Έντυπη Έκδοση

Ανω-κάτω με τα μπλόκα στα λιμάνια

Αποζημιώσεις τάζει ο υπουργός, νίπτουν τας χείρας οι επιχειρηματίες

Σε επιταγή «άνευ αντικρίσματος» -με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον ελληνικό τουρισμό- κινδυνεύει να μετατραπεί η διαβεβαίωση του υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλου Γερουλάνου ότι θα αποζημιώνονται οι ξένοι τουρίστες που ξεμένουν στα λιμάνια ή σε αεροδρόμια εξαιτίας εργατικών κινητοποιήσεων ή των μαχητικών αποκλεισμών του ΠΑΜΕ σε καράβια και κρουαζιερόπλοια.

Πολλοί τουρίστες - ταξιδιώτες, ξέμειναν την προηγούμενη Τετάρτη στο λιμάνι του Πειραιά Πολλοί τουρίστες - ταξιδιώτες, ξέμειναν την προηγούμενη Τετάρτη στο λιμάνι του Πειραιά Η υπόσχεση του υπουργού -αρχικά στη Βουλή, κατά τη διάρκεια ενημέρωσης για θέματα του τομέα του και κατόπιν σε συνέντευξη που ο ίδιος παραχώρησε στο BBC- για ανάληψη ευθυνών και καταβολή αποζημιώσεων (από ποιον άραγε;) λειτούργησε μεν κατευναστικά στο διεθνές κύκλωμα των μεγάλων ταξιδιωτικών οργανισμών που «πουλάνε» Ελλάδα, δημιούργησε ωστόσο μια πρωτοφανή κατάσταση αμηχανίας και αναστάτωσης στους εγχώριους φορείς και επιχειρηματίες καθώς:

* Ολοι έσπευσαν να πετάξουν το καυτό αβγό από πάνω τους, διευκρινίζοντας ότι το θέμα των αποζημιώσεων ουδόλως τους αφορά ως κλάδους, αφού εκφεύγει της δικής τους επιχειρηματικής δραστηριότητας.

«Είναι έξω από τις δικές μας αρμοδιότητες και μη μας μπλέκετε», είπαν με λίγα λόγια οι εκπρόσωποι του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ).

- Στην ίδια γραμμή άμυνας κινήθηκε και ο Σύνδεσμος των Επιχειρηματιών Τουρισμού (ΣΕΤΕ) που συνέστησε στα μέλη του να αντιμετωπίζουν παρόμοιας υφής θέματα με «διάθεση συνεργασίας και εξυπηρέτησης» και όχι με εμπορικά κριτήρια.

* Ψηλά τα χέρια σηκώνουν, ως φαίνεται, και οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Τουρισμού.

Αρμόδιοι παράγοντες μας έλεγαν χαρακτηριστικά ότι ναι μεν σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών υποχρεούται το Δημόσιο να αποζημιώνει καλλιέργειες και παθόντες, όμως για περιπτώσεις «τουριστικής καταστροφής εξαιτίας δραστηριότητας του ΠΑΜΕ» δεν υπάρχει παρόμοια πρόβλεψη...

Αλλά και στην περίπτωση που θα μπορούσε να βρεθεί μια κάποια φόρμουλα να αποζημιώνει το ελληνικό Δημόσιο τουρίστες που τελούν σε κατάσταση ομηρίας για κάποιες ώρες ή και ημέρες, μη μπορώντας να μετακινηθούν και να γυρίσουν σπίτι τους εξαιτίας μπλόκων και αποκλεισμών, πάλι θα υπήρχαν τεράστια εμπόδια αφού στα ταμεία του ΕΟΤ δεν υπάρχει... σάλιο!

Το σύνηθες όμως ελληνικό «αλαλούμ» ελάχιστα δείχνει να συγκινεί τους, Αμερικανούς κατά βάση, ιδιοκτήτες εταιρειών κρουαζιέρας αλλά και τους μεγάλους ευρωπαϊκούς ταξιδιωτικούς οργανισμούς οι οποίοι αξιώνουν πλέον να βρεθεί κάποια λύση στο πρόβλημα των αποκλεισμών.

Ειδάλλως απειλούν ότι θα εντάξουν το λιμάνι του Πειραιά και γενικότερα τον ελληνικό τουρισμό «στα μαύρα κατάστιχα»...

Ολοι παρίσταναν τον... Αλέκο

Χαρακτηριστικότερη ίσως περίπτωση αυτού του αλαλούμ και της συλλογικής ανευθυνότητας είναι η περίπτωση των δύο μεγάλων κρουαζιερόπλοιων «Aquamarine» και «Aegean pearl» που στις 31 Μαΐου αποκλείστηκαν από συνδικαλιστές και εργαζόμενους της ΠΝΟ στην Ακτή Ξαβερίου του Πειραιά.

Πάνω από 1.700 ξένοι τουρίστες που επέβαιναν πάνω σε αυτά και δεν μπορούσαν να ξαναγυρίσουν αναγκάστηκαν να κοιμηθούν σε μεγάλα ξενοδοχεία της Αθήνας όπως τα Marriott, Χανδρής, Ιντερκοντινένταλ και Διβάνης. Οταν όμως ήρθε η ώρα του λογαριασμού για τα «σπασμένα», όλοι άρχισαν να παριστάνουν τον... Αλέκο. Πρώτη και καλύτερη η αμερικανική διοργανώτρια εταιρεία που διεμήνυσε ότι δεν φέρει καμιά ευθύνη για την ταλαιπωρία των επιβατών, κατόπιν ο εδώ συνεργάτης-αντιπρόσωπος (που κατά πληροφορίες και παρά τις αντιρρήσεις αναγκάστηκε τελικά να πληρώσει τα ξενοδοχεία), ενώ σε ρόλο ουδέτερου παρατηρητή περιορίστηκε το ελληνικό δημόσιο. Ο ρόλος του ΠΑΜΕ στην όλη υπόθεση διερευνάται ακόμη.

Σύμφωνα, πάντως, με τα διεθνώς ισχύοντα, την πρώτη ευθύνη απέναντι σε τουρίστες-ταξιδιώτες για τις όποιες αναποδιές συμβαίνουν κατά τη διάρκεια οργανωμένων εκδρομών έχουν οι διοργανωτές, δηλαδή τα μεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία, οι ναυτιλιακές και αεροπορικές εταιρείες κ.λπ.

Προβλέπεται ειδικότερα ότι σε περίπτωση καθυστέρησης (δίχως να ορίζεται πόσες ώρες) και απόκλισης του εκδρομικού προγράμματος από τα συμφωνηθέντα οι ταξιδιώτες δικαιούνται αποζημίωσης για έξοδα διαμονής, διατροφής και μετακινήσεων. Μπορούν να αποζημιωθούν ακόμη από τη διοργανώτρια εταιρεία ή το μεσολαβητή πράκτορα για υπερβολική ταλαιπωρία.

Ορισμένες φορές μάλιστα οι τουρ-οπερέιτορ φτάνουν σε υπερβολικές ενέργειες προστασίας των πελατών τους όπως λ.χ. Γάλλοι οργανωτές ταξιδίων που εγγυώνται ότι αν στη διάρκεια ενός εβδομαδιαίου ταξιδιού αναψυχής τύχει και βρέξει 4 ημέρες συνεχώς, τότε... επιστρέφουν όλα τα χρήματα στους πελάτες!... *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Υπουργείο Πολιτισμού
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Ασφαλιστικό
Ελεγκτικό: Αντισυνταγματικές 5 διατάξεις
0,8% έως 1,5% το ποσοστό αναπλήρωσης των συντάξεων
Παγιδευμένοι στη δουλειά για χαμηλές συντάξεις - όλες οι γυναίκες στα 65
Αντισυνταγματική η μείωση μισθών, συντάξεων στη Ρουμανία
Φορολογία
Βάζουν μπρος για αύξηση των αντικειμενικών
Ημιυπαίθριοι χώροι
Κράτος εν κράτει η ΔΟΥ Παλλήνης
Χωρίς αξιοπιστία
Οίκοι αξιολόγησης: είναι πολλά τα λεφτά...
Σύνοδος G-20
«Λιτότητα ή ανάπτυξη» ο γρίφος του Τορόντο
Τουρισμός
Αποζημιώσεις τάζει ο υπουργός, νίπτουν τας χείρας οι επιχειρηματίες
Κοινοτικές επιδοτήσεις
ΕΤΕπ: 2 δισ. ευρώ με... αρνητικό spread
Τεχνοοικονομία
Ευθανασία στα ΧΡ χάριν των Windows 7
Apple; Θα αγόραζαν και καβουρντιστήρι
Διακοπές με έναν φορτιστή για κάθε συσκευή;
Sony: επίθεση και στις 3 διαστάσεις
Άλλες ειδήσεις
Ευρωεργοδότες: Λάθος η ανάμειξη του ΔΝΤ