Έντυπη Έκδοση

Νέα θεατρική μεταπολίτευση

«Ιδρυμα» από τους «AbOvo»
Ζούμε μια νέα θεατρική μεταπολίτευση; Τηρουμένων των αναλογιών, τα «σημάδια» αυτό δείχνουν. Επρεπε, φαίνεται, να βρεθούμε εγκλωβισμένοι στις δαγκάνες του Μνημονίου και να βιώσουμε την κρίση στο πετσί μας, για να αναταραχθούμε και να ανασυνταχθούμε.

Πλήρες θέμα...

  • Κριτική θεάτρου

    • «Η σκλαβιά έχει πολλά πρόσωπα»
      «Η Αποστολή» του Χάινερ Μίλερ στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Κώστας Κουτσολέλος και Αντριάνα Αλεξίου: ο «Γαιοκτήμονας» και ο «Αγγελος της Απελπισίας» Η μεγάλη εποχή της «Αποστολής» ήταν η δεκαετία του '80 στην Ανατολική Γερμανία και με τον Τρίτο Κόσμο ακόμη σε τροχιά ελπίδας. Για τους Δυτικούς, η «ανάμνηση μιας επανάστασης» (υπότιτλος) θύμιζε μακρινό παραμύθι, στο οποίο η θεωρία του συγγραφέα Τρεις Τάξεις/Τρεις Κόσμοι περιήχε πλέον ελάχιστη ενέργεια.
  • Εικαστικά

    • Ιωάννης Αλταμούρας Ολη η ζωή του μια θάλασσα
      «Το λιμάνι της Κοπεγχάγης» το ζωγράφισε πολλάκις ο Ιωάννης Αλταμούρας. Αυτή η εκδοχή ανήκει σε ιδιωτική συλλογή Ο Ιωάννης Αλταμούρας (1852-1878), αν και έζησε μόλις 26 χρόνια, κατάφερε να εγγραφεί στην Ιστορία της Τέχνης ως σπουδαίος θαλασσογράφος του 19ου αιώνα.
    • «Watercolour» στην Tate Britain Ονειρα σε ακουαρέλα
      Ο λονδρέζικος καιρός βρίσκεται στη συνήθη του αμφίσημη κατάσταση. Η εναλλαγή ηλιοφάνειας και ψιλόβροχου στο ανοιξιάτικο Λονδίνο μοιάζει ιδανική συνθήκη για να επισκεφθεί κάποιος την έκθεση «Watercolour» («Υδατογραφία») στην Tate Britain.
    • Η έκθεση του Βασίλη Βασιλάκη στην γκαλερί Bataggiani Ζωγραφική στις επάλξεις
      Τι συμβαίνει με τη ζωγραφική; Για ποιο λόγο σπάνια βλέπουμε καλή ζωγραφική, εκτός των μουσείων; Να μια ερώτηση που βάζουμε συχνά στις κουβέντες με τους άλλους και με τον εαυτό μας.
  • Συνέντευξη: Ελεν Εβανς

    • Ελεν Εβανς, η απόλυτη αρχόντισσα των βυζαντινών συλλογών του Μουσείου Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης Πρέσβειρα του βυζαντινού πολιτισμού
      Η Ελεν Εβανς είναι η βυζαντινή δέσποινα του Μουσείου Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης. Η απόλυτη αρχόντισσα των βυζαντινών συλλογών του. Ειδικευμένη στη βυζαντινή και αρμενική τέχνη, με πλούσιο ερευνητικό, συγγραφικό και διδακτικό έργο στο Ινστιτούτο Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, στα Πανεπιστήμια Κολούμπια και Σικάγο, με περγαμηνές στην οργάνωση μεγάλων εκθέσεων, όπως της «Δόξας του Βυζαντίου (843-1261)», που είχε τεράστια απήχηση στο πολυπολιτισμικό νεοϋορκέζικο κοινό το 1997, και «Βυζάντιο: Πίστη και Δύναμη» (2004).
  • Μουσική

    • Αμάντα Μπεν Αμορ «Πρόεδρε, η χώρα σου πεθαίνει»
      Πώς ο 21χρονος Τυνήσιος ράπερ έγινε η φωνή της επανάστασης «Εϊ, Πρόεδρε,/ ο λαός σου πεθαίνει,/ πεινάνε και ζουν σαν σκυλιά,/ και συ τους στέλνεις την αστυνομία. Πρόεδρέ μου,/ η χώρα σου πεθαίνει,/ οι άνθρωποι τρώνε σκουπίδια,/ κοίτα τι γίνεται,/ δυστυχία παντού,/ δεν έχει πού να κοιμηθείς/ σου μιλάω για όσους υποφέρουν,/ το χώμα κάτω από πόδια.
  • Συνέντευξη: Γιαν Γκαρμπάρεκ

    • Ο Γιαν Γκαρμπάρεκ ξανά στην Αθήνα Το μεγαλείο της σιωπής
      Είναι παράδοξο η συζήτηση μ' ένα μουσικό να στρέφεται στη σημασία της σιωπής; Οχι και τόσο αν πρόκειται για τον Γιαν Γκαρμπάρεκ. Οποιος έχει ακούσει τον Νορβηγό σαξοφωνίστα είτε στα μουσικά έργα άλλων συνθετών, προεξάρχουσας της Ελένης Καραΐνδρου, χάρη στην οποία το όνομά του απέκτησε ελληνική «εγγύτητα», είτε σε δικές του συνθέσεις, δεν μπορεί παρά να έχει προσέξει την απόλυτη ακρίβεια μιας ερμηνείας που αξιοποιεί το αγαθό της σιωπής.
  • Κομικ(ς)οδρόμιο

    • «Παραρλάμα και άλλες ιστορίες του Δημοσθένη Βουτυρά»
      Πέρασα κι εγώ απ' το «Παραρλάμα»! Πριν από πολλά χρόνια φυσικά, βράδυ μαύρο, κατάμαυρο, πήγα να δω Ζάικο και λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις. Ηξερα πού πήγαινα, αλλά διόλου δεν γνώριζα γιατί το έλεγαν έτσι αυτό το πράγμα που έβραζε και δονούνταν.
    • IMAGE ΒΑΝΚ Το αναρχικό σύμπαν του Μπενίτο Γιακοβίτι
      Αριστερή εικόνα, ένα σαλάμι έχει βγάλει φτερά και πετά. Λεζάντα: «Ιπτάμενο σαλάμι - αντικαθιστά την πέρδικα όταν συναντά κυνηγό με μυωπία». Μεσαία εικόνα, ένα μπουκάλι κιάντι με τέσσερα πόδια και ουρά.