Έντυπη Έκδοση

Χωνευτήρι κομματικών πρακτικών τα μέσα σταθερής τροχιάς

Αποτελεί με διαφορά το «διαμάντι» των αστικών συγκοινωνιών. Αποτελεί το «καμάρι» της πρωτεύουσας έναντι των άλλων ευρωπαϊκών πρωτευουσών.

Ωστόσο, το Μετρό, από τις διεθνείς διακρίσεις και τους επαίνους, κινδυνεύει με απαξίωση. Πώς είναι δυνατόν ένα σύγχρονο μέσο, όπως επαίρεται ότι είναι το Μετρό, να παρουσιάζει ελλείψεις σε ακυρωτικά μηχανήματα και ελεγκτές; Πώς είναι δυνατόν, από το 2007 και έπειτα, τα περισσότερα διαφημιστικά πάνελ των σταθμών (ακόμα και του Συντάγματος) να είναι άδεια;

Δυστυχώς, από συστάσεώς του και έως το 2010, όπως επισημαίνουν ανεξάρτητοι παρατηρητές, το Μετρό χρησιμοποιούνταν ως χωνευτήρι κομματικών αντιλήψεων και πρακτικών. Κυβερνήσεις, κάνοντας χρήση του γεγονότος ότι το Αττικό Μετρό λειτουργεί βάσει ιδιωτικού δικαίου, προσλάμβαναν εργαζομένους χωρίς ΑΣΕΠ.

Στο μιλητό

Στην Αττικό Μετρό οι αποφάσεις για την πρόσληψη προσωπικού λαμβάνονταν, μέχρι πρόσφατα, βάσει της εισήγησης της αρμόδιας Δ/νσης και της αόριστης αναφοράς στη «διεξοδική συζήτηση» που πραγματοποιούνταν κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ., χωρίς όμως, τις περισσότερες φορές, να καταγραφεί πουθενά το περιεχόμενο αυτών!

Πέρα των αρχικών προσλήψεων του 1999, οι οποίες έγιναν μέσω ΑΣΕΠ, σε αρκετές περιπτώσεις δεν υπήρξαν καν ανακοινώσεις-καταχωρίσεις στον έντυπο ή ηλεκτρονικό Τύπο για εκδήλωση ενδιαφέροντος για στελέχωση κενών θέσεων. Στην Αττικό Μετρό δεν τηρούνταν συστηματικά και πλήρη πρακτικά συνεντεύξεων, ενώ δεν υπήρχε επακριβή θεσμοθετημένη διαδικασία για εξέταση υποψηφίων.

Η σχετική διαδικασία εναπόκειτο στην κρίση του εκάστοτε προϊσταμένου της οργανικής μονάδας στην οποία αφορούν οι προς στελέχωση θέσεις, ο οποίος (μόνος ή με άλλους συναδέλφους του) έκανε τη συνέντευξη. Ενδεικτικό είναι ότι σε περίοδο μόλις 9 μηνών (πρώτο 9μηνο του 2009) προσελήφθησαν συνολικά 326 άτομα (αρκετών τα βιογραφικά στάλθηκαν από πολιτικά γραφεία)!

Φρένο στις ανωτέρω διαδικασίες μπήκε το 2010, αφού προηγήθηκε το αποκαλυπτικό πόρισμα του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης για τις προσλήψεις την περίοδο από τον Μάρτιο του 2004 έως τον Σεπτέμβριο του 2009 (το διάστημα αυτό έγιναν 681 προσλήψεις, εκ των οποίων οι μισές το 2009). Ακολούθησε εξίσου αποκαλυπτικό πόρισμα για τις προσλήψεις στο Τραμ (το Τραμ από 185 άτομα τον Μάρτιο του 2004, έφτασε τα 687 τον Σεπτέμβριο του 2009). Ωστόσο, χρήσιμο θα ήταν ο γενικός επιθεωρητής, ειδικά στην περίπτωση του Μετρό, να εξετάσει το καθεστώς των προσλήψεων πριν από το 2004. Ειδικά, αν πολλοί εργαζόμενοι προέρχονταν από συγκεκριμένο νομό.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Πολιτική
Άλλα θέματα στην κατηγορία Πολιτική της έντυπης έκδοσης
Κυβέρνηση
Σκληροί δεξιοί, με σιδηρά πυγμή
Νεύμα σε «καρχαρίες» να ορμήσουν στα δημόσια φιλέτα
Στρατηγική επιλογή η μηδενική ανοχή
Ελληνική Στατιστική Αρχή
10 χρόνια λογιστικές αλχημείες με ξένες πλάτες
Η ώρα της αλήθειας για το φούσκωμα
Νέα Δημοκρατία
Ο κύριος «Νόμος και Τάξη»
Οι ιντερνετικοί «ταλιμπάν» του Σαμαρά
Μνημόνιο
Τότε υπερθεμάτιζαν, τώρα τα μασάνε...
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Τα Μνημόνια εκτροχιάζουν και τη δημόσια συγκοινωνία
«Προκλητική παραβίαση του Συντάγματος»
«Αντιδημοκρατικές εκτροπές της κυβέρνησης»
Δικαιοσύνη
Ένταλμα σύλληψης για τον Αλ Ζαγιάτ, που εμπλέκεται με μίζες Άκη
ΣΥΡΙΖΑ
Ο Νέος Κόσμος φλερτάρει με το νέο ηγέτη Αλέξη
ΔΗΜΑΡ
ΔΗΜΑΡ: η διαφωνούσα κυβερνώσα Αριστερά
Οικονομική κρίση
Αλλο το «κλίμα» και άλλο η πραγματική οικονομία...
Ευρωζώνη
Καθήκοντα γεφυροποιού αναλαμβάνει ο «κ. Euro»
Άλλες ειδήσεις
Ο Αθανασίου επιμένει να ζητάει ιδιώνυμο για την κουκούλα
Η ολέθρια σχέση Θέμιδας-Μαξίμου
«Κεντροαριστερά με αριστερό κορμό»
Χωνευτήρι κομματικών πρακτικών τα μέσα σταθερής τροχιάς
«Δεν θα πέσουμε, δεν θα λυγίσουμε»
Ενεργειακή διπλωματία για την πώληση ΔΕΠΑ - ΔΕΣΦΑ
Το κόμμα του είχε υποστηρίξει την Ελλάδα
«Η Ελλάδα δεν βρίσκεται στο δρόμο της ανάκαμψης»
«Μια πιθανή ύφεση το 2013 θα αλλάξει την πορεία των γεγονότων»