Έντυπη Έκδοση

F1: Εκκίνηση με αγκάθια

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 ξεκίνησε σήμερα στη Μελβούρνη και αναμένεται να είναι από τα πλέον συναρπαστικά των τελευταίων χρόνων, καθώς ουδείς είναι σε θέση να προβλέψει τι είδους Πρωτάθλημα θα παρακολουθήσουμε φέτος.

Ούτε κι ο Μπέρνι Εκλεστοουν, επί χρόνια «αφεντικό» των τηλεοπτικών δικαιωμάτων μιας Φόρμουλας 1, η οποία για πρώτη φορά στα 61 χρόνια της καλείται ν' αντιμετωπίσει προβλήματα και καταστάσεις «ανωτέρας βίας», που ξεφεύγουν, εν ολίγοις, από τις δυνάμεις της.

Τι να πρωτογράψουμε; Για τη λαϊκή εξέγερση στο Μπαχρέιν που έγινε αιτία, όχι μόνο η αυλαία της σεζόν να καθυστερήσει δύο εβδομάδες, αλλά να ανοίξει αναγκαστικά στη Μελβούρνη; Για το Γκραν Πρι του Σακίρ, που μετατέθηκε πιθανότατα για τον ερχόμενο Νοέμβριο (εκτός κι αν ματαιωθεί οριστικά); Ή για την καταστροφική μανία της φύσης που χτύπησε την Ιαπωνία, απειλώντας και τη διεξαγωγή του Γκραν Πρι της Σουζούκα;

Κοντά σε όλα αυτά, υπάρχει και η προειδοποίηση για απεργία διαρκείας των πιλότων, με αφορμή τις αλλαγές στους κανονισμούς και με μεγαλύτερο σημείο αντίδρασής τους την επιβολή των πίσω «πτερυγίων» που θα κάνουν τα μονοθέσιά τους, πιο γρήγορα μεν, αλλά και περισσότερο επιρρεπή στα ατυχήματα. Στα τόσα προβλήματα, υπάρχει και η σταδιακή, αλλά συνεχιζόμενη απόσυρση των μεγαλύτερων χορηγών λόγω μιας οικονομικής κρίσης που, αναπόφευκτο ήταν, κάποια στιγμή θα χτυπούσε και τις πόρτες τους. Το αποκαλούμενο «circus» δισεκατομμυρίων ανακάλυψε ξαφνικά το φόβο της χρεοκοπίας και με τα όσα πολύ σοβαρότερα συμβαίνουν καθημερινά στον πλανήτη, ας μην απορήσουμε εάν μια ωραία πρωία αναγκαστεί να βάλει λουκέτο εν αναμονή καλύτερων ημερών, μηνών και χρόνων.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων, λοιπόν, και ξορκίζοντας κάθε είδος απροόπτου, η Φόρμουλα 1 επέστρεψε λίγο-πολύ εκεί όπου την είχαμε αφήσει, τον περασμένο Νοέμβριο. Πίσω δηλαδή από την άπιαστη και ταχύτατη Red Bull Ρενό και τον νεότερο πιλότο, μόλις 23 ετών και 106 ημερών, που κατέκτησε ποτέ παγκόσμιο τίτλο, τον Γερμανό Σεμπάστιαν Φέτελ. Ενα είδος baby-Σουμάχερ και διάδοχο του 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, ασχέτως εάν, πέρα από ένα άριστο αυτοκίνητο ή τις αεροδυναμικές ιδιοφυΐες του σχεδιαστή Αντριαν Νιούι, η ομάδα του αυστριακού δισεκατομμυριούχου Ντίτριχ Μάτεσιτζ είχε βοηθηθεί αρκετά και από το «αυτογκόλ» της Φεράρι του Φερνάνδο Αλόνσο στο τελευταίο Γκραν Πρι της περασμένης σεζόν.

Δεν ήταν η πρώτη φορά που η «κόκκινη» έχανε, τουλάχιστον τον παγκόσμιο τίτλο οδηγών, με διαφορά μόλις 4 βαθμών (256 έναντι 250), στα τρία τελευταία χρόνια. Είχε συμβεί και το 2009, με αρνητικό πρωταγωνιστή τότε τον Φελίπε Μάσα, που, παθαίνοντας ένα κανονικό μπλακάουτ στους τελευταίους γύρους του Ιντερλάγκος, είχε στέψει παγκόσμιο τον Λιούις Χάμιλτον και τη Μακ Λάρεν του.

Οσον αφορά τις αλλαγές, η μεγαλύτερη και σημαντικότερη είναι αναμφισβήτητα το αντίο της Bridgestone και η επιστροφή της Pirelli, που θα τροφοδοτεί με ελαστικά όλα τα αυτοκίνητα για τα επόμενα τρία χρόνια.

Ο Μαλντονάδο από τη Βενεζουέλα (Ουίλιαμς), ο Βρετανός Ντι Ρέστα (Force India), ο Μεξικανός Μεντόζα (Σάουμπερ) και ο Βέλγος Ν' Αμπρόζιο (Μαρούσια Βέρτζιν) είναι οι νέες παρουσίες της φετινής σεζόν από την οποία θ' απουσιάσει ο πολωνός οδηγός της Ρενό, Ρόμπερτ Κουμπίτσα, που ακόμη αναρρώνει από το σοβαρότατο δυστύχημα στο ράλι της Κορσικής.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αθλητισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Formula 1
Άλλα θέματα στην κατηγορία Αθλητισμός της έντυπης έκδοσης
Παναθηναϊκός
Σισέ: ο απόλυτος σταρ... πενηντάρισε!
Συνέντευξη: Πρέντραγκ Τζόρτζεβιτς
«Η επόμενη χρονιά θα είναι πιο δύσκολη»
Φόρμουλα 1
F1: Εκκίνηση με αγκάθια
Μάριο Μπαλοτέλι
Αυτοκαταστροφικός ή οργισμένο είδωλο;