Έντυπη Έκδοση

Προσπερνούν τις διαφημίσεις όταν έχουν τη δυνατότητα

Πολλοί είμαστε αυτοί που θυμόμαστε το μότο μιας διαφήμισης ή ακόμη και τους στίχους από το τραγούδι ενός διαφημιστικού σποτ.

Κι ενώ καθόμαστε και βλέπουμε τις διαφημίσεις, δυσανασχετούμε όταν «πέφτουν» και διακόπτουν τη ροή του προγράμματος που παρακολουθούμε.

Οσοι είναι συνδρομητές της NOVA κατά έναν τρόπο μπορούν να καταλάβουν τη... γλύκα της απουσίας των διαφημίσεων, όπως και όσοι προτιμούν να παρακολουθούν τηλεοπτικά προγράμματα μέσα από τον υπολογιστή τους. Κάπως έτσι αισθάνονται και οι τηλεθεατές της Βρετανίας, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Guardian, αφού με βάση συμπεράσματα μιας έρευνας η οποία πραγματοποιήθηκε ιντερνετικά και πρόκειται να παρουσιαστεί την Παρασκευή στο Φεστιβάλ Τηλεόρασης στο Εδιμβούργο, το 90% των τηλεθεατών που παρακολουθούν τηλεόραση μέσα από συσκευή DVR ή κι από τον υπολογιστή τους προσπερνούν τα διαφημιστικά διαλείμματα χωρίς δεύτερη σκέψη. Παρ' όλα αυτά δηλώνουν ότι η τηλεοπτική διαφήμιση είναι ένα... αλησμόνητο προϊόν.

Περισσότεροι από το 52% των ερωτηθέντων, στην έρευνα έλαβαν μέρος 4.199 άτομα, δήλωσαν πως η τηλεόραση είναι η πιο οικεία από οποιαδήποτε άλλη μορφή διαφημιστικού μέσου, κι ακολουθεί το 10% που ανέφερε τη διαφήμιση στις εφημερίδες, μόλις 2% για τις online διαφημίσεις και 1% για εκείνες που γίνονται μέσω iPhone και iPad.

Τι θα ήταν αυτό όμως που θα έκανε τον κόσμο να είναι πιο ικανοποιημένος με το να παρακολουθεί διαφημίσεις; Από τους συμμετέχοντες στην έρευνα, το 48% δήλωσε λιγότερα διαφημιστικά διαλείμματα, το 32% διαφημίσεις με έμπνευση και το 17% ζήτησε να είναι μικρότερης διάρκειας η κάθε διαφήμιση.

Αυτό που υποστηρίζουν οι ειδικοί είναι ότι θα τους βοηθούσε να καταμετρήσουν τα ποσοστά τηλεθέασης διαφημίσεων από όλους όσοι επηρεάζουν την κατανάλωση και την καθημερινότητα των πολιτών. Κάτι τέτοιο όμως είναι αδύνατον, αφού ποτέ δεν θα μπορούν να μετρήσουν την τηλεθέαση του εκάστοτε διαφημιστικού σποτ.

Οι διαφημίσεις πάντως ασκούν επιρροή κυρίως στις ηλικίες άνω των 55 ετών αλλά και σε τηλεθεατές μεταξύ 18 και 35 ετών. Το σίγουρο είναι ότι θα επηρέαζαν και τις μικρότερες ηλικίες, αλλά έπειτα από απόφαση της ραδιοτηλεοπτικής αρχής της Βρετανίας, της Ofcom, απαγορεύτηκε η προβολή διαφημίσεων κατά τη διάρκεια παιδικών προγραμμάτων -και όχι όλων αλλά μόνο εκείνων που διαφημίζουν πλαστικό φαγητό. Η Ofcom όμως έχει ανακοινώσει ότι θα προβεί και σε άλλες απαγορεύσεις για την προστασία των παιδιών.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Τηλεόραση
Σχετικά θέματα: Τηλεόραση
Αρχίζουν οι «κόντρες» των πρωινών
Αμοιβές εκτός «γραμμής» για διευθύνοντα σύμβουλο και γενικούς της ΕΡΤ
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Μετρό Χολαργού
Αρχαίος δρόμος στον νέο «υπόγειο»
Αυγουστιάτικη πανσέληνος
Βούλιαξε το Μουσείο, άντεξε η Ακρόπολη
Μουσική
Η Τήνος έκανε θαύμα και στην τζαζ
Βασίλης Βαρβαρέσος: πιανίστας των άκρων
Η αγία τριάδα του λαϊκού τραγουδιού
Νομισματικό Μουσείο
Τετράδραχμο της Αίτνας στην Αθήνα
Συνέντευξη: Κρίστοφερ Νόλαν
Μετά την ταινία μου θα βλέπετε περισσότερα όνειρα
Εικαστικά
Στα ίχνη των Ελευσίνιων μυστών με φως και ήχους
Τηλεόραση
Αρχίζουν οι «κόντρες» των πρωινών
Προσπερνούν τις διαφημίσεις όταν έχουν τη δυνατότητα
Αμοιβές εκτός «γραμμής» για διευθύνοντα σύμβουλο και γενικούς της ΕΡΤ