Έντυπη Έκδοση

Κλαιωπάτρα

Οσο κι αν η φράση «έκλεισαν για πάντα τα ωραιότερα μάτια του Χόλιγουντ» ανήκει στην κατηγορία των κοινοτοπιών, είναι ίσως το ιδανικότερο λεκτικό ρέκβιεμ για την Ελίζαμπεθ Τέιλορ, που πέθανε χθες το πρωί σε ηλικία 79 χρόνων από καρδιακή ανεπάρκεια.

Ακόμα κι αν το ταλέντο της ήταν αμφισβητούμενο, αφού ελάχιστες φορές αποθεώθηκε για τις ερμηνείες της, η ομορφιά της ήταν απαράμιλλη, με τα βιολετί της μάτια να επισκιάζουν ακόμα και το τέλεια σμιλεμένο πρόσωπό της. Εμοιαζε να έχει φτιαχτεί από το χέρι ενός δεξιοτέχνη γλύπτη, που δεν παραμέλησε την παραμικρή λεπτομέρεια αισθητικής. Στο δικό της κάλλος, άλλωστε, προσωποποιήθηκε ολόκληρη η γοητεία και το μυστήριο της αρχαιότητας, όταν υποδύθηκε την Κλεοπάτρα, στην ομώνυμη ταινία του Τζόζεφ Μάνκιεβιτς.

Στο νοσοκομείο

Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ μπήκε στο νοσοκομείο πριν από έξι βδομάδες. Τα τελευταία χρόνια είχε ταλαιπωρηθεί από πολλές ασθένειες. Ούτε, όμως, ο όγκος στον εγκέφαλο, οι πολλές επεμβάσεις καρδιάς, ο εθισμός στα ναρκωτικά, το αλκοόλ και τα παυσίπονα την έκαναν ποτέ να χάσει τη στωικότητά της. Δεν λύγισε ούτε όταν αναγκάστηκε να κυκλοφορεί δημόσια σε αναπηρικό καροτσάκι τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας της οστεοπόρωσης.

Οι άνδρες, όμως, την ταλαιπώρησαν. Τους έρωτές της σφράγιζε με όρκους αιώνιας πίστης. Είχε παντρευτεί οκτώ φορές, τις δύο με το μεγάλο της έρωτα, τον γόη Ρίτσαρντ Μπάρτον. Απέδιδε τη μανία της να παντρεύεται στην καλή της ανατροφή. «Οι γονείς μου», έλεγε, «με μεγάλωσαν με την ιδέα ότι παντρευόμαστε αυτόν που αγαπάμε. Ισως είμαι παλιομοδίτισσα».

Αγάπη, μίσος

Ο έρωτάς της με τον Μπάρτον, μια σχέση που μεταλλασσόταν από ρομαντική αγάπη σε θυελλώδες μίσος, έγραψε ιστορία και τροφοδότησε τα κίτρινα έντυπα για χρόνια. Η γνωριμία τους το 1960 στα γυρίσματα της «Κλεοπάτρας» κατέληξε σε μεγάλο σκάνδαλο, αφού και οι δύο ήταν παντρεμένοι. Ενώθηκαν με τα δεσμά του γάμου το 1964 και χώρισαν λίγα χρόνια αργότερα. Το Βατικανό είχε ήδη αποκηρύξει το γάμο τους. Ξαναπαντρεύτηκαν το 1975, για να βάλουν τίτλους τέλους ένα χρόνο αργότερα, σε ένα γάμο που η ίδια θυμόταν ως «γεμάτο ωκεανούς δακρύων». Οι φήμες λένε ότι θα ακολουθούσε και τρίτος. Ο Ρίτσαρντ Μπάρτον, λίγο πριν πεθάνει, το 1984 σε ηλικία 58 χρόνων από εγκεφαλική αιμορραγία, της έστειλε ένα γράμμα, όπου ζητούσε ακόμη μία ευκαιρία. Η Τέιλορ το έλαβε την ημέρα που γυρνούσε από την κηδεία του.

Μέχρι την ηλικία των 26, είχε προλάβει να γίνει σύζυγος, χήρα, μητέρα και φυσικά, σούπερ σταρ. Παντρεύτηκε πρώτη φορά σε ηλικία 18 χρόνων τον Κόνραντ Χίλτον Τζούνιορ, γιο του μεγιστάνα των ξενοδοχείων. Ο γάμος κράτησε μόλις επτά μήνες. Επόμενος σύζυγος ήταν ο Βρετανός ηθοποιός Μάικλ Γουάιλντινγκ, όταν αυτή ήταν 19 και αυτός 52. Στα τέσσερα χρόνια που ήταν μαζί, απέκτησαν δύο γιους. Ο επόμενος άντρας με τον οποίο ανέβηκε τα σκαλιά της εκκλησίας ,το 1957, ήταν ο παραγωγός Μάικλ Τοντ, ο οποίος σκοτώθηκε ένα χρόνο αργότερα σε αεροπορικό δυστύχημα. Είχαν προλάβει να κάνουν μία κόρη.

Ασπάστηκε τον ιουδαϊσμό

Η συντετριμμένη Τέιλορ βρήκε παρηγοριά, που σφράγισε φυσικά με γάμο, στον κουμπάρο της, τον ηθοποιό και τραγουδιστή Εντι Φίσερ, που ήταν παντρεμένος με την Ντέμπι Ρέινολντς. Ηταν τόσο ερωτευμένη μαζί του, που ασπάστηκε τον ιουδαϊσμό. Μόλις όμως ξεκίνησαν τα γυρίσματα της «Κλεοπάτρας» και γνώρισε τον Ρίτσαρντ Μπάρτον, ο έρωτάς της για τον Φίσερ έκανε φτερά. Μετά και το δεύτερο γάμο της με τον Μπάρτον, σειρά είχε το 1976 ο Τζον Γουόρνερ, πρώην επικεφαλής του Ναυτικού. Ο κύκλος των γάμων της έκλεισε με μία πιο «ταπεινή» επιλογή, που ξεσήκωσε τα κουτσομπολίστικα έντυπα. Παντρεύτηκε έναν οικοδόμο και οδηγό φορτηγού, τον Λάρι Φορτένσκι, 20 χρόνια μικρότερό της.

Αποθεώθηκε ως «Κλεοπάτρα», αλλά πήρε Οσκαρ ως Μάρθα στο «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ». Και στις δύο ταινίες, συμπρωταγωνίστησε με το μεγάλο της έρωτα, Ρίτσαρντ Μπάρτον Αποθεώθηκε ως «Κλεοπάτρα», αλλά πήρε Οσκαρ ως Μάρθα στο «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ». Και στις δύο ταινίες, συμπρωταγωνίστησε με το μεγάλο της έρωτα, Ρίτσαρντ Μπάρτον Φιλίες

Μπορεί η Ελίζαμπεθ Τέιλορ να δεχόταν συχνά επιθέσεις από τα μίντια για την άστατη προσωπική της ζωή, τον γκλάμορους βίο, τη μεγάλη της συλλογή από διαμάντια και κοσμήματα, αλλά είχε και μια αλτρουιστική πλευρά, που εκδηλωνόταν κυρίως στις φιλίες της. Ηταν κολλητή με τον αυτοκαταστροφικό Μοντγκόμερι Κλιφτ, τον Ροκ Χάτσον, που πέθανε από AIDS και την έκανε να ιδρύσει το Αμερικανικό Ιδρυμα Ερευνας για το AIDS, και τον Μάικλ Τζάκσον, την περίοδο που κατηγορούνταν για παιδεραστία.

Σε συνέντευξή της πριν από λίγα χρόνια έλεγε: «Τα έχω περάσει όλα. Είμαι η Μάνα Κουράγιο».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Σχετικά θέματα: Ελίζαμπεθ Τέιλορ
(Ρ)όλος ο κόσμος δικός της
Για το ίδιο θέμα
(Ρ)όλος ο κόσμος δικός της
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Ελίζαμπεθ Τέιλορ
Κλαιωπάτρα
(Ρ)όλος ο κόσμος δικός της
Θέατρο
Στην αρένα του σήμερα
«Υπομονή, πίστη, στόχοι»
Νέες ταινίες
Συντροφικότητα αριστούργημα, φιλία για Οσκαρ
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Διεύθυνση γένους αρσενικού
«Παράνομες» οι απεργίες σε «Πήγασο», Alter * Στάσεις στο ΑΠΕ