Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία - 25/04/2010
Έντυπη Έκδοση
Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 25 Απριλίου 2010
Γράφει κέρδη μέσα στην ύφεση το Πλαίσιο
Στα δύσκολα φαίνονται οι καλοί καπεταναίοι. Και αυτό επιβεβαιώνει ο Γ. Γεράρδος, επικεφαλής της διοίκησης της αλυσίδας καταστημάτων Πλαίσιο. Οδήγησε την εταιρεία σε αύξηση πωλήσεων στο α' τρίμηνο του 2010 παρ' ότι κινείται σε πτωτική αγορά, που επηρεάζεται από την ύφεση της ελληνικής οικονομίας, όπως και οι περισσότεροι επιχειρηματικοί κλάδοι.
Ο Γ. Γεράρδος.
Η εταιρεία Πλαίσιο ανακοίνωσε στο Χρηματιστήριο Αθηνών, όπου είναι εισηγμένη, αύξηση κύκλου εργασιών 10,9% στα 101,545 εκατ. ευρώ και καθαρών κερδών (μετά από φόρους) 41,2% στα 837 χιλιάδες ευρώ για το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου 2010 έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Η ποσοστιαία άνοδος των κερδών είναι υψηλή, όχι γιατί η εταιρεία πλημμύρισε στο χρυσάφι, αλλά γιατί η βάση σύγκρισης ήταν πολύ χαμηλή το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Το γεγονός της αύξησης των εσόδων σε μία αγορά που φθίνει δείχνει ότι η Πλαίσιο κερδίζει μερίδιο αγοράς δίχως να επηρεάζονται περαιτέρω τα καθαρά της κέρδη (έχει βρει δηλαδή ένα σημείο ισορροπίας, τουλάχιστον προς το παρόν).
Τα αποτελέσματα, που αιφνιδίασαν ευχάριστα μέχρι και μέλη της διοίκησης, δεν ήρθαν διά μαγείας. Ο Γ. Γεράρδος είχε δηλώσει προσφάτως για την πορεία της εταιρείας πως «η δύναμή μας είναι να διαχειριζόμαστε το άγνωστο» και πως «ξυπνάμε και κοιμόμαστε με τη σκέψη το Πλαίσιο να πάει καλύτερα». Φαίνεται ότι αυτές οι προσπάθειες έπιασαν τόπο.
Η διοίκηση προχώρησε σε επαναδιαπραγμάτευση με το σύνολο των προμηθευτών, ώστε να εξασφαλίσει καλύτερες τιμές και στη συνέχεια έκανε εμπορικές ενέργειες προώθησης συγκεκριμένων προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές. Κάτι που αποδείχθηκε αποτελεσματικό (εξ ου και η αύξηση των εσόδων).
Ετσι, ενισχύθηκαν οι πωλήσεις της βασικότερης κατηγορίας προϊόντων, των ηλεκτρονικών υπολογιστών-ψηφιακών εφαρμογών με την καταναλωτική τάση να τείνει προς τη φορητότητα. Τα έσοδα από τη συγκεκριμένη κατηγορία αυξήθηκαν 22% και ανήλθαν σε 67 εκατ. ευρώ. Διαφορετική ήταν η τάση στις κατηγορίες ειδών γραφείου και ειδών τηλεφωνίας. Τα έσοδα μειώθηκαν 3,6% και 9,4% αντίστοιχα, αλλά λόγω της μικρότερης συμμετοχής τους στο σύνολο οι επιπτώσεις δεν έγιναν ορατές.
Στο κομμάτι των γενικών δαπανών, επήλθαν σημαντικές μεταβολές με βασικότερη τη μείωση 27% των αμοιβών διευθυντικών στελεχών και μελών της διοίκησης.
Η Πλαίσιο συνεχίζει να επενδύει στην εξυπηρέτηση των πελατών μετά την πώληση προϊόντων. Μία από τις ενέργειες της διοίκησης, που υλοποιήθηκε τους τελευταίους μήνες του 2009 και φαίνεται να αποδίδει, είναι ότι ανέλαβε το service των laptops, άλλων εταιρειών όπως της Hewlett Packard, της Toshiba και της Acer, δηλαδή των ισχυρότερων εμπορικά στην Ελλάδα σημάτων (μαζί με το TurboX δηλαδή τους υπολογιστές που κατασκευάζει και διαθέτει η ίδια η Πλαίσιο). Ενδεικτικά αναφέρεται ότι πριν απ' την παραπάνω συμφωνία η εταιρεία είχε 2.500 αιτήματα για service σε μηνιαία βάση, νούμερο που υπερδιπλασιάστηκε στη συνέχεια. Σύμφωνα με τη διοίκηση, είναι άκρως εξυπηρετικό ο πελάτης να χρησιμοποιεί τόσο για την αγορά όσο και για το service το ίδιο κατάστημα.
Στο β' τρίμηνο του έτους, η αλυσίδα καταστημάτων θα ενισχυθεί με τις πωλήσεις του καταστήματος της οδού Στουρνάρη 39, λόγω της επαναλειτουργίας του στις αρχές Απριλίου 2010 (μετά από ολοκληρωτική καταστροφή και ανακατασκευή).