Έντυπη Έκδοση

Τα Μνημόνια εκτροχιάζουν και τη δημόσια συγκοινωνία

«Το μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης ήταν επώδυνο. Εμείς δεν είμαστε απέναντι από τους εργαζομένους, αλλά απέναντι σε συντεχνιακές πρακτικές». Ετσι συνοψίζει το υπουργείο Μεταφορών τις διαπραγματεύσεις που κατέληξαν στο έσχατο μέτρο, αυτό της επίταξης των συγκοινωνιακών μέσων

Η κοινή γνώμη αναρωτιέται γιατί φτάσαμε ώς εδώ. Καθίσταται προφανές ότι η κυβερνητική πολιτική ασκείται με ένα και μοναδικό κριτήριο: τη δημοσιονομική προσαρμογή.

Με κάθε τρόπο, η κυβέρνηση οφείλει να εναρμονίζεται στις επιταγές της τρόικας. Ειδικά, οι συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ, αλλά και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρέθηκαν στο στόχαστρο των δανειστών. «Συρρικνώστε την κρατική επιχορήγηση στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, μειώστε τα ελλείμματα», ήταν η εντολή της τρόικας. Αυτομάτως, το ελληνικό Δημόσιο και δη το υπουργείο Μεταφορών ακολούθησε τη συνταγή των οριζόντιων περικοπών, ειδικά των δαπανών μισθοδοσίας.

Τα μεγέθη είναι ενδεικτικά: στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού για το 2013 αναφέρεται ότι οι δαπάνες μισθοδοσίας των «Σταθερών Συγκοινωνιών», το 2013, εκτιμώνται στα 71 εκατ., έναντι 102,8 εκατ. το 2012. Στις «Οδικές Συγκοινωνίες» (λεωφορεία, τρόλεϊ), οι δαπάνες μισθοδοσίας προβλέπονται να φτάσουν, το 2013, στα 174 εκατ., έναντι 201,6 εκατ. το 2012. Αντίστοιχα, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι δαπάνες μισθοδοσίας θα φτάσουν, το 2013, στα 25 εκατ. ευρώ, έναντι 35,6 εκατ. ευρώ το 2012.

Ενιαίο μισθολόγιο

Η σημαντική πτώση του κόστους μισθοδοσίας οφείλεται μερικώς και στην εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου. Εφόσον δεν υπάρξει αναζωπύρωση της σύγκρουσης κυβέρνησης - εργαζομένων, οι όποιες διαπραγματεύσεις θα περιοριστούν στο πλαίσιο του ενιαίου μισθολογίου. Θα εξεταστούν ποιες παροχές εντάσσονται σε αυτό, με τη σύμφωνη γνωμοδότηση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

«Οι εργαζόμενοι οφείλουν να συνειδητοποιήσουν ότι, από το 2009 έως το 2013, έχει υπάρξει ένας οικονομικός μεσαίωνας. Οι συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ πρέπει να λειτουργήσουν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και να εκσυγχρονιστούν», αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Μεταφορών. Από την άλλη πλευρά, οι εργαζόμενοι έχουν υποστεί ήδη 3 μειώσεις μισθών και οσονούπω 4, ενώ φοβούνται το ενδεχόμενο ιδιωτικοποιήσεων. Ωστόσο, αυτό που θα πρέπει να επισημανθεί, σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους, είναι αν η «εξυγίανση» των συγκοινωνιών, όπως προπαγανδίζεται από την κυβέρνηση, έχει οδηγήσει σε βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Στον πάγο

Στο σημείο αυτό εδράζεται η κυρίαρχη κριτική. Οι ανταποκρίσεις των λεωφορείων και των τρόλεϊ δεν είναι ικανοποιητικές (οι εργαζόμενοι της ΕΘΕΛ δεν φορούν πια τα μπλουζάκια τους), ενώ η παροχή υπηρεσιών του Μετρό και των ΗΣΑΠ δεν βελτιώνεται. Ενδεικτικό είναι ότι ακόμα σύρονται μεγάλοι διαγωνισμοί, όπως η τηλεματική (έξυπνες στάσεις) και το αυτόματο κόμιστρο (ηλεκτρονικό εισιτήριο), οι οποίοι έχουν εξαγγελθεί από το 2004!

Ελέω των ανωτέρω συνθηκών, αλλά και της αύξησης του ενιαίου εισιτηρίου στο 1,4 ευρώ, τα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν κερδίζουν νέους επιβάτες. Είναι τραγικό για τον όμιλο του ΟΑΣΑ, τόσο το 2011, όσο και στο 10μηνο του 2012, να εμφανίζει μείωση εσόδων, η οποία -υπό προϋποθέσεις- μπορεί να σημαίνει και μείωση επιβατών!

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Με λέξεις-κλειδιά
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Σχετικά θέματα: Συγκοινωνίες-Μεταφορές
«Προκλητική παραβίαση του Συντάγματος»
«Αντιδημοκρατικές εκτροπές της κυβέρνησης»
Άλλα θέματα στην κατηγορία Πολιτική της έντυπης έκδοσης
Κυβέρνηση
Σκληροί δεξιοί, με σιδηρά πυγμή
Νεύμα σε «καρχαρίες» να ορμήσουν στα δημόσια φιλέτα
Στρατηγική επιλογή η μηδενική ανοχή
Ελληνική Στατιστική Αρχή
10 χρόνια λογιστικές αλχημείες με ξένες πλάτες
Η ώρα της αλήθειας για το φούσκωμα
Νέα Δημοκρατία
Ο κύριος «Νόμος και Τάξη»
Οι ιντερνετικοί «ταλιμπάν» του Σαμαρά
Μνημόνιο
Τότε υπερθεμάτιζαν, τώρα τα μασάνε...
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Τα Μνημόνια εκτροχιάζουν και τη δημόσια συγκοινωνία
«Προκλητική παραβίαση του Συντάγματος»
«Αντιδημοκρατικές εκτροπές της κυβέρνησης»
Δικαιοσύνη
Ένταλμα σύλληψης για τον Αλ Ζαγιάτ, που εμπλέκεται με μίζες Άκη
ΣΥΡΙΖΑ
Ο Νέος Κόσμος φλερτάρει με το νέο ηγέτη Αλέξη
ΔΗΜΑΡ
ΔΗΜΑΡ: η διαφωνούσα κυβερνώσα Αριστερά
Οικονομική κρίση
Αλλο το «κλίμα» και άλλο η πραγματική οικονομία...
Ευρωζώνη
Καθήκοντα γεφυροποιού αναλαμβάνει ο «κ. Euro»
Άλλες ειδήσεις
Ο Αθανασίου επιμένει να ζητάει ιδιώνυμο για την κουκούλα
Η ολέθρια σχέση Θέμιδας-Μαξίμου
«Κεντροαριστερά με αριστερό κορμό»
Χωνευτήρι κομματικών πρακτικών τα μέσα σταθερής τροχιάς
«Δεν θα πέσουμε, δεν θα λυγίσουμε»
Ενεργειακή διπλωματία για την πώληση ΔΕΠΑ - ΔΕΣΦΑ
Το κόμμα του είχε υποστηρίξει την Ελλάδα
«Η Ελλάδα δεν βρίσκεται στο δρόμο της ανάκαμψης»
«Μια πιθανή ύφεση το 2013 θα αλλάξει την πορεία των γεγονότων»