Έντυπη Έκδοση

Στη «Ζωή της Αντέλ» ο Χρυσός Φοίνικας

Στη γαλλική ταινία «Η ζωή της Αντέλ» του Αμπντελατίφ Κεσίς απονεμήθηκε, όπως αναμενόταν, ο Χρυσός Φοίνικας του 66ου Φεστιβάλ των Κανών. Η ταινία του Κεσίς, που είχε ήδη αποσπάσει ύμνους από τη διεθνή κριτική και στην οποία συμπρωταγωνιστούν η ελληνικής καταγωγής Αντέλ Εξαρχόπουλος και η Λέα Σεϊντού, αναφέρεται στο λεσβιακό έρωτα ανάμεσα σε δύο έφηβες και είναι η πρώτη, ιδιαίτερα γραφική στις σεξουαλικές σκηνές της, γκέι ταινία που κερδίζει το Χρυσό Φοίνικα.

 Η ταινία του Κεσίς κέρδισε και το βραβείο καλύτερης ταινίας, που απονέμει η κριτική επιτροπή της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών (FIPRESCI).

Η κριτική επιτροπή, με πρόεδρο τον Αμερικανό σκηνοθέτη Στίβεν Σπίλμπεργκ, βράβευσε τελικά τις περισσότερες από τις ταινίες που είχαμε ξεχωρίσει: τόσο από την Ευρώπη (Κεσίς) όσο και από τη βόρεια και τη νότια Αμερική (ΗΠΑ και Μεξικό), αλλά και από την Ασία (Ιαπωνία και Κίνα). Μπορεί η Ελλάδα να μην είχε δική της παραγωγή, αλλά ελληνική γεύση είχαν αρκετά από τα βραβεία: τόσο με το Χρυσό Φοίνικα όσο και με τις ταινίες του Αλεξάντερ Πέιν και της Βαλέρια Γκολίνο.

Το δεύτερο μεγάλο βραβείο του φεστιβάλ, το Μέγα Βραβείο της επιτροπής, κέρδισε η ταινία «Inside Llewyn Davis» των αδερφών Ιθαν και Τζόελ Κοέν γύρω από έναν περιθωριακό μουσικό της τζαζ στην Αμερική της δεκαετίας του '60, ενώ το βραβείο σκηνοθεσίας κέρδισε ο Μεξικανός Αμάτ Εσκαλάντε για την ταινία του «Ελί» γύρω από τον έρωτα μιας 12χρονης με έναν αστυνομικό μπλεγμένο στα ναρκωτικά.

Ο Αλεξάντερ Πέιν παραλαμβάνει το βραβείο ανδρικής ερμηνείας για τον Μπρους Ντερν Ο Αλεξάντερ Πέιν παραλαμβάνει το βραβείο ανδρικής ερμηνείας για τον Μπρους Ντερν Το Ειδικό Βραβείο της επιτροπής απονεμήθηκε στην ιαπωνική ταινία «Οπως ο πατέρας, έτσι και ο γιος» του Χιροκάζου Κόρε-Εντα γύρω από το μπέρδεμα δύο νεογέννητων παιδιών, το οποίο οι οικογένειες ανακαλύπτουν έπειτα από έξι χρόνια, ενώ το βραβείο σεναρίου δόθηκε στον Κινέζο Τζία Ζανγκ-Κε για την ταινία του «Ενα άγγιγμα αμαρτίας», με θέμα τις διαφορετικές εκρήξεις βίας μέσα από τέσσερις ιστορίες. Με το βραβείο της Χρυσής Κάμερας να πηγαίνει στην ταινία «Ilo Ilo» του Αντόνι Τσεν (από το «Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών»).

Εκπληξη ήταν το βραβείο ανδρικής ερμηνείας, το οποίο, εκεί που όλοι αναμέναμε πως θα το κέρδιζε ο Μάικλ Ντάγκλας για το ρόλο τού Λιμπεράτσι, τελικά απονεμήθηκε στον Αμερικανό ηθοποιό Μπρους Ντερν για τον πολύ καλό ρόλο του ηλικιωμένου πατέρα στην ταινία «Νεμπράσκα» του Ελληνοαμερικανού Αλεξάντερ Πέιν. Ενώ το βραβείο γυναικείας ερμηνείας κέρδισε η Μπερενίς Μπέγιο για το ρόλο της χωρισμένης γυναίκας στην ταινία «Το παρελθόν» του Ιρανού Ασγκάρ Φαραντί. Η ταινία του Φαραντί κέρδισε και το Οικουμενικό Βραβείο καλύτερης ταινίας, που απονέμουν καθολικοί και προτεστάντες κριτικοί. Η ίδια επιτροπή απένειμε και ειδική μνεία, εξίσου, στις ταινίες «Μέλι» της Βαλέρια Γκολίνο και «Οπως ο πατέρας, έτσι και ο γιος» του Ιάπωνα Χιροκάζου Κόρε-Εντα.

Το βραβείο καλύτερης ταινίας του τμήματος «Ενα κάποιο βλέμμα», με πρόεδρο το Δανό σκηνοθέτη Τόμας Βίντερμπεργκ, απονεμήθηκε στην ταινία «Η απούσα εικόνα» του Ρίθι Παν (Καμπότζη), με θέμα τις μαζικές δολοφονίες από τους Ερυθρούς Χμερ. Βραβεία κέρδισαν και οι ταινίες «Ομάρ» του Παλαιστίνιου Χανί Αμπού-Ασάντ (βραβείο της επιτροπής), «Ο ξένος κοντά στη λίμνη» του Αλέν Γκιροντί (βραβείο σκηνοθεσίας) και «Fruitvale Station» του Ράιαν Κούγκλερ (βραβείο του μέλλοντος). Ο Χρυσός Φοίνικας καλύτερης ταινίας μικρού μήκους απονεμήθηκε στο «Safe» του Μουν Μπίουνγκ-Γκον.

Στο τελευταίο τριήμερο του φεστιβάλ είχαμε και την παρουσία μερικών θρύλων του παγκόσμιου κινηματογράφου. Ετσι, μετά τον 87χρονο Τζέρι Λούις, ήρθε η 80χρονη Κιμ Νόβακ, για να παρουσιάσει την αποκατεστημένη κόπια της κλασικής ταινίας «Δεσμώτης του ιλίγγου» του Χίτσκοκ, και ο 77χρονος Αλέν Ντελόν, που παρουσίασε την αποκατεστημένη κόπια της ταινίας «Γυμνοί στον ήλιο» του Ρενέ Κλεμάν, σ' ένα κοινό που τον χειροκροτούσε όρθιο.

Η Μπερενίς Μπέγιο με το βραβείο γυναικείας ερμηνείας για την ταινία «Το παρελθόν» του Ασγκάρ Φαραντί Η Μπερενίς Μπέγιο με το βραβείο γυναικείας ερμηνείας για την ταινία «Το παρελθόν» του Ασγκάρ Φαραντί

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Φεστιβάλ των Κανών
Σχετικά θέματα: Φεστιβάλ των Κανών
Από την Αφροδίτη του Πολάνσκι στα βαμπίρ του Τζάρμους
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Φεστιβάλ των Κανών
Στη «Ζωή της Αντέλ» ο Χρυσός Φοίνικας
Από την Αφροδίτη του Πολάνσκι στα βαμπίρ του Τζάρμους
Κριτική θεάτρου
Αναγνώσεις πάνω στη σκηνή και εκτός
Κινηματογράφος
Ανοιξε ο διάλογος για τον ελληνικό κινηματογράφο
«Εμπρός», έξω!