Έντυπη Έκδοση

Μάινχοφ, ο Λένον της RAF

Η Μαρία Σκουλά, εν μέσω... μασκοφόρων, στην παράσταση Ulrike του Bios
«Η Μάινχοφ είναι μια σύγχρονη «Ιωάννα των σφαγείων»», διαπιστώνει ο Κώστας Καλφόπουλος, που αγωνίζεται μαζί με τον Ακύλλα Καραζήση και τη Μαρία Σκουλά για τη σκηνική μεταφορά θραυσμάτων της βιογραφίας ενός μύθου, στήνοντας την παράσταση «Ulrike Meinhof, η Βασίλισσα-παιδί, ηρωίδα της νεωτερικότητας, δραματικό πρόσωπο της δικιάς μας Ιστορίας». (Η πρεμιέρα στις 31 του μηνός στο Bios).

Πλήρες θέμα...

  • Θέατρο

    • Ο Γιώργος Διαλεγμένος μιλάει για όλα και για το νέο θεατρικό του Είμαστε σκάρτοι από κούνια
      Φωτο: Σπύρος Τσακίρης «Γκιλοτίνα! Για όλους αυτούς που φέραν' τη χώρα σε αυτό το χάλι έπρεπε να είχαν στηθεί γκιλοτίνες στο Σύνταγμα. Για όλους όσοι περάσαν' στη Βουλή απ' τον Ανδρέα Παπανδρέου και μετά. Δεν υπάρχει άνθρωπος καλός εκεί μέσα. Αν υπήρχε θα έλεγε «συγγνώμη, έκανα λάθος. Φεύγω». Ολοι είναι στο κόλπο. Και ο Παπακωνσταντίνου και ο Βενιζέλος. Αν ήταν στην Κίνα, θα τους είχαν εκτελέσει. Θέλουν εκτέλεση. Ούτε καν φυλακή». Ακραίος, προκλητικός, για πολλούς τρελός. Παρ' όλο που περνούν τα χρόνια, ο Γιώργος Διαλεγμένος δεν φαίνεται να ησυχάζει. Κι ας δηλώνει «παραιτημένος», «τουρίστας» στη χώρα του και «συνταξιούχος διαδηλωτής», που θέλει «δυο-τρεις ακόμη διαδηλώσεις για να πάρει και το επικουρικό του».
  • Εικαστικά

    • Αναδρομική έκθεση του Δημήτρη Αληθεινού στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κάθε μέρα, αίνιγμα
      «Συμβάν» 1973 Ο Δημήτρης Αληθεινός έχει ταυτιστεί με τα έργα του, τα οποία τιτλοφορεί «Αποκρύψεις». Ο 68χρονος εικαστικός δεν εμπιστεύεται την έμπνευση.
  • Κινηματογράφος

    • Μια συνομιλία με το σκηνοθέτη Κρίστιαν Μουντζίου «Επιλέγω γυναικείους χαρακτήρες γιατί οι γυναίκες είναι πιο ευάλωτες»
      Ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα Κρίστιαν Μουντζίου Υστερα από τη βραβευμένη το 2007 με το Χρυσό Φοίνικα των Κανών ταινία του «4 μήνες, 3 βδομάδες και 2 μέρες», ο Κρίστιαν Μουντζίου, από τους νέους Ρουμάνους σκηνοθέτες και ένας από τους βασικούς δημιουργούς αυτού που αποκαλούμε «ρουμανική άνοιξη» στον κινηματογράφο, επιστρέφει με μια νέα, το ίδιο συναρπαστική με την πρώτη του, ταινία, «Πίσω από τους λόφους», που στο περσινό φεστιβάλ των Κανών κέρδισε δύο βραβεία: καλύτερου σεναρίου και καλύτερης γυναικείας ερμηνείας, βραβείο που μοιράστηκε εξίσου στις δύο πρωταγωνίστριές του, Κοσμίνα Στράταν και Κριστίνα Φλούτουρ.
    • Οχι στον Πινοσέτ
      Το 1988, όταν ο Πινοσέτ ετοιμάζεται να στήσει ένα δημοψήφισμα προκειμένου να κερδίσει άλλα οκτώ χρόνια στην εξουσία, η αντιπολίτευση αναθέτει σ' ένα νεαρό μαρκετίστα τη δική της διαφημιστική καμπάνια προκειμένου να τον διώξει για πάντα από την κυβέρνηση.
  • Μουσική

    • Η Λίνα Νικολακοπούλου μιλάει για τις «Χειρολαβές», το νέο της CD Κάτι ράγισε και μπήκε φως
      Κίτρινες «Χειρολαβές» για τη Λίνα Νικολακοπούλου και την Αργυρώ Καπαρού Ολόφρεσκη, με τις «Χειρολαβές» της, εκτίθεται για μια ακόμα φορά η Λίνα Νικολακοπούλου, με συντροφιά τη συνθέτρια Δάφνη Αλεξανδρή και την ερμηνεύτρια Αργυρώ Καπαρού, «μια κοντράλτα ικανή να τραγουδήσει καλά και πολλά είδη μουσικής και αισθημάτων».
  • Βιβλίο

    • Αρης Φιορέτος Πρόσφυγας και γκασταρμπάιτερ
      Οταν τον γνώρισα -πάνε πάνω από δέκα χρόνια- μιλούσε ελάχιστα ελληνικά. Και όχι μόνο αυτό. Δεν θύμιζε σε τίποτα Ελληνα - έστω, μισόν Ελληνα.
    • Ενα μυθιστόρημα ως ποίημα
      «Ο τελευταίος πειρασμός», «Ο τελευταίος των Μοϊκανών», «Το τελευταίο ταγκό στο Παρίσι», «Ο τελευταίος Ελληνας»; ο πρώτο μυθιστόρημα του Αρη Φιορέτου, μιας «ελληνικής τριλογίας» εν εξελίξει, ξεκινά μ' ένα φιλόδοξο όραμα, χρησιμοποιώντας για τίτλο μια προκλητικά απόλυτη και μοιραία φόρμα: θα σας παρουσιάσω το τελευταίο δείγμα πριν την εξαφάνισή του.
    • Ο Ελληνας μετανάστης χωρίς μελοδραματισμούς
      Τα δύο πρώτα μυθιστορήματα  του Αρη Φιορέτου που κυκλοφόρησαν στα ελληνικά από  τις εκδόσεις Καστανιώτη Το εκπληκτικό με αυτόν τον «Τελευταίο Ελληνα» είναι ότι γράφτηκε από έναν Ελληνα συγγραφέα. Εναν Ελληνα συγγραφέα που, ακριβώς επειδή έζησε έξω, όχι μόνο μπόρεσε να πετάξει από πάνω του κάθε ηθογραφικό στοιχείο, αλλά είδε και πράγματα της Ελλάδας που εμείς εδώ πάψαμε να βλέπουμε.
    • Ενεργοί οι πολίτες
      ΤΖΕΡΕΜΙ ΡΙΦΚΙΝ
      Η Τρίτη Βιομηχανική Επανάσταση
      ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Αγγελος Φιλιππάτος
      Α.Α. Λιβάνης Σελ. 463 Τιμή: 17 ευρώ
    • Ο εαυτός μας από απόσταση
      Η πραγματικότητα όπως και η ανθρώπινη ψυχή σμιλεύεται, είναι ανοιχτή σε σχήματα και άπειρες συνισταμένες. Η εγκατάλειψη κάθε αδιαπραγμάτευτης αλήθειας προκύπτει από τους τρεις συγγραφείς σαν μια απαράβατη συνθήκη. Μια προϋπόθεση που θα μας επιτρέψει να γίνουμε οι γλύπτες του εσωτερικού και του εγγύτερού μας κόσμου.
  • Λογοτεχνία

    • Η επί του Ορους ομιλία
      «Ου δύναται πόλις κρυβήναι επάνω όρους κειμένη».§(Σαν να λέμε, χωριό που φαίνεται κολαούζο δεν θέλει.) Ρήματα προπηλάκισαν μετοχές, ουσιαστικά συνωμότησαν εκθρονίζοντας απαρέμφατα, κλίσεις συνασπίστηκαν ανατρέποντας κλίσεις, αντωνυμίες σε έκκληση διεθνούς συμπαράστασης οργάνωσαν τα οχυρά αδύναμων επιθέτων, κατηγορούμενα εξαπέλυσαν την ανηλεή τους προέλαση αφήνοντας ακάλυπτη τη δοτική στα χαρακώματα, καδρόνια έσπασαν πάνω σε πλάτες, κεφάλια και ώμους ενόψει χρόνων που κατέρρεαν ήδη, ενόψει προσδιορισμών παραγνωρισμένων προ πολλού, δόντια καρφώθηκαν και δεν ξαναβγήκαν εκεί όπου δεν βρήκαν το στόχο τους πέτρες, γροθιές, κλοτσιές, λεπίδες και σπασμένα γυαλιά ενόψει τετελεσμένου μέλλοντος σε άτακτη διαρκή υποχώρηση, ενόψει συντελείας ολοσχερούς του νοήματος κι αφορισμού της λέξης, φλεγόμενοι απ' τον πυρετό της ορθής διατύπωσης, δάσκαλοι, φοιτητές, παπάδες, βουλευτές, χωρικοί με εικόνες κι εξαπτέρυγα έκαναν το Κέντρο λαμπόγυαλο, επαληθεύοντας κωμικοτραγικά εκείνον το λαμπρό αποφθεγματία (Νίτσε), για τ' ότι μπορεί να συμφωνώ με όσα λες, αλλά το ύφος που τα λες θα κρίνει το αν θα συμφωνήσω εντελώς, στο τέλος.
    • Επίσκεψη από τον Μάρκο Μπόλαρη *
      Ο τρόπος οργάνωσης και κατανομής αρμοδιοτήτων του κοινοτικού συστήματος κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας μπορεί να κομίσει ακόμη και σήμερα πρόταση πολιτική.
  • Άλλες ειδήσεις

    • Αληθεινός σε πρώτο πρόσωπο
      «Σε κάθε εποχή, ανάλογα με τις προσλαμβάνουσες, η τέχνη ερμηνεύει τη ζωή, τον έρωτα και το θάνατο.
    • Ολα για μια παραστεκάμενη
      «Εφτασα εφτά χρόνια να σκέφτομαι γι' αυτό το έργο. Δεν έγραφα. Κράταγα σημειώσεις. Εσκαβα και το σκεφτόμουνα.
    • Το αηδόνι και ο χρυσαετός
      Στα μέσα της δεκαετίας του '60, «ένα μεσημέρι» φτερούγισε ένα άγνωστο αηδόνι σε στούντιο της δισκογραφικής εταιρείας «Κολούμπια».