Έντυπη Έκδοση

Αληθεινός σε πρώτο πρόσωπο

«Σε κάθε εποχή, ανάλογα με τις προσλαμβάνουσες, η τέχνη ερμηνεύει τη ζωή, τον έρωτα και το θάνατο.

Από τον καιρό που ο άνθρωπος ζωγράφισε στο σπήλαιο του Λασκό μέχρι σήμερα, καθετί που εντάσσεται στην ερμηνεία αυτού του αινίγματος -γιατί πρόκειται περί αινίγματος που επιδέχεται ερμηνειών και όχι για ερώτημα που χρήζει απαντήσεων- εντάσσεται στην τέχνη για εμένα. Οτιδήποτε άλλο είναι διακόσμηση, που απλά προσφέρει μια ανάλαφρη τέρψη.

»Σε όλη μου τη ζωή προσπάθησα να ερμηνεύω αυτό το αίνιγμα κάθε μέρα. Ταξίδεψα παντού για να καταλάβω πώς το απαντούν οι άλλοι πολιτισμοί. Κάθε φορά προσπαθούσα να εναρμονίσω το έργο μου, που προέκυπτε από όσα με κατέτρωγαν απέναντι σ' αυτό αίνιγμα, με δικές τους τελετές και πρακτικές. Και κάθε φορά συνειδητοποιούσα ότι ο καλλιτέχνης, ο «ποιητής» -με την έννοια του «ποιείν»- δεν είναι διακοσμητικό στοιχείο μιας κοινωνικής τάξης, αλλά αυτός που αφουγκράζεται τη ζωή και υπερασπίζεται τους πολιτισμούς.

»Αυτός είναι ο ρόλος του καλλιτέχνη. Τα έργα αυτής της έκθεσης είναι τα σημάδια αυτής της πορείας. Η τέχνη οφείλει να λέει την αλήθεια. Χωρίς την τέχνη δεν μπορώ να ερμηνεύσω τίποτα γύρω μου, όμως με την τέχνη δεν μπορώ απαραίτητα να τα αλλάξω».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Θέατρο
Μάινχοφ, ο Λένον της RAF
Είμαστε σκάρτοι από κούνια
Εικαστικά
Κάθε μέρα, αίνιγμα
Κινηματογράφος
«Επιλέγω γυναικείους χαρακτήρες γιατί οι γυναίκες είναι πιο ευάλωτες»
Οχι στον Πινοσέτ
Μουσική
Κάτι ράγισε και μπήκε φως
Βιβλίο
Πρόσφυγας και γκασταρμπάιτερ
Ενα μυθιστόρημα ως ποίημα
Ο Ελληνας μετανάστης χωρίς μελοδραματισμούς
Ενεργοί οι πολίτες
Ο εαυτός μας από απόσταση
Λογοτεχνία
Η επί του Ορους ομιλία
Επίσκεψη από τον Μάρκο Μπόλαρη *
Άλλες ειδήσεις
Αληθεινός σε πρώτο πρόσωπο
Ολα για μια παραστεκάμενη
Το αηδόνι και ο χρυσαετός