Έντυπη Έκδοση

Δεμένα τα καράβια σήμερα και την Παρασκευή για το καμποτάζ

Ετοιμα να βάλουν πλώρη για το Αιγαίο και να πραγματοποιούν πολυήμερες κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά με αφετηρία (home port) τα λιμάνια του Πειραιά και του Λαυρίου είναι 20 τουλάχιστον υπερσύγχρονα ξένα κρουαζιερόπλοια, εκ των οποίων κάποια θα φέρουν υψωμένη ευρωπαϊκή σημαία, ενώ δεν αποκλείεται ως ενδεχόμενο και η εγγραφή τους στο ΝΑΤ, έτσι ώστε να είναι ασφαλισμένοι όσοι Ελληνες ναυτικοί είτε είναι ναυτολογημένοι σε αυτά είτε ναυτολογηθούν μετά την άρση του καμποτάζ.

Και ενώ η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να βάλει τέρμα στο ειδικό προνόμιο της χώρας, αφού, όπως τόνισε ο πρωθυπουργός, από την έλευση ξένων κρουαζιερόπλοιων η χώρα θα έχει όχι μόνον οικονομικά οφέλη αλλά και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, που εκπροσωπεί τους περίπου 20.000 Ελληνες ναυτικούς, αντιδρά πραγματοποιώντας απεργιακές κινητοποιήσεις, οι οποίες όμως σύμφωνα με την Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας δημιουργούν τεράστια οικονομικά προβλήματα στην ήδη αιμορραγούσα ελληνική ακτοπλοΐα.

Ανάμιξη Ανωμερίτη

Και ενώ η ΠΝΟ κρατά και σήμερα δεμένα στο λιμάνι του Πειραιά (η απεργία θα επαναληφθεί την Παρασκευή) τα υπό ελληνική σημαία βαπόρια, η αρμόδια υπουργός Λούκα Κατσέλη συγκρότησε ειδική επιτροπή για την άμεση επίλυση του θέματος, με πρόεδρο τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη, ο οποίος μαζί με τα υπόλοιπα μέλη θα εξετάσει την αναίμακτη σύζευξη τουρισμού και ναυτιλίας, τους τρόπους επίλυσης των προβλημάτων που σχετίζονται με τα κρουαζιερόπλοια σημαίας τρίτων χωρών, καθώς επίσης και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας Ελλήνων ναυτικών γενικών καθηκόντων στα ξένα κρουαζιερόπλοια. Μετά τις διαβουλεύσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και την ΠΝΟ, η επιτροπή θα συντάξει και θα παραδώσει το πόρισμά της στις 15 Μαΐου στο υπουργείο, το οποίο εντός 10 ημερών θα καταθέσει τις τελικές εισηγήσεις του για τις όποιες νομοθετικές ρυθμίσεις.

Πάντως, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το 2009 ταξίδεψαν με κρουαζιερόπλοια ανά τον κόσμο 13.000.000 τουρίστες, ενώ το 2008 επισκέφθηκαν τη Μεσόγειο 3,14 εκατ. τουρίστες, ενώ όσον αφορά το κέρδος που θα έχει η χώρα από την επικείμενη άρση, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδας υποστηρίζει ότι είναι της τάξης του 1,16 δισ. ευρώ, ποσόν που όμως η ΠΝΟ αμφισβητεί και το χαρακτηρίζει αποκύημα κάποιων που, αγνοώντας την πραγματικότητα, υπερτονίζουν ότι θα εισρεύσει τάχα ναυτιλιακό συνάλλαγμα από την απελευθέρωση του καμποτάζ.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Συνδικαλιστικές και επαγγελματικές οργανώσεις
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Μηχανισμός με ΔΝΤ
Καραβοτσακισμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις ενώπιον του ΔΝΤ
Ο «ιός Ελλάδα» θα χτυπήσει την ευρωζώνη
ΓΣΕΕ: Απεργία για 9, μείον 2 λόγους
Τέλος και για 15.000 ανύπαντρες «κληρονόμους» συντάξεων
Η «τρόικα» είπε ναι στον «Καλλικράτη»
Το ΔΝΤ για πρώτη φορά βουτάει «στα βαθιά» της ευρωζώνης
Το... κερασάκι από τους δανειστές
Το ελληνικό δράμα έφτασε μέχρι τον Καναδά
Οι... βάρβαροι θα πείσουν τις «αγορές»;
Απεργία ΠΝΟ
Δεμένα τα καράβια σήμερα και την Παρασκευή για το καμποτάζ
Άλλες ειδήσεις
Μισό δισ. το φιλί ζωής στους μικρομεσαίους
Τα e-mails της Goldman Sachs για τις «επενδύσεις Φρανκενστάιν»