Έντυπη Έκδοση

Μια ταινία χωρίς έξοδα

Μπορεί κανείς να γυρίσει ταινία μόνο με 150 ευρώ; Μπορεί και παραμπορεί. Το απέδειξε ο 30χρονος Γαλλοαϊτινός Τζιν Καρενάρ, ο οποίος μάλιστα την πρόβαλε στις Κάνες και την πούλησε στο κανάλι «Arte».

Πλήρες θέμα...

  • Κινηματογράφος

    • Η απεργία των γυναικών
      «Γυναίκες έτοιμες για όλα». Αυτός είναι ο ελληνικός τίτλος του αγγλικού φιλμ «We want sex» και, όχι, δεν πρόκειται για κάποια ροζ ταινία. Βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα και περιγράφει την ιστορία μιας ομάδας εργατριών που τα έβαλαν με μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, τη Ford Motors.
    • Οικογενειακές υποθέσεις
      Βραβευμένη πρόσφατα με το Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας για το «Ισως, αύριο», η Σουσάσε Μπίερ πιστεύει: «Χρειάζεται να αφηγούμαστε ιστορίες που με κάποιο τρόπο μας υποχρεώνουν να καταλάβουμε ο ένας τον άλλο, να επικοινωνούμε και να βάζουμε ερωτήματα, έστω και αν δεν παίρνουμε απαντήσεις».
  • Θέατρο

    • Οι λογοτέχνες στη σκηνή
      «Ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΣ» Χρόνια τώρα, παράλληλα με τα πιο σύγχρονα ευρωπαϊκά ή ελληνικά θεατρικά έργα, η κλασική λογοτεχνία όπως και η ποίηση διεκδικούσαν το μερτικό τους επί σκηνής. Η θεατρική απόδοση πεζών και ποιητικών κειμένων-«μύθων» της δυτικής κουλτούρας, από σονέτα του Σέξπιρ μέχρι αφηγήματα του Κάφκα, βρίσκει οπαδούς ή μιμητές και στο ελληνικό θέατρο.
    • «Θερμοκήπιο» γραφειοκρατίας
      ΝΥΧΤΑ Χριστουγέννων. Σ' ένα κρατικό «ησυχαστήριο» γεννιέται άρρεν τέκνο από την ασθενή 6.459, ενώ ένας άλλος ασθενής, «ονομαζόμενος» 6.457, βρίσκεται μυστηριωδώς νεκρός. Ποιος είναι ο πατέρας του παράνομου βρέφους;
    • Η κρίση της αναπαράστασης
      Ωραίο είναι το οικείο. Με αυτό το «έντιμο» σύνθημα θα μπορούσε να εκφραστεί αλλιώς ο τρόμος που κυριεύει τον θεατή μπροστά σε μια σκηνή που αρνείται να προσφύγει στους συνήθεις αναπαραστατικούς μηχανισμούς.
  • Χορός

    • «Μέσα» στην πρόβα
      Τόσα χρόνια έφτιαχνε παραστάσεις και άφηνε το κοινό να τρυπώνει για λίγο στον κόσμο του. Ηρθε η στιγμή για τον Δημήτρη Παπαϊωάννου να κοιτάξει κι ο ίδιος από την κλειδαρότρυπα τη δική μας ζωή. Μια παλιά σκέψη του χορογράφου γίνεται παράσταση.
  • Εικαστικά

    • Η Ελλάδα μετά το φολκλόρ
      Μάρτιν Κιπενμπέργκερ «Χωρίς τίτλο» Τον 19ο αιώνα οι ευρωπαίοι περιηγητές ανακάλυψαν την Ελλάδα και με ρομαντική ματιά αποτύπωσαν τα αρχαία ερείπια και στιγμές καθημερινού φολκλόρ.
    • Η δική τους Αφρική
      ΤΕΣΣΕΡΙΣ αστυνομικοί χωρίς πρόσωπα, αλλά με κλομπ και κράνη κυριαρχούν στην αφίσα που γράφει στα αγγλικά «Εχουμε πάντα λόγο να φοβόμαστε».
  • Αρχιτεκτονική

    • Πάρκα αντί για χώρους στάθμευσης
      ΣΗΜΕΡΑ ο κανόνας θέλει τα αυτοκίνητα να κάνουν δύσκολη τη ζωή των πεζών. Δεν αποκλείεται όμως να αντιστραφούν οι όροι και ένα μέρος του δημόσιου χώρου να επιστρέψει στους πολίτες σε υποβαθμισμένες γειτονιές της πρωτεύουσας.
  • Μοναχικές απώλειες

    • Η θανάσιμη μοναξιά του καλλιτέχνη
      Ο ΑΛΕΞΗΣ ΜΙΝΩΤΗΣ ήταν μόνος όταν τη νύχτα της 11ης προς τη 12η Νοεμβρίου 1990 χτυπήθηκε από το θάνατο. Η ομότεχνη σύζυγός του Κατίνα Παξινού είχε πεθάνει πριν από 17 χρόνια, το 1973.
  • Μουσική

    • Οι χαμένοι, διάσημοι δίσκοι του ροκ
      Η ανακοίνωση της κυκλοφορίας του αυθεντικού «Smile» των Μπιτς Μπόις πριν από λίγες εβδομάδες από τα μέσα ενημέρωσης ήταν λιτή: «Θα βγει στην αγορά το καλοκαίρι, είμαστε όλοι έτοιμοι» ήταν η φράση του υπεύθυνου δημοσίων σχέσεων της ΕΜΙ, Μπιλ Γκάνιον, για ένα δίσκο που είχε πάρει διαστάσεις μύθου στη ροκ σκηνή.
    • Φωνή σε μια ξεχασμένη γλώσσα
      Πρωτάκουσε σεφαραδίτικα κομμάτια από τη μητέρα της που πάντα τα τραγουδούσε στην κουζίνα. Αγάπησε την ξεχασμένη γλώσσα των ladino από τον φιλόδοξο ερευνητή πατέρα της. Αποφάσισε ότι θα γίνει τραγουδίστρια από παιδί, αλλά μόλις πριν από μερικά χρόνια τόλμησε να το ξεστομίσει.
    • Το τραγούδι της ερήμου
      Το μουσικό τοπίο στις χώρες που «ακουμπούν» τη Μεσόγειο μοιάζει με ένα μουσικό χωνευτήρι που πάντοτε ήταν εκτεθειμένο, λόγω ιστορίας και γεωγραφικής θέσης, σε μια πληθώρα ερεθισμάτων.
  • Λογοτεχνία

    • Μυθιστορήματα, προοίμια εξεγέρσεων
      Καθώς τώρα οι εξεγέρσεις που ξεκίνησαν από τις χώρες της βόρειας Αφρικής εξαπλώνονται σε όλο τον αραβικό κόσμο, οι πολιτικοί αναλυτές βεβαιώνουν ότι η επιτυχία τους οφείλεται και στη χρήση των νέων τεχνολογιών από τους εξεγερμένους.
    • Διαβάζοντας ελληνικά στο Παρίσι
      ΕΙΚΟΣΙ ΟΧΤΩ ΧΡΟΝΙΑ πέρασαν από την εποχή που ο Γιάννης Μαυροειδάκος -εγκατεστημένος από το 1967 στο Παρίσι για να σπουδάσει κινηματογράφο- άνοιγε στην καρδιά του Μονπαρνάς το βιβλιοπωλείο «Δεσμός», στήνοντας γέφυρες ανάμεσα στην ελληνική λογοτεχνία και το γαλλικό κοινό.
    • Ο Εκο στο μάτι του κυκλώνα
      Σπέρνει θύελλες ο Ουμπέρτο Εκο με το νέο του μυθιστόρημα, «Το Κοιμητήριο της Πράγας», που κυκλοφορεί την ερχόμενη εβδομάδα από τις εκδόσεις Ψυχογιός, σε μετάφραση Εφης Καλλιφατίδη.
    • Ενας ποιητής απέναντι στον Στάλιν
      «Ζούμε δίχως να νιώθουμε κάτωθέ μας τη χώρα,/ τα λόγια μας στα δέκα βήματα ψυχή δεν τ' ακούει τώρα,/ μονάχα του Κρεμλίνου τον βουνίσιο ακούς παντού,/ το φονιά και χαλαστή του χωρικού».
    • Το ανεξάντλητο '21
      Ιδρυτική πράξη του ελληνικού κράτους, η Επανάσταση του 1821 έχει στοιχειώσει τη συλλογική μας συνείδηση, εξακολουθώντας να προκαλεί ιδεολογικές συγκρούσεις, ενίοτε με τόση σφοδρότητα, ώστε το χάσμα ανάμεσα στην επιστημονική ιστορία και τη δημόσια να μοιάζει αδύνατον να γεφυρωθεί.