Έντυπη Έκδοση

Η Ελένα στη χώρα της Αλίκης

Η μούσα του Τιμ Μπάρτον Ελένα Μπόναμ Κάρτερ μιλά για τη διασκευή του γνωστού παραμυθιού

Μπορεί να γυρίσει ταινία ο Τιμ Μπάρτον χωρίς τον Τζόνι Ντεπ και την αγαπημένη του μούσα Ελένα Μπόναμ Κάρτερ; Το αχώριστο τρίδυμο ξαναχτυπά με την «Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων» και το πολυδιαβασμένο, σουρεαλιστικό παραμύθι του Λιούις Κάρολ γίνεται μια επική περιπέτεια σε 3D, που θα προβάλλεται από την Πέμπτη στις αίθουσες.

Ο Τζόνι Ντεπ υποδύεται τον τρελο-Καπελά, η Αν Χάθαγουεϊ τη Λευκή Βασίλισσα και η Μία Βασικόβσκα είναι η 19χρονη πια Αλίκη, που επιστρέφει στον παιχνιδιάρικο κόσμο που την είχε μαγέψει μικρή. Θα ζήσει απίστευτες περιπέτειες και θα επιχειρήσει να τερματίσει την κυριαρχία του τρόμου που έχει επιβάλει η Κόκκινη Βασίλισσα (Ελένα Μπόναμ Κάρτερ).

«Ο Τιμ μού είπε εξαρχής "θα παίξεις την Κόκκινη Βασίλισσα" και μου έδειξε ένα σκίτσο που είχε κάνει. Ηταν τρομερή εικόνα, η γριά μέγαιρα με ένα τεράστιο κεφάλι και χείλη σαν καρδιά», λέει γελώντας η Ελένα Μπόναμ Κάρτερ που έχει συνηθίσει το τσαλάκωμα της εικόνας της από τον σύντροφό της. Με τον Μπάρτον έχουν αποκτήσει δύο παιδιά αλλά αποφεύγουν το γάμο και ζουν σε χωριστά, κοντινά πάντως, σπίτια. Μάλιστα τελευταία αγόρασαν και μετέτρεψαν σε γραφείο παραγωγής το σπίτι του Αρθουρ Ράκμαν ο οποίος είχε εικονογραφήσει το βιβλίο του Λιούις Κάρολ πριν από 100 χρόνια.

-Η ταινία είναι μια μεταφορά του βιβλίου του Κάρολ;

«Βασίζεται στο βιβλίο του. Υπάρχουν όλοι οι χαρακτήρες της πρωτότυπης ιστορίας. Η Αλίκη πηγαίνει από τη μια επεισοδιακή συνάντηση στην άλλη, από το ένα τρελό πλάσμα στο άλλο. Με τη διαφορά ότι η πρωταγωνίστρια είναι 19 ετών και προσπαθεί να ανακαλύψει τον εαυτό της, γι' αυτό βρίσκεται σε σύγχυση. Για ένα παιδί τα πάντα είναι τρομερά πολύπλοκα. Το βλέπω αυτό με τους γιους μου, ως μητέρα συνέχεια τους εξηγώ».

-Γιατί ασκούν αυτή την έλξη στον Μπάρτον οι χαρακτήρες του βιβλίου;

«Ελεγε ότι όλοι είναι τρελοί, οπότε το πρόβλημα ήταν πώς θα δείξει την τρέλα του καθενός με διαφορετικό τρόπο. Ο Λευκός Κουνελος, η Κόκκινη Βασίλισσα, όλοι είναι αγχώδεις, συναισθηματικά ασταθείς. Ο Τιμ πάντα βλέπει με συμπάθεια, έλκεται από τους αουτσάιντερ. Κι αυτή είναι μια συλλογή από αουτσάιτνερ. Ειδικά η Αλίκη στην αρχή νιώθει ότι είναι παράξενη, επειδή βλέπει με διαφορετικό τρόπο τα πράγματα. Αλλά ανακαλύπτει ότι πρέπει να χαίρεται και όχι να ντρέπεται γι' αυτό».

-Πώς θα περιγράφατε το ρόλο της Κόκκινης Βασίλισσας;

«Είναι τρομερά ασταθής, με το παραμικρό χάνει την ψυχραιμία της, φωνάζει. Δεν διοικεί με δικαιοσύνη αλλά τρομοκρατεί. Κόβει κεφάλια δηλαδή. Πιθανότατα νιώθει μειονεκτικά λόγω του μεγάλου κεφαλιού της. Είναι σαν κακομαθημένο παιδί. Αλλά παίζοντας τη βασίλισσα διασκέδασα τρομερά».

-Γιατί ο Μπάρτον επιλέγει συνέχεια τον Τζόνι Ντεπ για τις ταινίες του;

«Υπάρχει εμπιστοσύνη μεταξύ τους και ο καθένας προσπαθεί να αντλήσει το καλύτερο από τον άλλον. Εχουν και την ίδια αίσθηση του χιούμορ. Και δεν είναι σοφιστικέ, είναι το χιούμορ ενός οκτάχρονου παιδιού. Συχνά τους βλέπω να ξεκαρδίζονται και όταν μου εξηγούν γιατί γελάνε δεν καταλαβαίνω τι είναι τόσο αστείο».

-Πώς είναι να δουλεύει κανείς με τον Μπάρτον;

«Αυτά που έχει στο μυαλό του είναι πάντα μια έκπληξη. Τα κρατάει όμως μέσα του όταν δημιουργεί. Υπάρχει μια μεταφυσική σιωπή γύρω του όταν δουλεύει και δεν θέλει να μιλάει. Ετσι, του αφήνω το χώρο του και δεν τον ρωτάω. Νιώθω προνομιούχα όταν ζητάει τη γνώμη μου». *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων
Επτά παρεμβάσεις που χάθηκαν στον δρόμο
Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
Οταν η μουσική συνάντησε την οθόνη
Κινηματογράφος
Ακρότητες στο σελιλόιντ
Πάμε σινεμά δωρεάν
Αντιπαροχή με «Χρυσόσκονη»
Συνέντευξη: Ελένα Μπόναμ
Η Ελένα στη χώρα της Αλίκης
Συνέντευξη: Σεμίχ Καπλάνογλου
«Στην Ανατολή ζούμε αλλιώς τη φύση»
Συνέντευξη: Βασιλικός
Μόνος στη σκηνή
Εκθεση
Η «Μητρόπολις» ξαναζεί
Νέο γλυπτό 500 χρόνων
«Ιρανικά σώματα» στο Βερολίνο
Θέατρο
Η απόφαση που λυτρώνει
Περφόρμανς
Η Αμπράμοβιτς θα μείνει στο ράφι...
Φωτογραφία
Βία και ευαισθησία
Βιβλίο
Το ανίερο ως ιερό
«Είμαστε αυτό που διαλέγουμε»
Χορτάστε διάβασμα
Το κορίτσι του σινεμά
Άλλες ειδήσεις
Το βλέμμα και τα πράγματα