Έντυπη Έκδοση

Εθνικό Θέατρο

«Παραμύθι χωρίς όνομα» στην εποχή του Μνημονίου

Ενας ρεμπεσκές βασιλιάς, μια κατεστραμμένη χώρα κι ένα ρομαντικό βασιλόπουλο που θα φέρει αξιοπρέπεια και ειρήνη. Εκατό χρόνια πριν έγραψε η Πηνελόπη Δέλτα το αριστουργηματικό βιβλίο της. Η Παιδική Σκηνή του Εθνικού το μεταφέρει μπιτάτο και οικολογικό στο σήμερα. Η διασκευή του Καμπανέλλη και οι μουσικές του Μάνου Χατζιδάκι από το 1960 κάνουν το στοίχημα ακόμα πιο ενδιαφέρον. Τουλάχιστον για τους γονείς

Πλήρες θέμα...

  • Συνέντευξη: Μαίρη-Ελεν Νέζη

    • Η δική μου Κάρμεν χορεύει φλαμένκο
      «Η Κάρμεν είναι μια γυναίκα που θέλει να αισθάνεται ελεύθερη και να ζεις χωρίς περιορισμούς και απαγορεύσεις, μια γυναίκα που αγαπάει τη ζωή, αλλά δεν φοβάται το θάνατο», περιγράφει το ρόλο της η ταλαντούχα μεσόφωνος Παρά το νεαρό της ηλικίας της, η μεσόφωνος Μαίρη-Ελεν Νέζη δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει τις φτασμένες τραγουδίστριες της όπερας. Και αυτό διότι έχει ερμηνεύσει «πρώτους ρόλους» των μεγάλων συνθετών του λυρικού θεάτρου και έχει εμφανιστεί σε μουσικούς χώρους πρώτης ταχύτητας, όπως είναι το Κάρνεγκι Χολ και το Εϊβερι Φίσερ Χολ της Νέας Υόρκης, το Πλας ντεζ Αρ του Μόντρεαλ, το Τεάτρο Κομουνάλε της Φλωρεντίας, το Τεάτρο Μονουμένταλ της Μαδρίτης.
  • Χορός

    • Οι Κοζάκοι χορεύουν την Kalinka
      Επέζησαν ξεπερνώντας μεγάλες αλλαγές της Ιστορίας. Αγαπήθηκαν όσο λίγες αυθεντικές παραδόσεις. Αν οι Κοζάκοι θεωρούνται ένα σημαντικό κεφάλαιο της Ιστορίας της Ρωσίας, μια και ήταν φρουροί των συνόρων της από τον 14ο αιώνα, τότε οι χοροί τους είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καλλιτεχνικής παράδοσης της ιδιαίτερης αυτής χώρας.
  • Λογοτεχνία

  • Κριτική θεάτρου

    • Μολιέρος χωρίς νεύρο και ενθουσιασμό
      «Αρχοντοχωριάτης» ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης - Θέατρο Δόρας Στράτου Πιατάς - Παλαντζίδης: όταν απομένουν οι δυο τους στη σκηνή, η παράσταση γίνεται επιτέλους πειστική και εύφορη Ακόμη μια παράσταση από το ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης, με όλα τα συμπαρομαρτούντα της θερινής παραγωγής δημοτικού φορέα: τον δημοφιλή πρωταγωνιστή, την επιμελημένη παραγωγή, τη συμβατική σκηνοθεσία και το απαραίτητο τρεχαλητό του θιάσου στην επικράτεια.
  • Συνέντευξη: Νίκος Παναγιωτόπουλος

    • Νίκος Παναγιωτόπουλος Η χαζομάρα κάνει καλό, ιδίως όταν δεν μας κοιτάζει κανείς
      Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος έχει δώσει υπόσχεση... παραγωγικότητας. Κινηματογραφικής, φυσικά. Και την έχει τηρήσει στο έπακρον. Κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει αυτόν τον φοβερό σκηνοθέτη, που γυρνάει τη μια ταινία μετά την άλλη, ότι αθέτησε τον λόγο του.
  • Σπιναλόγκα

    • Μετά το Mega ήρθε και το κράτος
      Το «Νησί» όπου στοίχειωσε ο ανθρώπινος πόνος για μισό αιώνα και ρήμαξε η εγκατάλειψη, η Σπιναλόγκα της Κρήτης, θα ξαναζωντανέψει ως μνημείο πολιτισμού. Την επόμενη διετία θα γίνουν από το υπουργείο Πολιτισμού εκτεταμένα έργα ανάδειξης των μεσαιωνικών οχυρώσεων και των κτισμάτων, στα οποία έζησαν από το 1904 μέχρι το 1957 οι εκτοπισμένοι λεπροί.
  • Κομικςοδρόμιο

    • Μαύρο χιούμορ με πετρέλαιο αντί για μελάνι!
      Το μέσο είναι το μήνυμα; Ναι αμέ, καμιά φορά το μέσο είναι όντως το μήνυμα -ιδίως αν έχεις να κάνεις με μια από τις μεγαλύτερες οικολογικές καταστροφές των τελευταίων δεκαετιών.
    • Ενα παιδί με δύο πρωτιές
      Το «Κίτρινο Παιδί» πρωτοεμφανίστηκε στις 5 Μαΐου του 1895, μέσα από τις χιουμοριστικές σελίδες του ενθέτου της εφημερίδας New York World, σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη της ιστορίας των κόμικς.