Έντυπη Έκδοση

Η ιδιωτικοποίηση φέρνει αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια

ΠΕΡΑ από την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines, η εγχώρια αεροπορική αγορά έχει στρέψει το βλέμμα της στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες. Ο διαγωνισμός παρουσιάζει καθυστερήσεις, εξαιτίας του υπουργείου Αμύνης και της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Καθυστερεί ο διαγωνισμός ιδιωτικοποίησης Καθυστερεί ο διαγωνισμός ιδιωτικοποίησης Το υπουργείο Αμύνης εμφανίζει προσκόμματα στην ιδιωτικοποίηση κάποιων περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία χρησιμοποιούνται και ως στρατιωτικά, ενώ η Ευρωπαϊκή Ενωση έχει ζητήσει επεξηγήσεις από το ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με το μηχανισμό επίβλεψης των αεροδρομιακών τελών.

Πάντως, τα εναπομείναντα σχήματα δεν έχουν λάβει ακόμα πρόσβαση στο data room (στα εμπιστευτικά στοιχεία) των περιφερειακών αεροδρομίων, αναμένοντας από το ΤΑΙΠΕΔ τη διαμόρφωση των κρίσιμων όρων του διαγωνισμού, ώστε να καταρτίσουν δεσμευτικές (οικονομικές και τεχνικές) προσφορές.

Συνεχίζουν επτά σχήματα

Στο διαγωνισμό έχουν απομείνει επτά σχήματα, τα οποία μπορούν να συνασπιστούν μεταξύ τους σε κοινοπραξίες: Aeroports De La Cote d'Azur (Γαλλία), Zurich Airport (Ελβετία) - J&Ρ Avax (Ελλάδα), Athens International Airport (Ελλάδα), Fraport (Γερμανία) - όμιλος Κοπελούζου, Vinci (Γαλλία) - Ελλάκτωρ, Corporacion America (Αργεντινή) - Μέτκα του ομίλου Μυτιληναίος και Advent (ΗΠΑ).

Από τα ανωτέρω σχήματα λείπουν τοπικοί φορείς, δήμοι και επιμελητήρια, παρά το γεγονός ότι, σχεδόν στο σύνολο των περιφερειακών αεροδρομίων της Ευρώπης, πλειοψηφικό ποσοστό ανήκει σε κάποια δημοτική ή κρατική αρχή. Αυτό, διότι τα περιφερειακά αεροδρόμια λειτουργούν ως μοχλός ανάπτυξης της τοπικής κοινωνίας, η οποία διατηρεί ζωτικά συμφέροντα από τη διακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων. Για παράδειγμα, στο αεροδρόμιο του Μονάχου, ο δήμος της πόλης κατέχει το 23% και το κράτος της Βαυαρίας το 51%.

Επίσης, αναλυτές του κλάδου επισημαίνουν ότι η συγκρότηση των δύο ομάδων φαίνεται να έγινε με γεωγραφικά και εμπορικά κριτήρια και όχι με κριτήρια ομοειδών χαρακτηριστικών μεταξύ των αεροδρομίων.

Μάλιστα, υπογραμμίζουν τον κίνδυνο συνθηκών ολιγοπωλίου στην παραχώρηση και εκμετάλλευση των αεροδρομίων, σημειώνοντας ότι δεν υπάρχει κίνητρο για ανταγωνιστική εμπορική πολιτική εντός των ομάδων, λόγω γεωγραφικής συνοχής τους. Με άλλα λόγια, υπάρχει ο κίνδυνος αυξήσεων στα αεροπορικά εισιτήρια, δεδομένου ότι σήμερα τα τέλη στα περιφερειακά αεροδρόμια, πέραν του λεγόμενου «Σπατοσήμου», είναι σχεδόν μηδενικά. Τον Νοέμβριο του 2014 λήγει η ισχύς του «Σπατοσήμου» και αρκετοί φορείς πιέζουν για τη μείωσή του. Φ.

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

Κανένα σχόλιο

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 0

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Διαγωνισμοί /Συμβάσεις έργων
Ιδιωτικοποιήσεις
Αεροπορικές Εταιρείες
Αερομεταφορές και ασφάλεια πτήσεων
ΤΑΙΠΕΔ
Σχετικά θέματα: Αερομεταφορές
Οι Ελληνες δεν πετάνε πια...
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Αερομεταφορές
Οι Ελληνες δεν πετάνε πια...
Η ιδιωτικοποίηση φέρνει αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια
Αγροτικά θέματα
Η Ε.Ε. πολεμά το αβγοτάραχο
Μελεκούνι, ένα αρχαίο ελληνικό σνακ
Κυριάρχησαν οι Κρητών γεύσεις
Ελληνική Εταιρεία Logistics
Πώς η Ελλάδα θα εκμεταλλευτεί τα διερχόμενα φορτία της Cosco
Κρήτη
Η κρίση χτυπά λιγότερο την Κρήτη
Λιμάνια
Ελκυστικός εμπορευματικός κόμβος η Ελλάδα
Επενδύσεις
Επενδύσεις δεν έρχονται και οι εξαγορές δεν είναι επενδύσεις