Έντυπη Έκδοση

Πρωτιά για μια ελληνική εικόνα

Αναμφιβόλως ερεθίζεται η περιέργειά σου, όταν διαβάζεις ότι ένας Ελληνας πρωτεύει σε κάποιον τομέα. Βλέπε για παράδειγμα τον Κωνσταντίνο Πρωτογερίδη, που αναδείχθηκε πρωταθλητής στα «κατεβάσματα» του φωτογραφικού αρχείου «istockphoto» το τελευταίο εξάμηνο. Αυτό μας κάνει 3.411 downloads για το ενσταντανέ του με τίτλο «Tree in palm of hand» (ελληνιστί «Δέντρο στην παλάμη του χεριού»), αναδεικνύοντάς το νούμερο ένα στον σχετικό κατάλογο. Οχι κι άσχημα για μια δουλειά που την κάνεις απ' το γραφείο σου στην Αθήνα και βρίσκει παγκόσμια ανταπόκριση.

Η φωτογραφία του Πρωτογερίδη που έκανε σουξέ στο istockphoto και (κάτω) ο φωτογράφος όπως επεξεργάστηκε ο ίδιος τον εαυτό του. Η φωτογραφία του Πρωτογερίδη που έκανε σουξέ στο istockphoto και (κάτω) ο φωτογράφος όπως επεξεργάστηκε ο ίδιος τον εαυτό του. Ορίστε λεπτομέρειες: Την τελευταία δεκαετία έχουν αναπτυχθεί στο Διαδίκτυο πολυάριθμα φωτογραφικά αρχεία που επιτρέπουν στον καθένα να πωλήσει και να αγοράσει ενσταντανέ. Είσαι, ας πούμε, επαγγελματίας ή ερασιτέχνης φωτογράφος κι έχεις κάνει μια καλή δουλειά και πιστεύεις ότι μπορεί να βρει ανταπόκριση; Πας και την «ανεβάζεις» στο Istockphoto, στο Fotolia, στο Shutterstock κι έρχεται ύστερα ο κάθε ενδιαφερόμενος και την «κατεβάζει» έναντι ελάχιστης αμοιβής.

Τα φωτογραφικά αρχεία αυτού του τύπου, άλλωστε (γενική ονομασία: microstocks), παίζουν με το μέγεθος της ζήτησης. Αλλο να διοχετεύσεις μια φωτογραφία σου σε ένα περιοδικό κι άλλο σε 3.000 δημιουργικά γραφεία. Και δουλεύει αυτό το σύστημα; Σκεφτείτε ότι ο ιδρυτής του Istockphoto Μπρους Λίβινγκστοουν παραχώρησε την επιχείρησή του το 2006 στην Getty Images προς 50.000.000 δολάρια και ότι αυτές τις μέρες το Istockphoto μπορεί να κάνει τζίρο κοντά στο 1.000.000 δολάρια την ημέρα και βγάλτε συμπέρασμα.

Αλλά ας επιστρέψουμε στον Κωνσταντίνο Πρωτογερίδη. Δικό του είναι το δημιουργικό γραφείο «Ampoo», που συνεργάζεται με πλείστες όσες διαφημιστικές εταιρείες εν Ελλάδι. Ξεκίνησε ως βοηθός φωτογράφου το 1989 και στη συνέχεια πρόσθεσε στο ρεπερτόριό του την επεξεργασία φωτογραφιών. Το Istockphoto κίνησε το ενδιαφέρον του πριν από μερικά χρόνια και άρχισε να «ανεβάζει» ενσταντανέ. Ο λόγος; «Πρώτον, είναι μια δημιουργική διέξοδος για όλους τους ανθρώπους της εικόνας και δεύτερον, μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου χωρίς να σε πρήζει κανείς πελάτης με τις ιδιοτροπίες του.»

Είναι και θέμα συναγωνισμού. «Βεβαίως», απαντά ο Κ. Πρωτογερίδης. «Εχει σημασία να "ανεβάζεις" μια φωτογραφία στο Διαδίκτυο και να βγαίνεις απέναντι στους καλύτερους του κόσμου. Αν έχεις στρωθεί στη δουλειά, αν έχεις βάλει τα δυνατά σου, αν καταθέσεις μια καλή ιδέα, δεν βλέπω τον λόγο γιατί να μην τα καταφέρεις. Γι' αυτό το λόγο το συνιστώ και σε όλους τους γνωστούς μου αλλά και σε όλους τους πιτσιρικάδες που ξεκινάνε τώρα τη φωτογραφία».

Και προς τα πού πρέπει να προσανατολίσουν την ενέργειά τους; «Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορείς να κάνεις προβλέψεις με απόλυτη ακρίβεια. Ετσι όπως το βλέπω τώρα όμως, ο τομέας των οικονομικών και ο τομέας του περιβάλλοντος θα παίξουν πρωτεύοντα ρόλο στην αγορά της stock φωτογραφίας στο εγγύς μέλλον».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Media
Με λέξεις-κλειδιά
Φωτογραφία
Πληροφορική και διαδίκτυο
Άλλα θέματα στην κατηγορία Media της έντυπης έκδοσης
Διαδίκτυο
Πρωτιά για μια ελληνική εικόνα
Προτιμήσεις οπαδών ποδοσφαιρικών ομάδων
Ενημέρωση με οπαδικά κριτήρια