Έντυπη Έκδοση

Ελληνική νουβέλ-βαγκ στις «Νύχτες πρεμιέρας»

Από την «Στρέλλα» του Πάνου Χ. Κούτρα, που θα κάνει πρεμιέρα στις «Νύχτες Πρεμιέρας»
Την ώρα που «τρέχουν» πολλά φεστιβάλ σε όλη την Ελλάδα, ως είθισται κάθε καλοκαίρι, το 15ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας (16 έως 27 Σεπτεμβρίου) άρχισε ήδη να στέλνει τις πρώτες ειδήσεις για τη φθινοπωρινή ατζέντα μας.

Πλήρες θέμα...

  • «Αόρατο Τσίρκο»

    • Τσίρκο με DNA του Σαρλό
      Το «Αόρατο Τσίρκο» «κλέβει» μερικά κλασικά ταχυδακτυλουργικά κόλπα, όπως αυτό στο οποίο ο Ζαν Μπατίστ Τιερέ «κόβει» τη Βικτόρια Τσάπλιν «Δίνη σουρεαλιστικών μεταμορφώσεων». Ή πώς η υψηλή τέχνη της ψευδαίσθησης συνδυάζεται με χιούμορ και στοιχεία που παραπέμπουν σε κλόουν, ταχυδακτυλουργούς και μάγους, στο μαύρο θεάτρο της Πράγας, στις πρώτες και κλασικές πια ταινίες της Ντίσνεϊ, στον Μάγο του Οζ, στην Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων και συνδέονται άμεσα με τον Σαρλό.
  • Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου

    • Το Μουσείο Ηρακλείου έμεινε από... ΥΠΠΟ
      Από τα 15.000 αριστουργήματα της κρητικής τέχνης το κοινό έχει σήμερα πρόσβαση μόνο σε 400, που εκτίθενται στη μοναδική ανοιχτή αίθουσα του πιο δημοφιλούς για τους τουρίστες μουσείου μετά το Εθνικό Αρχαιολογικό. Τα υπόλοιπα έχουν μεταφερθεί σε παρακείμενο χώρο Εν μέσω οικονομικής κρίσης περίμενε η Κρήτη να ανοίξει το Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου για να θερμανθεί η τουριστική κίνηση και να ζωντανέψει η αγορά. Ωστόσο, οι εργασίες ανακαίνισης του κτιρίου έχουν σταματήσει τον τελευταίο καιρό γιατί το κράτος οφείλει 2,5 εκατ. ευρώ στον εργολάβο και οι εργαζόμενοι δεν του δίνουν άλλη πίστωση χρόνου να τους εξοφλήσει.
  • Θέατρο

    • Ο Χατζάκης πήρε το ΚΘΒΕ
      «Θα εργαστώ για ένα θέατρο αντάξιο των καιρών και των αιτημάτων του κοινού», δήλωσε ο Σωτήρης Χατζάκης Από τις 15 Μαΐου, ημέρα που «παραίτησε» διά τηλεφώνου ο υπουργός Πολιτισμού Αντώνης Σαμαράς τον Νικήτα Τσακίρογλου από την καλλιτεχνική διεύθυνση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, ούτε φωνή ούτε ακρόαση για τον αντικαταστάτη του από το υπουργείο.
  • Μουσική

    • ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΙ, ΝΕΟΚΛΑΣΙΚΟΙ ΚΑΙ ΧΑΪΝΤΝ Μουσικές δωματίου στον «Παρνασσό»
      Ηχοι ζωντανοί Από τις αρχές του 2006, οπότε οι υπεύθυνοι του φιλολογικού συλλόγου «Παρνασσός» ξεκίνησαν σοβαρή προσπάθεια ανανέωσης της επικοινωνίας με το φιλόμουσο αθηναϊκό κοινό, η ωραία αίθουσα εκδηλώσεων του νεοκλασικού της πλατείας Καρύτση φιλοξενεί τακτική, ετήσια σειρά συναυλιών μουσικής δωματίου και όχι μόνο.
    • Νανουρίσματα υψηλής τέχνης
      Σε ήχο ελληνικό Δεκαεφτά τραγούδια - νανουρίσματα - πρωτότυπες συνθέσεις εμπνευσμένες από τα παραδοσιακά νανουρίσματα, των οποίων το πνεύμα και τον χαρακτήρα ακολουθούν.
    • Θόρυβος από τις στάχτες του ποστ πανκ
      Stereo Φονικά Οι Καλιφορνέζοι... θορυβοποιοί Silversun Pickups * «Swoon» - The Silversun Pickups (Dangerbird)

      «Μερικά τραγούδια είναι μελωδικά και εύθραυστα, και κάποια άλλα γαμιούνται στον θόρυβο».
    • Latin magic Santana
      «Η δουλειά μου σε αυτή τη ζωή είναι να προσφέρω στον κόσμο πνευματική έκσταση μέσω της μουσικής», έχει πει ο Κάρλος Σαντάνα Πώς μπορεί κανείς να συνοψίσει το φαινόμενο Κάρλος Σαντάνα; Αν διαλέξει τον δρόμο της αριθμητικής, θα σταθεί σε δέκα Γκράμι, τρία Λάτιν Γκράμι, 90 εκατομμύρια πωλήσεις δίσκων και 100 εκατομμύρια θεατές στις συναυλίες του. Αν πάλι επιλέξει να δώσει με μια λέξη το καλλιτεχνικό του στίγμα, τότε μιλάμε για τον άνθρωπο που άλλαξε την παράδοση της κιθάρας με τα διάσημα σόλο του.
  • Συνέντευξη Αλέξανδρος Τομπάζης

    • Η αρχιτεκτονική θέλει χέρι και χαρτί
      Τι γυρεύει μια καμηλοπάρδαλη στην... κουζίνα ενός αρχιτέκτονα; Είναι το ζώο που επέλεξε ο Αλέξανδρος Τομπάζης για να ξετυλίξει το κουβάρι της ζωής του και να μιλήσει για την αρχιτεκτονική, που διακονεί επί 45 χρόνια, εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων.
  • Συνέντευξη Ερβέ Ιμπέρ

    • ΕΡΒΕ ΙΜΠΕΡ Η έλλειψη είναι ο κινητήρας της επιθυμίας
      Η συνάντηση «Εξόριστοι στο δέρμα μας» που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, με εξαιρετικά αποτελέσματα, στο Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών συγκεντρώνοντας καλλιτέχνες, ψυχαναλυτές, ειδικούς των ανθρωπιστικών και των θετικών επιστημών και πολιτικούς ακτιβιστές ήταν συνέχεια μιας πρωτοβουλίας που πραγματοποίησε, τρεις ακριβώς μήνες πριν, ο Γάλλος ψυχαναλυτής και ψυχίατρος Ερβέ Ιμπέρ (Herve Hubert) στο θέατρο της Πανεπιστημιούπολης του Παρισιού.
  • Συνέντευξη Ντέιβιντ Οουεν

    • Μόνο πανευρωπαϊκή συμφωνία θα φέρει πίσω τα Μάρμαρα
      Ενα Μάρμαρο του Παρθενώνα που βρίσκεται στο Λούβρο. Ο λόρδος Οουεν πιστεύει πως ακριβώς επειδή τέτοια θραύσματα υπάρχουν και σε άλλα ευρωπαϊκά μουσεία, δεν συμφέρει την Ελλάδα μια διμερής συμφωνία μόνο με τη Μ. Βρετανία Η Ελλάδα πρέπει να αποφύγει το θέμα της κυριότητας των γλυπτών του Παρθενώνα, γιατί έτσι θα φόβιζε κι άλλα, πλην του Βρετανικού, μεγάλα μουσεία. Αυτό πιστεύει ο λόρδος Ντέιβιντ Οουεν, πρώην υπουργός Εξωτερικών της Μ. Βρετανίας. Προτείνει πρόγραμμα εκτεταμένων δανεισμών έργων τέχνης ανάμεσα σε όλα τα μέλη της Ε.Ε.
  • Τηλεόραση

    • ΕΣΡ: ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕΙΣ, ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ, ΠΡΟΣΤΙΜΑ Οδηγία για τη γλώσσα
      Πρόστιμα, μεταβιβάσεις και διευκρινίσεις σχετικά με την οδηγία που εξέδωσε το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης για τη χρήση της ελληνικής γλώσσας περιελάμβανε το μενού της χθεσινής συνεδρίασης των μελών του ΕΣΡ.
    • ΓΚΑΜΑΛ ΑΛ ΓΙΤΑΝΙ Εδωσε την αληθινή εικόνα της Αιγύπτου
      Ο Γκαμάλ Αλ Γιτάνι είναι ο καλεσμένος της εκπομπής «Κεραίες της εποχής μας» που μεταδίδει απόψε η ΕΤ-1 Μέσα από τα μυθιστορήματά του μπόρεσε να δώσει μια Αίγυπτο αληθινή, πολυπολιτισμική, ζωντανή.
    • Αφήστε την πόλη για το περιβόλι
      Πρεμιέρα κάνει απόψε στις 21.00 η νέα παραγωγή του Alpha «Αγρότης μόνος ψάχνει».
  • Άλλες ειδήσεις

    • Καμία «σκούπα» από το Remap 2
      Απάντηση στο σχόλιο της Μαρίας Μαραγκού με τίτλο «Η «σκούπα» της σύγχρονης τέχνης» («Ε» 19ης Ιουνίου) και αναφερόταν στην απομάκρυνση των αλλοδαπών της περιοχής του Μεταξουργείου, χάριν της τέχνης, έστειλαν οι οργανωτές της διεθνούς πλατφόρμας τέχνης «Remap 2».
    • Το UFO παίρνει άριστα
      Από τον συγγραφέα Νίκο Δήμου λάβαμε επιστολή, με αφορμή δημοσίευμα στην «Ε» (22/06), που αναφερόταν σε άρθρο της «New York Times», που φιλοξενούσε το δικό του παρακάτω σχόλιο για το Μουσείο Ακρόπολης: «Είναι σαν ένα τιτάνιο UFO, που προσγειώθηκε στη γειτονιά και εκμηδενίζει όλα τα άλλα κτίρια».