Έντυπη Έκδοση

Καθηγητές κάνουν δωρεάν φροντιστήρια

Απολυμένοι ή αδιόριστοι δάσκαλοι στήνουν σχολεία αλληλεγγύης σε όλη τη χώρα

Ο κλάδος των καθηγητών, που στοχοποιήθηκε όσο κανένας άλλος, παραδίδει μαθήματα ανιδιοτέλειας, επαναπροσδιορίζοντας την έννοια του παιδαγωγού, μακριά από τα λεξικά του υπουργείου Παιδείας.

Σχεδόν σε όλη τη χώρα λειτουργούν Κοινωνικά Φροντιστήρια Σχεδόν σε όλη τη χώρα λειτουργούν Κοινωνικά Φροντιστήρια Παρά τη μισθολογική εξαθλίωση, τις μαζικές απολύσεις και τις αντίξοες συνθήκες διδασκαλίας, εκατοντάδες εκπαιδευτικοί δημιουργούν πυρήνες αλληλεγγύης και διδάσκουν δωρεάν μαθητές ανά την Ελλάδα.

Την εποχή που ο οικογενειακός προϋπολογισμός συχνά δεν επαρκεί για να καλυφθούν ούτε οι βασικές ανάγκες κι ενώ η επιτυχία στις Πανελλαδικές είναι συνδεδεμένη με το φροντιστήριο, εκατοντάδες καθηγητές της χώρας, αδιόριστοι, απολυμένοι αλλά και εν ενεργεία, στήνουν δομές εκπαιδευτικής αλληλεγγύης. Από τον Πύργο μέχρι την Ηγουμενίτσα και από τη Ρόδο μέχρι τη Θεσσαλονίκη οι καθηγητές στελεχώνουν, εθελοντικά, Κοινωνικά Φροντιστήρια δίνοντας φτερά σε άπορους μαθητές ή μαθητές που προέρχονται από οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα.

Σε ένα χώρο του Δήμου Ζωγράφου έχουν στηθεί 44 τμήματα, στα οποία συμμετέχουν 130 μαθητές. «Χάρη στην εθελοντική προσφορά 41 καθηγητών πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση 106 ώρες μαθημάτων. Καταφέραμε να δεχτούμε όλες τις αιτήσεις των μαθητών της περιοχής», λέει ο αντιδήμαρχος Ανδρέας Στεργίου. Πολλοί από τους καθηγητές θυσίασαν τις καλοκαιρινές διακοπές τους για να προσφέρουν δωρεάν θερινά μαθήματα στους μαθητές των Β' και Γ' Λυκείου.

Στον Κορυδαλλό

Εδώ και λίγες ημέρες λειτουργεί το Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου Κορυδαλλού, σε σχολεία του Κορυδαλλού. Κάθε τάξη του Λυκείου στηρίζεται με περίπου 10 ώρες μαθημάτων την εβδομάδα, ενώ έμφαση έχει δοθεί και στη στήριξη των παιδιών του Δημοτικού που βρίσκονται στο περιθώριο. «Πρόκειται για μια υποστηρικτική δράση που στηρίζει παιδιά που ζουν στον Κορυδαλλό τα οποία έχουν δυσκολίες ένταξης στη σχολική κοινότητα. Τα παιδιά προέρχονται από οικογένειες μεταναστών, Ρομά αλλά και άπορες οικογένειες Ελλήνων», αναφέρει αρμόδιος για τη δράση.

Στο Χαλάνδρι, οι γονείς και οι καθηγητές οργανώθηκαν μόνοι τους. «Ξεκινήσαμε να διοργανώνουμε από πέρσι μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας. Πέρσι είχαμε 200 μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου, ενώ φέτος έχουν ήδη εγγραφεί περισσότεροι», αναφέρει η Λίτσα Γαλάνη, πρόεδρος της Ενωσης Συλλόγων Γονέων. Η ενισχυτική διδασκαλία παρέχεται για όλα τα μαθήματα, ενώ δεν υπάρχουν κοινωνικά κριτήρια στην επιλογή των μαθητών. «Θεωρούμε δεδομένο ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να απευθυνθούν αλλού. Στόχος μας είναι να βοηθήσουμε τους μαθητές και να διδάξουμε παράλληλα το σπουδαίο μάθημα της αλληλεγγύης», τονίζει η ίδια. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται σε τρία σχολεία της περιοχής, ενώ έχουν ενεργοποιηθεί δύο ομάδες καθηγητών. Πρόκειται για την Αλληλέγγυα Εκπαίδευση και την Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης Εκπαιδευτικών «Μαζί με τους γονείς για τα παιδιά». «Πέρσι είχαμε μαζί μας 40 καθηγητές, φέτος είναι περισσότεροι. Πολλοί από αυτούς βρίσκονται σε διαθεσιμότητα ή είναι αδιόριστοι, έχουμε όμως και καθηγητές εν ενεργεία», λέει η κ. Γαλάνη.

Στην Ηλεία

Τα απογεύματα, τα παιδιά από τα ορεινά χωριά του Νομού Ηλείας ξεκινούν για μάθημα. Στο Κοινωνικό Φροντιστήριο Πύργου, 60 καθηγητές, στην πλειονότητά τους αδιόριστοι, διδάσκουν 270 παιδιά (40 περισσότερα από πέρσι) τα οποία προέρχονται από πολύτεκνες οικογένειες ή οικογένειες με σοβαρά οικονομικά προβλήματα. «Επτά μήνες μου πήρε να πείσω τον δήμο. Πλέον τους έχουμε με το μέρος μας», λέει ο Χρήστος Αθανάσουλας, δικαστικός υπάλληλος ο οποίος έχει εργαστεί στο παρελθόν ως ωρομίσθιος καθηγητής. «Πλέον είναι όλοι με το μέρος μας. Οι απλοί πολίτες μαζεύουν γραφική ύλη για τα παιδιά, μας χάρισαν ένα φωτοτυπικό, ενώ η Μητρόπολη αγόρασε βοηθήματα», αναφέρει.

Πώς επιβράβευσε η κυβέρνηση τον καθηγητή Λεωνίδα Λαμπρόπουλο, ο οποίος πέρυσι οργάνωσε δωρεάν φροντιστήριο για τους μαθητές του στο 4ο ΕΠΑΛ Πύργου; Τον έθεσε σε διαθεσιμότητα! Τη στιγμή που τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων επιβεβαίωναν πως ο κόπος και ο επιπλέον χρόνος που διέθεσε ο κ. Λαμπρόπουλος απέφερε πολλές επιτυχίες στους υποψηφίους, ο καθηγητής Παθολογίας και Ανατομίας ενημερώθηκε ότι απολύεται. «Μας πέταξαν έξω σε μια νύχτα», λέει ο ίδιος. Κάθε πρωί νοσταλγεί το σχολείο του. «Δεν μπορώ να περάσω από εκεί. Δεν το αντέχω, στενοχωριέμαι.

»Πήγα για τελευταία φορά στον αγιασμό. Παρότρυνα τα παιδιά να συνεχίσουν την προσπάθειά τους και τους είπα ότι θα συνεχίσω να προσφέρω δωρεάν μαθήματα στο Κοινωνικό Φροντιστήριο Πύργου». Σήμερα, μαθητές της Γ' Λυκείου, από τα Κρέστενα και την Αμαλιάδα, διανύουν 20 χιλιόμετρα απόσταση προκειμένου να παρακολουθήσουν τα μαθήματα ειδικότητας στον τομέα της Υγείας. Δεδομένου ότι ο τομέας της Υγείας καταργήθηκε, φέτος είναι η τελευταία χρονιά που ο κ. Λαμπρόπουλος μπαίνει στην τάξη. «Μας έχουν κοροϊδέψει. Είμαστε 11 νοσηλευτές στον Νομό Ηλείας και δεν έχουμε πού να πάμε. Από του χρόνου θα βγω στην επαιτεία, δεν αστειεύομαι».

Τα σχόλια έχουν κλείσει για αυτό το άρθρο

3 σχόλια

1 Ο/Η Νικος Νικολαιδης- ΣΦ έγραψε: (πριν 5 έτη)
Ειπε η δημοσιογραφος του αρθρου : "Ο κλάδος των καθηγητών, που στοχοποιήθηκε όσο κανένας άλλος, παραδίδει μαθήματα ανιδιοτέλειας, επαναπροσδιορίζοντας την έννοια του παιδαγωγού, μακριά από τα λεξικά του υπουργείου Παιδείας."
- Μα καλα, σε ποιον πλανητη ζουσε για δεκαετιες η αγαπητη δημοσιογραφος ; Ξεχνα οτι αυτος ο κλαδος για δεκαετιες στηριζε αμεσα και εμμεσα την βιομηχανια του 1,5 δις των φροντιστηριων ;; Ξεχνα οτι ο κλαδος αυτος ποτε δε πολεμησε να εγκαθυδρισει μια κουλτουρα του βιβλιου και την αναλογη υποδομη που την στηριζει ; Ποτε κανανε απεργια οι καθηγητες για να πολεμησουνε για τη δημιουργια ενος αξιοπρεπους συστηματος βιβλιοθηκων στην Ελλαδα ; Ποτε, μεσα απο τα μηντια, να εγκαθυδρισουν μια κουλτουρα επικοινωνιας ; Μονο τον εαυτουλη τους κοιτουσανε τοσα χρονια, κι οσο ο ελληνικος λαος παρεμενε αμορφωτος αυτοι βγαζαν εξτρα παραδακι. Αυτα που κανουν τωρα με τα κοινωνικα φροντιστηρια θυμιζουν της "συναυλιακες υπερωριες" καποιων απολυμενων της ΕΡΤ. Θα πρεπει να ντρεπονται που για δεκαετιες κατεστρεφαν την Ελλαδα εν γνωσει τους φυσικα. Οπως και δημοσιογραφοι σαν την πιο πανω που τους ωραιοποιει και την ποζα απογνωσης τωρα. Μπροστα στους πολιτικους οι καθηγητες συνεισφερανε με τη χυδαια και προσοτικη συμπεριφορα τους στο να πουληθει και να ξεφτιλιστει η ιστορικη αυτη χωρα. Τα ιδια και με τους καθηγητες μας στο εξωτερικο, στη Διασπορα. Οτι χειροτερο. Ποτε τους δεν ενδοαφερθηκαν για το τι γινεται στην Ελλαδα. Μοναχα για την παρτη τους και πως να κοκορευονται το κοινωνικο τους στατους στους ανυποψιαστους...Ντροπη για το αρθρο σας. Για το οτι ποτε δεν ειπατε την αληθεια για τους ακαδημαικους μας. Καθεστε και γλυφετε σα ψωνισμενα βλαχαδερα ποστ-πριορι ποζες απο αυτους που καταδικασαν τη νεολαια της χωρας σε μια απιστευτη καταντια. Ως γιος καθηγητη πανεπιστημιου, του Παυλου Νικολαιδη, αρχιτεκτονα του πανεπιστημιου Πατρας και αρκετων σχολειων στην Ελλαδα, αντιστασιακου στο δευτερο παγκοσμιο πολεμο και καθηγητη πανεπιστημιου στο Μαιαμι στην Αμερικη το 50, νοιωθω μονο ντροπη διαβαζοντας αυτο το αρθρο. Ντροπη και θλιψη για την καταντια της δημοσιογραφιας σε μια εφημεριδα που εχω συνεισφερει απο την εποχη που τα γραφεια της ηταν κοντυτερα στο συνταγμα ( μεταφορικα και κυριολεκτικα ).
2 Ο/Η katsoulis nikos έγραψε: (πριν 5 έτη)
epixirimata pou tekmirionontai mono apo to ektetameno ivreologio tou Nikolaidi.se pliri apostasi apo tin pragmatikotita pou vionoume oloi kathimerina goneis kai mathites.lipame nikolaidi.
3 Ο/Η Νικος Νικολαιδης- ΣΦ έγραψε: (πριν 5 έτη)
Κυριε Κατσουλη - ισως οι συντακτες λογοκριναν μερος του σχολιου σου, ομως αυτα που αναφερω ειναι η πραγματικοτητα. Η αληθεια ! Για παραδειγμα, για το ζητημα του διαβασματος αυτη εδω η εφημεριδα εχει αναφερθει επαναλειμενως, οπως και στοιχεια που εδινε ανα περιοδους το ιδιο το ΕΚΕΒΙ ( υποθετω αν εχετε παιδια-μαθητες θα το ξερετε το ΕΚΕΒΙ ). Το ΜΠΕ στις 8 Μαιου 2002 ( ετσι για να δωσουμε λιγο βαθος στο επιχειρημα ) μας ειχε πανευρωπαικα τελευταιους ! Το νουμερο 1,5 δις το ειχε δημοσιευσει στις 18 Ιανουαριου 2004 η Καθημερινη απο μελετη που βασιστηκε στους οικογενειακους προυπολογισμους της Εθνικης Στατιστικης ! Παρτε ενα αλλο παραδειγμα που δεν ανεφερα στην πρωτη μου αναρτηση. Παρτε το παραδειγμα του καθηγητη-επισκεπτη που ως θεσμος δεν υπηρχε στα ελληνικα πανεπιστημια μεχρι προσφατος. Η εσωστρεφεια, ο νεποτισμος, και ο ετσιθελισμος" για να χρησιμοποιησω εναν μεταπολιτευτικο νεολογισμο της μοδας, κυριαρχουσαν για δεκαετιες ! Επομενως το μαλλον πετσοκομμενο σχολιο, ετσι οπως ειναι αναρτημενο τελοσπαντον, δε στεκει. Γιατι αυτο που λετε για πραγματικοτητα που βιωνουμε καθε μερα ( προφανως μετα το 2009 ) δε μπορει να καμουφλαρει την πικρη αληθεια για την προδοτικη συμπεριφορα των ακαδημαικων μας. Ας μη ξεχναμε αγαπητε, οτι ακαδημαικοι μορφωνουν, στηριζουν και πολλες φορες συνεργαζονται με θεσεις σε διαφορα υπουργεια, με τους πολιτικους. Ισως θα ηταν φρονιμο πρωτου αναρτειτε την λυπη σας για κατι να ριξετε μια ματια για το πως λειτουργει μια δημοκρατικη κοινωνια και ποιοι οι πολιτικοι ρολοι εκεινων των πολιτων που εχουν μεγαλυτερη προσβαση απο αλλους πολιτες στη γνωση.
Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας 3

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Κοινωνικά θέματα
Αλληλεγγύη
Εκπαιδευτικοί/Καθηγητές
Εκπαίδευση
Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες
Σχετικά θέματα: Κοινωνικά θέματα
MathAidGreece: μαθηματικά μέσω Skype
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Εκπαίδευση
Βόμβα στη διαδικασία διαθεσιμότητας στα ΑΕΙ
Εικόνα διάλυσης στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας
Παρέμβαση από τον Σαμαρά ζητούν οι πρυτάνεις
Εξόρυξη χρυσου
Παράνομα ξεκίνησε η εξόρυξη χρυσού
Υγεία
«Ναι» στη μεταρρύθμιση, χωρίς να χαθούν θέσεις εργασίας
ΕΟΠΠΥ
Πώς η Υγεία θα περάσει στους ιδιώτες
Κοινωνικά θέματα
Καθηγητές κάνουν δωρεάν φροντιστήρια
MathAidGreece: μαθηματικά μέσω Skype
Ιστορία
Οταν η Ελλάδα ζούσε ένα όνειρο...
Μέσα & Media
Ο εθισμός στο Διαδίκτυο και η εξάρτηση από ουσίες
3 Ερωτήσεις
Ασυμβίβαστος μέχρι το τέλος
Μέσα και παραμέσα
ΕΟΠΥΥ
Η μεγάλη σφαγή της Δημόσιας Υγείας