Έντυπη Έκδοση

HONDA CR-Ζ

Και υβριδικό, και σπορ

Στη λίστα με τις επιπτώσεις από την έκρηξη του ηφαιστείου στην Ισλανδία προστέθηκε και η ματαίωση της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του Honda CR-Ζ στο Αμστερνταμ. Η ελληνική αντιπροσωπεία όμως δεν το έβαλε κάτω. Εξασφάλισε τρία αυτοκίνητα και μέσα σε λίγες ώρες διοργάνωσε μια παρουσίαση στην Ελλάδα.

Επιλέχθηκε η πίστα των Μεγάρων για την πρώτη οδηγική επαφή με το καινοτομικό υβριδικό σπορ αυτοκίνητο. Το Honda CR-Ζ έχει δανειστεί τη φόρμα του θρυλικού CR-Χ, του αυτοκινήτου που τόσο αγάπησαν και οι έλληνες οδηγοί. Εδώ όμως σταματούν οι συγκρίσεις, γιατί το CR-Ζ είναι το τρίτο στοίχημα της ιαπωνικής εταιρείας στον χώρο των υβριδικών κατασκευών.

Προηγήθηκαν το υβριδικό Civic και το Insight, δυο μοντέλα που αναχαίτισαν με επιτυχία την επίθεση της Toyota στη νέα κατηγορία των οικολογικών αυτοκινήτων. Η εμπορική καριέρα του νέου 2+2 coupe, εκτός από την τεχνολογική υπεροχή και τον έντονο σπορ χαρακτήρα, έχει έναν ακόμη σημαντικό σύμμαχο, τη λογική τιμή πώλησης.

Η κύρια έκδοση Sport με πλήρη εξοπλισμό κοστίζει κάτω από τις 24.000 ευρώ.

Αν συνυπολογιστεί το περιορισμένο κόστος χρήσης λόγω της μειωμένης κατανάλωσης καυσίμων, η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και η αξιοπιστία των μοντέλων της Honda, το σπορ οικολογικό μοντέλο βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση ακόμη και αυτή τη δύσκολη οικονομική περίοδο.

Ο κύριος βραχίονας της εταιρείας εξακολουθεί να είναι η αναζήτηση τεχνολογιών που βελτιώνουν τα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων και άλλων κατασκευών (ρομπότ, αεροπλάνων, κινητήρων για σκάφη κ.ά.) που φέρουν τα σήματά της.

Να θυμίσουμε ότι στον χώρο του αυτοκινήτου το τελευταίο επίτευγμά της ήταν η κατασκευή του FCX Clarity, του πρώτου μοντέλου μαζικής παραγωγής με κυψέλες καυσίμου.

Σειρά έχει η εξέλιξη των υβριδικών κατασκευών και η αναβάθμιση των στοιχείων που ενθουσιάζουν τον κεφάτο οδηγό. Το CR-Ζ είναι το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο στον κόσμο που διαθέτει εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων! Μέχρι τώρα όλα τα υβριδικά εξοπλίζονταν μόνο με αυτόματο κιβώτιο, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου και να χάνεται η δυνατότητα άμεσου ελέγχου. Η επιτυχία της Honda ανοίγει νέους δρόμους στην εξέλιξη των οικολογικών αυτοκινήτων και τους προσθέτει ένα σημαντικό πλεονέκτημα.

Αυτή η νέα εφαρμογή επιτρέπει στον οδηγό να διαμορφώνει ανάλογα με τις συνθήκες και τα κέφια του τον ρυθμό κίνησης του αυτοκινήτου. Ο οδηγός αποφασίζει πότε θα αλλάξει σχέση στο κιβώτιο και έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει καλύτερα τις δυνατότητες του αυτοκινήτου (κινητήρα, πλαίσιο, αναρτήσεις).

Είναι η πρώτη φορά που ένα υβριδικό μοντέλο δεν συνοδεύεται από την κριτική για την αδιάφορη οδήγηση, λόγω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

Η προσπάθεια όμως για τη δημιουργία ενός αξιόλογου υβριδικού αυτοκινήτου δεν περιορίστηκε στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το γνωστό υβριδικό σύστημα κίνησης ΙΜΑ αναβαθμίστηκε και ρυθμίστηκε για να εκμεταλλευθεί καλύτερα τις δυνατότητες του χειροκίνητου κιβωτίου. Το υβριδικό σύστημα κίνησης απαρτίζεται από έναν νέο κινητήρα βενζίνης 1.500 κ.εκ. και έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 14 ίππων. Ο τελευταίος τοποθετήθηκε μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων.

Η συνολική απόδοση φθάνει τους 124 ίππους και η ροπή ξεπερνάει τα 17 χλγρ. Η ροπή είναι ίδια με του Civic 1.8, αλλά οι εκπομπές ρύπων περιορίστηκαν κατά 35 γραμ./χλμ. και είναι μόλις 117 γραμμ./χλμ. Σε χαμηλά επίπεδα και η κατανάλωση καυσίμου: με 5 λίτρα το κουπέ υβριδικό διανύει μια απόσταση 100 χλμ.

Ο οδηγός όμως, εκτός από τα προαναφερόμενα χαρακτηριστικά, θα εκτιμήσει την υψηλή ελαστικότητα του ΙΜΑ καθώς και τον σπορ ήχο. Εγινε ειδική μελέτη για τον ήχο, για να ταιριάζει στο στυλ του αυτοκινήτου.

Στην προσπάθεια για οικολογική συμπεριφορά συμπεριλαμβάνεται και το σύστημα 3-Mode Drive System (Sport, Econ, Normal), το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης, μεταβάλλοντας την απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού, τον χρόνο σβησίματος, την απόδοση του κλιματισμού και τον βαθμό υποστήριξης του συστήματος ΙΜΑ.

Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι οι μπλε φιμέ προβολείς τονίζονται από φώτα LED. Με μία κίνηση τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται και ο χώρος των αποσκευών αυξάνεται στα 382 λίτρα (στάνταρ 214 λίτρα). Οι πωλήσεις ξεκίνησαν και ήδη δημιουργήθηκαν λίστες αναμονής.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αυτοκίνητο
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Αυτοκίνητο της έντυπης έκδοσης
Honda CR-Ζ
Και υβριδικό, και σπορ
Toyota
Οι πωλήσεις έπιασαν ξανά κορυφή
Άλλες ειδήσεις
Ειδήσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία