) συγκεκαλυμμένης διαφήμισης της εφημερίδας «Realnews» (προσφορές cd, των Πάριου, Μαχαιρίτσα και Χατζηγιάννη) από δελτία ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού. Από το «μικροσκόπιο» του συμβουλίου δεν ξέφυγε και η ΝΕΤ, στην οποία επιβλήθηκε πρόστιμο (από τις ελάχιστες φορές που συμβαίνει κάτι τέτοιο) για συγκεκαλυμμένη διαφήμιση της εφημερίδας «Εθνος» (προσφορά cd του Καζαντζίδη). Παραμένει υπό εξέταση ακόμα μία υπόθεση για τη δημόσια τηλεόραση, που αφορά την εκπομπή «Στην υγειά μας» του Σπύρου Παπαδόπουλου, για την οποία ελέγχεται αν υπήρχε συγκεκαλυμμένη διαφήμιση επίσης της εφημερίδας «Realnews» (προσφορά cd Πάριου). Στο ΕΣΡ εκκρεμούν και παρόμοιες υποθέσεις που αφορούν το ΜΕΓΚΑ και τη μετάδοση προσφορών συγκεκριμένων εφημερίδων για τις οποίες συνεχίζεται ο έλεγχος.

Τα κανάλια επέμειναν ότι πρόκειται για μετάδοση ειδήσεων, αλλά, όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΕΣΡ Ιωάννης Λασκαρίδης, η Ολομέλεια του συμβουλίου θεωρεί ότι υπάρχει ξεκάθαρη πρόθεση προβολής συγκεκαλυμμένης διαφήμισης. Επισήμανε μάλιστα ότι, αν κάτι τέτοιο γινόταν την ίδια μέρα που κυκλοφορούν οι συγκεκριμένες εφημερίδες, ίσως να μπορούσε να θεωρηθεί μετάδοση είδησης καλλιτεχνικού γεγονότος. Αλλά όταν αυτό συμβαίνει δύο -τρεις μέρες πριν από την έκδοσή τους, είναι εμφανέστατο ότι επιχειρείται συγκεκαλυμμένη διαφήμιση. Το ΕΣΡ επέβαλε χθες πρόστιμο 20.000 ευρώ και στο Extra (Αττικής) για υπέρβαση του ορίου τηλεπωλήσεων. Σε δειγματοληπτικό έλεγχο που έγινε (1-2/5/2009) στο κανάλι, διαπιστώθηκε ότι, αντί για τις προβλεπόμενες τρεις ώρες προβολής τηλεπωλήσεων ημερησίως, μεταδίδονταν πάνω από επτά ώρες. Μειοψήφησαν τα μέλη του ΕΣΡ Εύη Δεμίρη, Γιάννης Παπακώστας και Κωνσταντίνος Αποστολάς, οι οποίοι πρότειναν πρόστιμο 40.000 ευρώ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Με λέξεις-κλειδιά
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ)
Άλλα θέματα στην κατηγορία Πολιτική της έντυπης έκδοσης
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη
Ιθαγένεια-ψήφος σε μετανάστες
«Βελτίωση» βλέπει ο Χρυσοχοΐδης
Κυβέρνηση
Προσπαθούν να συντονιστούν με νέο όργανο
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
«Κλείνει ένας κύκλος αρνητικών αξιολογήσεων»
Εξεταστικές επιτροπές
Εξεταστική και για τον «Γερμανό» ζητά το ΠΑΣΟΚ
Νεα Δημοκρατία
Αλληλοκατηγορούνται οι πρώην «τσάροι»
Υπουργείο Εθνικής Αμυνας
Αυτοτελής η φορολόγηση επιδομάτων
Οικολόγοι Πράσινοι
«Διαψεύδει τις προσδοκίες ο προϋπολογισμός 2010»
ΕΣΡ
Πρόστιμα σε κανάλια για «γκρίζα» διαφήμιση
ΠΑΣΟΚ - Ν.Δ.
Πεταλωτής: Ρεσιτάλ πολιτικής ανευθυνότητας από τον Σαμαρά
Επιστολή
Περί εθελούσιας
Τουρκία
Θετικά σχόλια για το ξέσπασμα Βαρθολομαίου
ΠΓΔΜ
Παπούλιας: Πρώτα το όνομα, μετά η επίσκεψη
Ευρωπαϊκή Ενωση
Αντιδήλωση Μ. Βρετανίας για τα ενταξιακά
Άλλες ειδήσεις
Συνάντηση Προβόπουλου με Παπούλια
Παραιτήσεις
Απαιτούμε τις γερμανικές αποζημιώσεις