Έντυπη Έκδοση

ΣΩΤΗΡΗΣ ΤΡΙΧΑΣ, πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Logistics

Πώς η Ελλάδα θα εκμεταλλευτεί τα διερχόμενα φορτία της Cosco

Διεθνείς προσωπικότητες στο συνέδριο των logisticians στις 28 και 29 Νοεμβρίου

ΣΤΗΝ ανάγκη προσέλκυσης διερχόμενου φορτίου, σε συνδυασμό με τη δημιουργία ενός πλέγματος υποστηρικτικών υπηρεσιών (συσκευασία, μεταποίηση, labeling) κοντά στα λιμάνια, αναφέρεται ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics (EEL) Σωτήρης Τριχάς, σε συνέντευξή του στην «Κ.Ε.».

«Το 80% των φορτίων της Cosco είναι μεταφόρτωση»,  λέει ο κ. Σ. Τρίχας «Το 80% των φορτίων της Cosco είναι μεταφόρτωση», λέει ο κ. Σ. Τρίχας Εν όψει του 17ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Logistics στις 28-29 Νοεμβρίου, ο κ. Τριχάς θέτει ως προτεραιότητα τη βελτιστοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου και τη σύνδεσή του με βασικές εμπορευματικές πύλες εισόδου, επισημαίνοντας παράλληλα ότι το Θριάσιο μπορεί να αποτελέσει το κεντρικό εμπορευματικό κέντρο της Ελλάδας.

* Πώς κινείται ο κλάδος των logistics, ο οποίος αναδεικνύεται πρωταγωνιστικός για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας;

* Ο κλάδος κινείται πτωτικά από το 2009, η ετήσια πτώση ανέρχεται στο 8%-10%, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον κλάδο των μεταφορών και των υποστηρικτικών υπηρεσιών.

Αξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι η ελληνική αγορά της εφοδιαστικής αλυσίδας «έτρεχε» με ένα μέσο όρο αύξησης περίπου 20% το χρόνο την περίοδο 1998-2008.

Η Ελλάδα πρέπει να προσελκύσει διερχόμενο φορτίο και μπορεί να το κάνει. Αν συνεχίσει να στηρίζεται μόνο στην εσωτερική της κατανάλωση, είναι «καταδικασμένη». Είμαστε μια μικρή αγορά. Στη δική μας την αγορά μόνο ένας τρόπος ανάπτυξης υπάρχει: εκμετάλλευση του διερχόμενου φορτίου. Για εμάς, η «μεταμόρφωση» της Ελλάδας σε ένα διαμετακομιστικό κόμβο για όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια είναι ένας καθοριστικός παράγοντας ανάπτυξης.

Η Ελλάδα οφείλει να εκμεταλλευτεί τη γεωγραφική της θέση και να προσελκύσει διερχόμενο φορτίο. Διερχόμενο φορτίο δεν έχει να κάνει μόνο με τα φορτοεκφορτωτικά, αυτή τη δουλειά την κάνει η Cosco.

Το 80% των φορτίων που έρχεται για λογαριασμό της Cosco, στο λιμάνι του Πειραιά, αφορά μεταφόρτωση, το οποίο πηγαίνει σε άλλους προορισμούς, ενώ μόνο το 20% αφορά την εγχώρια αγορά.

Με κέντρο το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο θα μπορούσε να καταστεί το Νο 1 λιμάνι της Μεσογείου, σε συνδυασμό με την αύξηση των ροών της Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα πλέγμα υποστηρικτικών υπηρεσιών κοντά στα λιμάνια.

Για παράδειγμα, η ΗΡ φέρνει ημιέτοιμο προϊόν στον Πειραιά, το οποίο πηγαίνει στην Τσεχία για τελική συναρμολόγηση. Το assembly line θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει εδώ, δηλαδή κοντά στο σταθμό μεταφόρτωσης, καθώς και άλλες υπηρεσίες, όπως συσκευασία, labeling και σπάσιμο groupage. Ετσι, θα δημιουργηθεί προστιθέμενη αξία.

* Τι πρέπει να γίνει για την προσέλκυση πελατών και εμπορευματικών ροών; Υπάρχουν θεσμικά αιτήματα;

* Η ανάπτυξη των υποδομών της χώρας, οι οποίες θα πρέπει να σχεδιαστούν και να διαμορφωθούν με τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετήσουν ουσιαστικά την επιχειρηματικότητα, είναι θέμα πρώτης προτεραιότητας.

Με άλλα λόγια, χρειάζεται βελτιστοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου και σύνδεσή του με βασικές εμπορευματικές πύλες εισόδου της χώρας, αποφυγή των περιττών μεταφορών - διευκόλυνση της κυκλοφορίας, αλλά και ύπαρξη ενός ενιαίου και ξεκάθαρου νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας της αγοράς της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Το ζήτημα για προσέλκυση πελατών, δηλαδή ροών, χρήζει εθνικής στρατηγικής. Εχουμε προτείνει τη δημιουργία του «Οργανισμού Προώθησης των Ελληνικών Logistics», ο οποίος θα λειτουργεί στα πρότυπα αντίστοιχων φορέων του εξωτερικού. Η Ελλάδα, με τις αναγκαίες υποδομές και την αξιοσημείωτη αύξηση των TEUs στο λιμάνι του Πειραιά, δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από την Ολλανδία και τη Γερμανία.

Οσον αφορά θεσμικά αιτήματα, είμαστε πολύ κοντά στη φάση της ολοκλήρωσης του νομοσχεδίου για την εφοδιαστική αλυσίδα. Εκτιμούμε ότι εντός των επόμενων 2-3 μηνών θα είναι έτοιμο. Για πρώτη φορά, θα θίξει θέματα χαρακτηρισμού περιοχών ως logistics zone ή logistics region.

Αυτή τη στιγμή η αγορά έχει τοποθετηθεί σε 3 ευρύτερες περιοχές: Θριάσιο - Πειραιάς - Μαγούλα - Ασπρόπυργος, Αυλώνας - Οινόφυτα - Θήβα και στη Β. Ελλάδα, πέρα από τη Σίνδο, στην περιοχή του Καλοχωρίου. Τμήμα αυτών των περιοχών θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως logistics zone και μέσα σε αυτές τις ζώνες να δημιουργηθεί ένα freight village, όπως το Θριάσιο.

Σε μια τέτοια περιοχή, θα παρέχεται η δυνατότητα μεγαλύτερης κάλυψης οικοπέδου, κατασκευής πιο ψηλών αποθηκών, θα υπάρξει βελτίωση των οδικών και λοιπών αποχετευτικών υποδομών, με φωτισμό κ.ά. Επίσης, θα λυθούν θέματα αδειοδοτήσεων, ενώ θα θεσμοθετηθεί και η πιστοποίηση του επαγγέλματος.

* Τόσα χρόνια ακούμε για το εμπορευματικό του Θριασίου, αλλά ακόμα τίποτα. Είναι αναγκαία η κατασκευή του ή όχι; Πόσα εμπορευματικά κέντρα χρειαζόμαστε;

* Είναι αλήθεια πως η κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο θα δώσει ώθηση στην ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας και θα ενισχύσει το ρόλο της Ελλάδας ως πύλης του διαμετακομιστικού εμπορίου στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Σε αυτό αναμένεται να συγκεντρωθεί ο μεγαλύτερος όγκος των εμπορευματικών δραστηριοτήτων της Αττικής και όλοι περιμένουμε ότι θα αποτελέσει τον κεντρικό εμπορευματικό σταθμό της Ελλάδας.

Οσον αφορά το συνολικό αριθμό εμπορευματικών κέντρων, δεν χρειαζόμαστε πολλά. Ας φτιάξουμε ένα μεγάλο στο Θριάσιο και ένα μικρότερο στη Θεσσαλονίκη. Ως γνωστόν, η αγορά είναι συγκεντρωμένη κατά 65% στην Αττική και 20-25% στη Βόρεια Ελλάδα.

Πέρα από τα εμπορευματικά κέντρα, κρίνεται αναγκαία η ολοκλήρωση των έργων σε 2 οδικούς άξονες: Αθήνα - Θεσσαλονίκη-Σύνορα, Εγνατία Οδό, οι οποίοι αποτελούν τους κύριους εμπορευματικούς οδικούς άξονες της Ελλάδας και δευτερευόντως Πάτρα - Αθήνα.

* Ποια είναι η δομή του φετινού συνεδρίου της EEL;

* Στις 28 και 29 Νοεμβρίου 2013, τα logistics θα βρίσκονται στο επίκεντρο της επικαιρότητας με το 17ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Εταιρείας Logistics. Τίτλος του, «Innovative Supply Chains: Think Clusters».

Παγκόσμιας εμβέλειας Key Note Speakers από τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και διακεκριμένοι Ελληνες και ξένοι ομιλητές της επιχειρηματικής και πανεπιστημιακής κοινότητας θα καλύψουν τους ακόλουθους τέσσερις άξονες: Στρατηγική των logistics και συνέργιες, Καινοτομία, Ναυτιλία και logistics καθώς και Agro-logistics.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Εμπόριο
Ελληνική Εταιρεία Logistics
Συνεντεύξεις
Επενδύσεις
Cosco
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Αερομεταφορές
Οι Ελληνες δεν πετάνε πια...
Η ιδιωτικοποίηση φέρνει αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια
Αγροτικά θέματα
Η Ε.Ε. πολεμά το αβγοτάραχο
Μελεκούνι, ένα αρχαίο ελληνικό σνακ
Κυριάρχησαν οι Κρητών γεύσεις
Ελληνική Εταιρεία Logistics
Πώς η Ελλάδα θα εκμεταλλευτεί τα διερχόμενα φορτία της Cosco
Κρήτη
Η κρίση χτυπά λιγότερο την Κρήτη
Λιμάνια
Ελκυστικός εμπορευματικός κόμβος η Ελλάδα
Επενδύσεις
Επενδύσεις δεν έρχονται και οι εξαγορές δεν είναι επενδύσεις