Έντυπη Έκδοση

Η ζωή είναι καταθλιπτική, γιατί να παίξω κωμωδία;

Σύμβολο του σεξ, αλλά και ηθοποιός με μεγάλη γκάμα ερμηνειών, στην τριαντάχρονη καριέρα του (άρχισε να παίζει από πολύ μικρός) ο 40άχρονος Ισπανός Χαβιέ Μπαρντέμ συγκίνησε το κοινό των φετινών Κανών στην ταινία «Biutiful» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ιναρίτου με τον ρόλο του πατέρα που πάσχει από καρκίνο και ο οποίος προσπαθεί να φροντίσει τα δύο παιδιά του πριν πεθάνει.

Στο «Biutiful» ο Μπαρντέμ ερμηνεύει έναν καρκινοπαθή που προσπαθεί να φροντίσει τα παιδιά του πριν πεθάνει Στο «Biutiful» ο Μπαρντέμ ερμηνεύει έναν καρκινοπαθή που προσπαθεί να φροντίσει τα παιδιά του πριν πεθάνει Με αποτέλεσμα, πολύ δίκαια, να κερδίσει το βραβείο ερμηνείας, που προστέθηκε στα συνολικά 64 άλλα τα οποία έχει κερδίσει σε διάφορα φεστιβάλ, μαζί και το βραβείο Οσκαρ για τον ρόλο του στην ταινία «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» των αδερφών Κοέν. Ανάμεσα στους σημαντικούς ρόλους του, και εκείνοι στις ταινίες «Βίκι, Κριστίνα, Μπαρτσελόνα», «Οταν πέσει η νύχτα», «Η θάλασσα μέσα μου», «Ψηλά τακούνια», «Jamon, jamon». Στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε μαζί με τον σκηνοθέτη του στις Κάνες, ο Μπαντέμ μίλησε για τον ρόλο του και τη δουλειά του.

Πώς δημιούργησες τον χαρακτήρα του άρρωστου πατέρα;

«Καταρχάς πήγα στο Μεξικό, που ήταν ένα πολύ ενδιαφέρον ταξίδι. Η διαδικασία της ερμηνείας ήταν δύσκολη, αλλά δικαίωσε τους κόπους μου. Ο Αλεχάντρο είναι ένας από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες στον κόσμο και ξέρω πως ως ηθοποιό πάντα θα με προστατεύει. Ξέρει πώς να φροντίσει τις λεπτομέρειες και τις λεπτές αποχρώσεις ενός ρόλου. Γνώριζε τι έκανε ο καθένας μας».

Κάνεις τόσα λίγα στην ταινία, που όμως σημαίνουν τόσα πολλά, γιατί στην πραγματικότητα όλα γίνονται εσωτερικά.

«Αυτό που ήθελα να δώσω ως ηθοποιός ήταν τον χαρακτήρα ενός ανθρώπου ο οποίος είναι περιτριγυρισμένος από τη διαφθορά και την εκμετάλλευση. Είναι και ο ίδιος μπλεγμένος σ' αυτά, προσπαθεί να επιβιώσει σ' έναν τέτοιον κόσμο. Πρέπει να καταφέρει να συνέλθει και κατά κάποιον τρόπο να λυτρωθεί, κι αυτό το πετυχαίνει με το να αγαπήσει τα παιδιά του, τη γυναίκα του, τον αδερφό του, τους μετανάστες. Ολα όμως είναι εναντίον του και πρέπει ν' αγωνιστεί για να το πετύχει. Ο αγώνας είναι εσωτερικός, έχει να κάνει με τον εαυτό του. Χρειάζεσαι τον κόσμο, και ο κόσμος σε χρειάζεται. Αυτή την ιδέα τη δημιουργήσαμε από κοινού μαζί με τον Αλεχάντρο όταν προετοιμάζαμε τον ρόλο. Ο Αλεχάντρο ήθελε τον θεατή να μπορεί να προσθέσει ο ίδιος πράγματα, να μην του τα λέμε όλα. Γι' αυτό υπήρχε λίγος διάλογος».

Γνωρίζεις τον λατινοαμερικανικό κινηματογράφο;

«Δυστυχώς, πολύ λίγο. Αλλά ξέρω ότι υπάρχουν πολλοί εμπνευσμένοι δημιουργοί στη Λατινική Αμερική. Ενας απ' αυτούς είναι και ο Αλεχάντρο. Θα ήθελα στο μέλλον να συνεργαστώ και με άλλους».

Εχεις παίξει τόσο διαφορετικούς ρόλους, σε περιπέτειες, κωμωδίες, δράματα, και ερμηνεύεις εδώ έναν κάπως καταθλιπτικό ρόλο. Εχεις μήπως προτίμηση σε αυτούς;

«Δεν θυμάμαι να έκανα ποτέ κωμικό ρόλο... Μου αρέσουν οι ταινίες που έχουν νόημα. Η ζωή είναι καταθλιπτική, γι' αυτό πρέπει να βρούμε κάτι καλύτερο. Για κάθε ταινία που κάνω, για κάθε ρόλο που δέχομαι να παίξω, πιστεύω ότι σ' αυτόν υπάρχει κάποια ελπίδα. Ψάχνω για κάτι το πολύ ανθρώπινο. Στο τέλος, η ελπίδα είναι συνδεδεμένη με το πώς συμπεριφερόμαστε και πώς προσπαθούμε να ξεχάσουμε τον εαυτό μας και να βοηθήσουμε τους άλλους. Εκεί βρίσκεται η ελπίδα. Σ' αυτή την ταινία υπάρχουν και ελπίδα και πολλή συμπόνια. Τώρα, το πώς επιλέγω ένα ρόλο, εξαρτάται από το πόσο... με πληρώνουν (γελά), από το πού εκτυλίσσεται η ταινία. Αυτή γυρίστηκε στο Μεξικό, σ' ένα πολύ όμορφο, ηλιόλουστο μέρος, και, εξάλλου, με πλήρωσαν τόσο καλά».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Μουσική
Αν δεν σε έχουν αποδοκιμάσει δεν αξίζεις τίποτα
Συνέντευξη: Γκίλαντ Ατζμον
Θέλω το υπουργείο... τζαζ της Παλαιστίνης
Θέατρο
2.000 sms και 160 συγγραφείς για ένα έργο
Επίδαυρος
Ορχήστρα και πολύ τους πέφτει
Ακαδημία Αθηνών
Ενας αρχαιολόγος, γεν. γραμματέας της Ακαδημίας
Βυζαντινό μουσείο
Το Βυζαντινό έφτασε στο 1821
Κινηματογράφος
Il cinema delle donne
Νέες ταινίες
Θρίλερ και μέτριες κωμωδίες
Συνέντευξη: Χαβιέ Μπαρντέμ
Η ζωή είναι καταθλιπτική, γιατί να παίξω κωμωδία;
Τηλεόραση
Απεργίες στα ΜΜΕ την άλλη εβδομάδα
58 βραβεία!
Ψηφιακή ενημέρωση μέσω Αυτοδιοίκησης
«Καυτός» Ιούνιος για ΕΡΤ
«ΟΡΑ» και στην τηλεθέαση