Έντυπη Έκδοση

Η Ιπέρ το έδωσε στον Χάνεκε

Ο Χρυσός Φοίνικας πήγε στον Αυστριακό σκηνοθέτη για τη «Λευκή κορδέλα» του. Κανείς, όμως, δεν μπορεί να κατηγορήσει την πρόεδρο της επιτροπής για φαβοριτισμό. Αυτός, που της χάρισε με τη «Δασκάλα του πιάνου» έναν σπουδαίο ρόλο, άξιζε το βραβείο

Ο Αλέν Ρενέ χάρη στα αριστουργηματικά του «Αγριόχορτα» κέρδισε το έκτακτο ειδικό του 62ου Φεστιβάλ των Κανών Ο Αλέν Ρενέ χάρη στα αριστουργηματικά του «Αγριόχορτα» κέρδισε το έκτακτο ειδικό του 62ου Φεστιβάλ των Κανών Στη γερμανική ταινία «Η λευκή κορδέλα» του Μίκαελ Χάνεκε, τοποθετημένη στη Γερμανία του 1913, γύρω από τις ρίζες του φασισμού αλλά και της τρομοκρατίας, απονεμήθηκε ο Χρυσός Φοίνικας του 62ου Φεστιβάλ των Κανών. Στην άλλη σημαντική ταινία του φεστιβάλ, τη γαλλική «Ενας προφήτης» του Ζακ Οντιάρ, πορτρέτο της ανόδου ενός γκάνγκστερ αλλά και καταγραφή των σωφρονιστικών συνθηκών που συμβάλλουν στην ανάπτυξη του εγκλήματος, απονεμήθηκε το Μέγα Βραβείο. Στον Αλέν Ρενέ, έναν από τους μεγάλους δημιουργούς του σύγχρονου γαλλικού κινηματογράφου, με αφορμή την προβολή της αριστουργηματικής ταινίας του «Αγριόχορτα», η κριτική επιτροπή, με πρόεδρο την Ιζαμπέλ Ιπέρ, απένειμε το έκτακτο ειδικό βραβείο του 62ου φεστιβάλ.

Σωστή και ιδιαίτερα τολμηρή ήταν η απονομή του βραβείου σκηνοθεσίας στον Φιλιππινέζο Μπριγιάντε Μεντόζα για την ταινία του «Kinatay» («Η σφαγή»), γύρω από μια ομάδα διεφθαρμένων αστυνομικών και πρώην αστυνομικών που βιάζουν, σκοτώνουν και ακρωτηριάζουν το πτώμα κάποιας γυναίκας. Στις καλές επιλογές και το βραβείο της επιτροπής που μοιράστηκε στις ταινίες «Fish Tank» της Βρετανίδας Αντρεα Αρνολντ και «Δίψα» του Κινέζου Παρκ Τσαν-Γουκ. Λιγοστοί φέτος οι αδικημένοι, ανάμεσά τους ο Μάρκο Μπελόκιο («Vincere») και ο Λαρς φον Τρίερ («Αντίχριστος»), με μόνο την πρωταγωνίστρια του, Σαρλότ Γκενσμπούργκ, να κερδίζει βραβείο γυναικείας ερμηνείας.

* ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

Χάνεκε και Ιπέρ σε θερμό εναγκαλισμό Χάνεκε και Ιπέρ σε θερμό εναγκαλισμό * Ανδρικής ερμηνείας: Κρίστοφ Γουόλτς («Inglourious Basterds»)

* Σεναρίου: Λου Γιε («Ανοιξιάτικος πυρετός»)

* Χρυσής Κάμερας: «Σαμψών και Δαλιδά» του Γουόρικ Θόρντον

* Ειδική μνεία Χρυσής Κάμερας: «Ατζαμί» των Σκαντάρ Κόπτι και Γιάρον Σάνι

* Χρυσός Φοίνικας μικρού μήκους: «Αρένα» του Ζοάο Σαλαβίζα

* Ειδική μνεία: «The Six Dollar Fifty Man» των Μαρκ Αλπιστον και Λούις Σάδερλαντ

* ΕΝΑ ΚΑΠΟΙΟ ΒΛΕΜΜΑ

*Καλύτερης ταινίας: «Κυνόδοντας», Γιώργου Λάνθιμου

*Βραβείο επιτροπής: «Αστυνομικός, επίθετο», Κορνήλιου Πορουμπόιου

*Ειδικό βραβείο της επιτροπής: «Κανείς δεν γνωρίζει τους Persian Cats», του Μπαχμάν Γκομπάντι, και «Ο πατέρας των παιδιών μου», της Μία Χάνσεν-Λαβ

* ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ

* «Αντίο Γκάρι», του Νασίμ Αρναούς (Γαλλία)

* ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ (FIPRESCI):

* Διαγωνιστικό τμήμα: «Η λευκή κορδέλα», του Μίκαελ Χάνεκε

* Παράλληλα τμήματα: «Αστυνομικός, επίθετο», του Κορνέλιου Παρουμπόιου. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Σχετικά θέματα: 62ο Φεστιβάλ των Κανών
Δαγκωτό στο ελληνικό σινεμά
Παραμύθια και Ιστορία
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
62ο Φεστιβάλ των Κανών
Δαγκωτό στο ελληνικό σινεμά
Παραμύθια και Ιστορία
Η Ιπέρ το έδωσε στον Χάνεκε
Art Athina
Η μικρή Βασιλεία στο Φάληρο
Αλέξανδρος Αργυρίου
Κριτικός αλλά και μάρτυρας της λογοτεχνίας
Αρχιτεκτονική
Το δίδαγμα του πέτρινου τοίχου
Θέατρο
Το βαθύ κράτος και η Αναγνωστάκη
Κώστας Σφήκας
Ο ποιητής της κινηματογραφικής αλληγορίας
Μουσείο της Χαιρώνειας
Το μικρό μουσείο στο λιβάδι
Τηλεόραση
Γέλιο χωρίς σύνορα
Παπαγαλάκια, βαρβαρότητες, δημοσκοπήσεις