Έντυπη Έκδοση

ΜΙΑ ΤΟΛΜΗΡΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΞΕΝΟΥ ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ ΣΤΟ ΕΠΙΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ

Σαν τους αλαφροΐσκιωτους που περνούν και χάνονται

Η αρχαία και η σύγχρονη τέχνη έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό. Την αφαίρεση. Ωστόσο, με δυσκολία τα μεγάλα αρχαιολογικά μουσεία ανοίγουν τις αίθουσές τους για να παρουσιάσουν ανάμεσα στις μόνιμες συλλογές τους έργα σύγχρονης τέχνης.

 Το έχει κάνει το Λούβρο και το Βρετανικό Μουσείο και έτερος ουδείς. Στην Ελλάδα αποτελεί ένα είδος ταμπού η συνύπαρξη αρχαίων με αλλότριες δημιουργίες. Η συντηρητική αυτή αντίληψη, μετά τα εγκαίνια του νέου Μουσείου της Ακρόπολης με τις εκπληκτικές εκείνες ψηφιακές εφαρμογές που προβλήθηκαν στους τοίχους των γύρω κτηρίων -όχι μέσα στον εκθεσιακό χώρο-, έδειξε στους αρχαιολόγους ότι μπορούν να γίνουν πιο ελκυστικά και τα αρχαία υπό το βλέμμα νέων μορφών τέχνης, όπως π.χ. το video art, και με την εφαρμογή νέων τεχνολογιών.

Το μουσείο που τόλμησε πρώτο να κάνει βιντεοπροβολές στην αίθουσα με τις αρχαιότητες ήταν πέρυσι το καλοκαίρι το Επιγραφικό. Η προβολή αυτή εντασσόταν στα πλαίσια της προσπάθειας που έκανε η τότε διευθύντριά του Μαρία Λαγογιάννη-Γεωργακαράκου να ανοίξει το μουσείο στο ευρύ κοινό, να το γνωρίσει ο κόσμος, καθώς ακόμη και στη γειτονιά του είναι άγνωστο. Η προσπάθειά της είχε αποτέλεσμα. Μπήκε κόσμος για πρώτη φορά βράδυ και είδε με άλλο μάτι τις δυσνόητες αρχαίες επιγραφές, τη λίθινη αυτή βιβλιοθήκη της αρχαιότητας που ελάχιστοι γνωρίζουν αν και βρίσκεται στο κέντρο της Αθήνας, στον πεζόδρομο της Τοσίτσα.

Τότε πάρθηκε η τολμηρή απόφαση να εκτεθούν μέσα στο μουσείο έργα ενός σύγχρονου δημιουργού με διεθνή προβολή, του Γιώργου Ξένου, εμπνευσμένα, μάλιστα, από τα ίδια τα εκθέματα του μουσείου. Ετσι, αύριο, Πέμπτη ξεκινά η έκθεσή του με τίτλο «Ο ίσκιος του ανθρώπου είναι ο πολιτισμός του». Στη στεγασμένη είσοδο του μουσείου θα δούμε τους σιδερένιους ανθρώπους του Ξένου. Μια σειρά από σιδερένια περιγράμματα ανθρώπινων μορφών, ύψους 2 μέτρων το καθένα, που θα υποδέχονται το κοινό.

Στον πρόδομο του μουσείου θα στηθεί ο «Ανθρωπος και η σκιά του σε βάθρο», ένα έργο διαφανές σαν τους αλαφροΐσκιωτους που περνούν και χάνονται. Μέσα στις δύο κεντρικές αίθουσες με τις επιτύμβιες στήλες και τα ψηφίσματα των πολιτών της κλασικής Αθήνας, ζωγραφικά έργα του Ξένου, πίνακες μεγάλων διαστάσεων (3μ. x 1,5μ.) ειδικά φιλοτεχνημένοι γι' αυτό το χώρο, θα «συνομιλούν» για «το ίχνος, τη γραφή, τον άνθρωπο και τον πολιτισμό». Επίσης οκτώ καβαλέτα του με μικρούς πίνακες θα «παραδίδουν» μαθήματα γραφής.

Ο καλλιτέχνης σε συνεργασία με τη νέα διεύθυνση του μουσείου επέλεξε συνολικά 27 έργα, που παρουσιάστηκαν στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και έτυχαν ομόφωνης έγκρισης. Το Συμβούλιο δέχτηκε πως «η παρουσίαση σύγχρονων έργων τέχνης μπορεί να συζευχθεί αρμονικά με τα εκθέματα της μόνιμης έκθεσης του μουσείου» και ότι θα συμβάλει στο άνοιγμα του μουσείου σ' ένα διαφορετικό κοινό, το οποίο μπορεί να ξεναγηθεί με την ευκαιρία και στα μόνιμα εκθέματά του. Θα οργανωθούν επίσης διαλέξεις με το θέμα της έκθεσης.

info: Επιγραφικό Μουσείο, Τοσίτσα 1, τηλ.: 2108232950 και 2108217637. Διάρκεια έως 20 Ιουλίου.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Εικαστικά
Μουσεία και Αρχαιολογικοί χώροι
Σχετικά θέματα: Εικαστικά
Βαρώτσος στην Ελβετία
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
«Ειρηνική κατάληψη» στο Υπουργείο Πολιτισμού
«Φτάνει το θέατρο του παραλόγου»
Εικαστικά
Βαρώτσος στην Ελβετία
Σαν τους αλαφροΐσκιωτους που περνούν και χάνονται
Θέατρο
Εν αρχή ην η κίνηση
Μουσική
Συναυλία για το Μακεδονικό Μουσείο
Λογοτεχνία
Ιδαίου Αντρου άδυτα
Εντγκάρ Μορέν
«Ο πολιτισμός παράγει βαρβαρότητα»
Τηλεόραση
Το αντίο της Οπρα
Εκλεισε με 64,6%
ΜΜΕ
Στο αρχείο η καταγγελία Ντενίση για «Αλ Τσαντίρι»