Έντυπη Έκδοση

ΕΠΙΣΤΟΛΗ 23 ΣΗΜΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ Ε.Ε. ΖΗΤΑΕΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ

Νέος «σκόπελος» στο φιλικό διακανονισμό ΟΛΠ - Cosco

Σκιές στην απο-κρατικοποίηση

Η Ευρωπαϊκή Ενωση τινάζει στον «αέρα» το νέο φιλικό διακανονισμό μεταξύ ΟΛΠ και Cosco. Η Ε.Ε. απέστειλε στην ελληνική κυβέρνηση επιστολή 23 σημείων, ζητώντας περαιτέρω διευκρινίσεις και απαντήσεις, σχετικά με τις νέες διαπραγματεύσεις ΟΛΠ και Cosco για την επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ.

Η επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ στο στόχαστρο της Ε.Ε. Η επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ στο στόχαστρο της Ε.Ε. «Φαίνεται ότι κάποιοι κυβερνητικοί παράγοντες ενεργούν ελαφρά τη καρδία», σχολιάζουν στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς, υποστηρίζοντας ότι η νέα έρευνα της Ε.Ε. ξεκίνησε από λανθασμένους χειρισμούς Ελλήνων αξιωματούχων!

Οπως και να έχει, η νέα «σφήνα» της Ε.Ε. βάζει εμπόδια στην επίτευξη του νέου φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ και Cosco, ο οποίος βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος θα πρέπει να υλοποιηθεί έως τα τέλη του μηνός. Ακόμα και εάν τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα, κάτι το οποίο φαντάζει ανέφικτο, ακόμα και η νέα συμφωνία θα τελεί υπό την αίρεση της Ε.Ε.

Στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας επιβεβαίωσαν ότι έλαβαν τη σχετική επιστολή, σημειώνοντας ότι «το υπουργείο θα απαντήσει στην Ε.Ε., όταν επιτευχθεί ο φιλικός διακανονισμός ΟΛΠ-Cosco».

Η Ε.Ε. θέτει αρκετά «νομικά και τεχνικά ζητήματα». Για παράδειγμα τίθεται το ερώτημα εάν η επέκταση του προβλήτα ΙΙΙ στο δυτικό τμήμα (η Cosco διαχειρίζεται το ανατολικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ και τον προβλήτα ΙΙ) αποτελεί επέκταση της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης ή απαιτεί νέο διαγωνισμό, αλλά και εάν η τροποποίηση του οικονομικού ανταλλάγματος αλλοιώνει βασικά χαρακτηριστικά της σύμβασης παραχώρησης του 2008, δηλαδή εάν αλλάζει την οικονομική της ισορροπία.

Τι προβλέπει το Μνημόνιο Συνεργασίας

Μεταξύ ΟΛΠ και Cosco υπογράφτηκε, στις 27 Ιουνίου, «Μνημόνιο Συνεργασίας για την κατασκευή και διαχείριση του δυτικού προβλήτα ΙΙΙ».

Σύμφωνα με αυτό:

α. Η Cosco θα αναλάβει να κατασκευάσει το δυτικό μέρος του προβλήτα ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, επενδύοντας ένα ποσό 224 εκατ. ευρώ.

β. Η Cosco, στον ίδιο χώρο, θα κατασκευάσει το νέο προβλήτα πετρελαιοειδών για λογαριασμό του ΟΛΠ, έργο το οποίο θα εξοφλήσει ο ΟΛΠ σε 15 χρόνια.

γ. Το συνολικό οικονομικό πακέτο των ανωτέρω, εκτιμωμένων και των άρθρων για τα οικονομικά ανταλλάγματα της υπάρχουσας σύμβασης παραχώρησης (μεταβλητό και εγγυημένο), θα συνεξετασθεί από την «Επιτροπή Φιλικού Διακανονισμού» και τους εμπειρογνώμονες των δύο πλευρών, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης που διέπει τη χώρα και της μείωσης του ΑΕΠ, από το 2009 έως σήμερα.

Συνοπτικά, η Cosco έχει ζητήσει να αναλάβει την κατασκευή του δυτικού τομέα του προβλήτα ΙΙΙ, με αντάλλαγμα την αναστολή του εγγυημένου μισθώματος για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (το 2012 η Cosco πλήρωσε στον ΟΛΠ 32 εκατ. ευρώ). Η κινεζική εταιρεία πιέζεται, δεδομένου ότι η μητρική (Cosco Group) παρουσίασε πέρσι ζημιές 1,54 δισ. δολαρίων. Τις διαπραγματεύσεις μεταξύ ΟΛΠ και Cosco παρακολουθεί το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, το οποίο διαπιστώνει ότι η ιδιωτικοποίηση του οργανισμού μονάχα εύκολη υπόθεση δεν είναι.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Λιμάνια και Ναυπηγεία
ΟΛΠ
Cosco
Σχετικά θέματα: Cosco
Τι προβλέπει το Μνημόνιο Συνεργασίας
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Ασφαλιστικά ταμεία
Νέο «ψαλίδι» στις συντάξεις
Υπουργείο Εργασίας
Κινητικότητα και απολύσεις στο υπουργείο Εργασίας
Ανεργία
Real sorry με ανεργία 34%
Cosco
Νέος «σκόπελος» στο φιλικό διακανονισμό ΟΛΠ - Cosco
Τι προβλέπει το Μνημόνιο Συνεργασίας
ΔΝΤ
Το ΔΝΤ γυρίζει την πλάτη στην Αργεντινή
Οικονομική κρίση
Κρούγκμαν: Χρησιμοποιηθήκατε σαν μπαμπούλας της πτώχευσης
Υπουργείο Οικονομικών
«Οι κατασχέσεις αφορούν μεγαλο-οφειλέτες»!
Υπουργείο Ανάπτυξης
Εργολαβικές οφειλές λόγω κενού εξουσίας
Κινητή τηλεφωνία
Η κρίση «κατάπιε» 2 εκατ. συσκευές κινητής τηλεφωνίας
Δάνειο 225 εκατ. στην Cosmote Ρουμανίας
Διεθνείς αγορές
Υψηλό διετίας στη μεταποίηση
Μαύρο φίδι που τους έφαγε