Έντυπη Έκδοση

Μαθήματα υβριδικής τεχνολογίας

LEXUS RX 450h

Υβριδικό SUV ή συμβατικό βενζινοκίνητο; Σε αυτό το ερώτημα, που απασχολεί μερίδα υποψήφιων αγοραστών πολυτελών οχημάτων ελευθερου χρόνου, δεν είναι εύκολο να δώσεις μονολεκτική απάντηση.

Η τελική επιλογή επηρεάζεται από τη χρήση, την οικολογική ευαισθησία, την κατανάλωση καυσίμου, την τιμή μεταπώλησης, τη νέα φορολογική πολιτική και τον πράσινο δακτύλιο.Η νέα υβριδική πρόταση έρχεται από την Ιαπωνία και φέρει τα σήματα της Λέξους. Ωστόσο, τους επόμενους μήνες και έως το τέλος του 2010, η Λέξους θα αποκτήσει ισχυρούς αντιπάλους. Τα υβριδικά Μερσεντές Μ Class, Πόρσε Καγιέν, BMW Χ5 και VW Τουαρέγκ θα σφετερισθούν τον θρόνο της Λέξους.

Γι' αυτό τον λόγο η ιαπωνική μάρκα επέλεξε τη δύσκολη και δαπανηρή λύση για τον αντικαταστάτη τού RX 400h. Ξεκίνησε από την αρχή το πρόγραμμα του RX 450h κι έθεσε νέα στάνταρ στους τομείς που εξετάζουν προσεκτικά οι υποψήφιοι αγοραστές.

Βελτίωσε σημαντικά την εξωτερική σχεδίαση. Η νέα φόρμα προσδίδει περισσότερο κύρος στο αυτοκίνητο και είναι πιο αρμονική. Στο μήκος προστέθηκαν 10 χιλ.(4,77 μ.), στο πλάτος 40 χιλ.(1,88 μ.) και στο ύψος 15 χιλ. (1,68 μ). Μεγαλύτερο κατά 20 χιλ. είναι και το μεταξόνιο (2.740 χιλ.).

Μεγάλη έμφαση δόθηκε στον εσωτερικό χώρο. Η πολυτελής διακόσμηση, τα ακριβά υλικά, η εργονομία και η φινέτσα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν την κατασκευή.

Οι Ιάπωνες ασχολήθηκαν όμως και με μερικούς τομείς που κάνουν τη διαφορα από τον ανταγωνισμό: έχει την καλύτερη ηχομόνωση στην κατηγορία του. Τα ηλεκτρικά παράθυρα ανοιγοκλείνουν χωρίς θόρυβο. Το ηχοσύστημα της Mark Levinson με τα 15 ηχεία παράγει σχεδόν τέλειο ήχο. Ολες οι λειτουργίες ελέγχονται από ένα εύχρηστο ποντίκι και οι ενδείξεις είναι στην ελληνική γλώσσα. Υπάρχουν ελάχιστοι διακόπτες. Το Head -Up Dislay (HUD) προβάλλει την ταχύτητα και τις βασικές λειτουργίες στο παρμπρίζ.

Οι διαθέσιμοι χώροι είναι μεγάλοι, αλλά οι υψηλόσωμοι πίσω επιβάτες θα ήθελαν μερικά ακόμη εκατοστά για τα γόνατά τους. Παρά την ύπαρξη των μπαταριών, εξασφαλίστηκαν 496 λίτρα για τις αποσκευές.

Το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα απαρτίζεται από ένα V6 βενζινοκινητήρα 3.500 κ.εκ., ισχύος 249 ίππων, με μέγιστη ροπή 34,8 χλγμ. στις 4.800 σ.α.λ. και δύο ηλεκτροκινητήρες. Η συνολική ισχύς ανέρχεται στους 299 ίππους.

Από τα πρώτα χιλιόμετρα χαίρεσαι να παίζεις με το γκάζι. Η ανταπόκριση του υβριδικού συστήματος είναι ακαριαία. Οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8'' τελική 200 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση όμως ανεβαίνει, οπότε χάνεται το βασικό πλεονέκτημά του.

Στην εθνική οδό αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες και όταν διατηρήσαμε σταθερή ταχύτητα μειώθηκε σημαντικά η κατανάλωση. Στο επαρχιακό δίκτυο γίνεται αντιληπτή η παρουσία του μεγάλου βάρους (2.110 κιλά). Απαιτούνται προσεκτικοί χειρισμοί και μερικά δοκιμαστικά φρεναρίσματα για να αντιληφθείς τις αντιδράσεις των φρένων και του πλαισίου.

Θα θέλαμε μικρότερο ποσοστό υποβοήθησης στο σύστημα διεύθυνσης. Ο κορυφαίος για την κατηγορία του κύκλος στροφής των 5,7 μ. διευκολύνει τους χειρισμούς στην πόλη. Μέση κατανάλωση στο τεστ, 11 λίτρα/100 χλμ.

Πολύ καλή ποιότητα κύλισης και αποτελεσματική ηχομόνωση.

Το κιβώτιο μεταβαλλόμενης μετάδοσης διαθέτει τρία προγράμματα, ECO, EV και SNOW.

Η βασική έκδοση Dynamic (10 αερόσακοι) κοστίζει 59.500 ευρώ, η Executive (ξύλινα ένθετα, προβολείς LED, ζάντες αλουμινίου 19'', πλοήγηση, πίσω κάμερα παρκαρίσματος) 65.800, η Luxury (ηλιοροφή, ενεργοί σταθεροποιητές) 69.700 ευρώ. Δεν κυκλοφορεί στον πράσινο δακτύλιο (CO2 148γραμ./χλμ.) και επιβαρύνεται με το ήμισυ των τελών κυκλοφορίας. *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Αυτοκίνητο
Με λέξεις-κλειδιά
Αυτοκινητοβιομηχανία και εμπόριο αυτοκινήτων
Άλλα θέματα στην κατηγορία Αυτοκίνητο της έντυπης έκδοσης
Άλλες ειδήσεις
Μαθήματα υβριδικής τεχνολογίας
Μικρές ειδήσεις