Έντυπη Έκδοση

Οι τέταρτοι καλύτεροι πελάτες στον κόσμο

Αμερικανοί, Γερμανοί και Γάλλοι έχουν βρει στην Ελλάδα την κότα με τα χρυσά αβγά.

Καταλαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος στους πολυδάπανους εξοπλισμούς της χώρας. Μόνο οι τρεις τους διέθεσαν το 74% των όπλων που αγοράσαμε την περίοδο 1998 - 2008. Την ίδια περίοδο η Ελλάδα βρίσκεται στην 4η θέση των εισαγωγέων όπλων στην παγκόσμια κατάταξη και την ξεπερνούν μόνο Κίνα, Ινδία και Νότια Κορέα.

* Αν και το ποσοστό της συμμετοχής των Αμερικανών βαίνει μειούμενο μετά την είσοδο της χώρας στην Ε.Ε., συνολικά αντιστοιχεί στο 41,3% των πωλήσεων στη δεκαετία. Είναι 4,8 δισ. δολάρια από τα 11,6 δισ. δολάρια (σε σταθερές τιμές '90) της 10ετίας. Σε αυτό δεν περιλαμβάνονται το υποκατασκευαστικό έργο, που αναλαμβάνουν ελληνικές εταιρείες και τα αντισταθμιστικά ωφελήματα. Υπολογίζεται ότι η αγορά ενός όπλου αντιστοιχεί μόλις στο 30% της συνολικής δαπάνης, αφού το μεγαλύτερο μέρος καταλαμβάνει η υποστήριξη (ανταλλακτικά και προγράμματα εκσυγχρονισμού) στον κύκλο ζωής κατά τη διάρκεια μιας 25ετίας. Αυτά τα κρυφά κόστη προσμετρώνται στις λειτουργικές δαπάνες εκτοξεύοντας στα ύψη τα ποσά που ξοδεύονται ετησίως.

Μετά τα Ιμια

Μερικές χρονιές, μάλιστα, τα ποσοστά των ΗΠΑ είναι πολύ πιο πάνω από το μέσο όρο:

- Το 1998 φτάνουν το 58%. Ηταν η χρονιά που άρχισαν οι παραλαβές μετά το μεγάλο εξοπλιστικό γαϊτανάκι που ακολούθησε την κρίση των Ιμίων.

- Το 2003 και το 2004, οπότε κατέλαβαν το 68% και το 52% αντίστοιχα. Εποχή που οι εξοπλισμοί συνδέθηκαν με την ασφάλεια για τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.

* Σφραγίδα γερμανική έχει το 20,3% των όπλων της χώρας. Το 1998 το ποσοστό τους έφτασε το 30%, ενώ ρεκόρ κατέγραψαν το 2006 και το 2008, με 68% και 59% αντίστοιχα. Οι μεγάλες αγορές από το Βερολίνο αφορούν στα άρματα «Λέοπαρντ» και τα υποβρύχια «τύπου 214». Τα τελευταία, πάντως, δεν έχουν ακόμη παραληφθεί λόγω του προβλήματος με τον «Παπανικολή» (γέρνει), αλλά και λόγω της απόφασης των Γερμανών να πουλήσουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

* Το ποσοστό των Γάλλων είναι στο 12% τη δεκαετία και αφορά κυρίως αγορές μαχητικών.

Τα περισσότερα χρήματα που δαπανά η χώρα δίνονται για την αγορά αεροσκαφών. Αντιστοιχούν στο 38% και καταλήγουν κυρίως σε αμερικανικές εταιρείες. Ακολουθεί το ναυτικό με 17% για τη ναυπήγηση πολεμικών πλοίων. Το 15% των εξοπλιστικών προγραμμάτων αφορά την αγορά πυραύλων, το 14% αρμάτων, το 8% πάει σε αντιαεροπορικά συστήματα και ένα 5% σε συστήματα αισθητήρων.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Στρατιωτικοί εξοπλισμοί
Σχετικά θέματα: Εξοπλισμοί
Αν δεν είχαμε το βάρος των εξοπλισμών
Μέρισμα ειρήνης
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Εξοπλισμοί
Αν δεν είχαμε το βάρος των εξοπλισμών
Οι τέταρτοι καλύτεροι πελάτες στον κόσμο
Μέρισμα ειρήνης
Τράπεζες
Οι 4 πληγές των γκισέ
Στο στόχαστρο και οι τράπεζες τώρα
Στα καταναλωτικά η μεγάλη πίεση
Τα 4 αγκάθια στη χρηματοδότηση
Γράφουν κέρδη, ψάχνουν ρευστό
Περασμένα μεγαλεία στα πιστωτικά ιδρύματα
Συνέντευξη: Σπύρος Παπασπύρος
«Κατάργηση 14ου μισθού είναι αιτία πολέμου»
Ασφαλιστικό
Μένουν τα 65, φεύγει η σύνταξη
Δύο μέτρα ανάγκης για να εξασφαλιστούν χρήματα
Ξένες επενδύσεις
Ελπίδες στα πετροδολάρια
Διεθνή
Στους δρόμους από το Βορά ώς το Νότο τα συνδικάτα
Ο άνθρωπος για όλες τις... βρομοδουλειές
Κυβερνητική περιοδεία για την οικονομία
Ανατιμήσεις
Ντόμινο κερδοσκοπίας από την άνοδο ΦΠΑ - καυσίμων
Η ακρίβεια έφαγε ήδη τον 14ο μισθό
Ναυτιλία
Ψάχνουν στα βαθιά για «μαύρο χρυσό»
Το colpo grosso των ελλήνων εφοπλιστών
Ευρωπαϊκή Ενωση
Πληρώνουμε και το κόστος των ισορροπιών
Σφιχταγκαλιασμένος με την κρίση ο Νότος
Ελληνική βιομηχανία
Στο ναδίρ βρίσκεται η ψυχολογία
Δανεισμός Δημοσίου
Δημοπρασία-σφυγμομέτρηση
Νέο πακέτο μέτρων και παροχή εξηγήσεων
Αερομεταφορές
Η νέα ιδιωτική τάξη στους αιθέρες
Τζόγος
Σε αναπτυξιακή τροχιά ο ηλεκτρονικός τζόγος
Αγορές
Οι γερμανικοί τριγμοί δημιουργούν ανησυχίες
Οι αναλυτές φοβούνται τα χειρότερα
Ο ευρωπαίος ασθενής
Χρηματιστήριο Αθηνών
Ανατροπές
Σε κλοιό αμφισβήτησης το Χ.Α.
Ανελέητο σορτάρισμα
Ασφαλιστικές
Λουκέτο και στην Commercial Value
Αυτοκινητοβιομηχανία
Το business plan για τη νέα Saab