Έντυπη Έκδοση

Ψάχνουν στα βαθιά για «μαύρο χρυσό»

Στη διατήρηση των τιμών του πετρελαίου σε υψηλά επίπεδα προσβλέπουν οι έλληνες της ποντοπόρου ναυτιλίας. Προχωρούν έτσι στην κατασκευή πλοίων με εξοπλισμό για γεωτρήσεις σε μεγάλα βάθη, των αποκαλούμενων drillships.

Η ζήτηση για ειδικά πλοία πολλαπλής χρησιμότητας αυξάνεται σταθερά, καθώς ακόμη και γεωτρήσεις σε βάθος 12.000 ποδιών αρχίζουν να θεωρούνται συμφέρουσες. Μέχρι πρότινος κοιτάσματα σε βάθη πάνω από 7.000 πόδια ήταν ασύμφορα και έμεναν ανεκμετάλλευτα. Πολλά απ' αυτά βρίσκονται στον κόλπο του Μεξικού, την Καραϊβική, τη νοτιοδυτική Αφρική κ.ά.

Ομως, όπως υποστηρίζουν έλληνες επιχειρηματίες, η αυξανόμενη ζήτηση για πετρέλαιο και φυσικό αέριο βάζει στο παιχνίδι τα κοιτάσματα που βρίσκονται σε μεγάλα βάθη. Αυτή την εξέλιξη «βλέπει» η Tsakos Energy Navigation του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου, που προχώρησε μέσω του υιού του Νίκου στην εξαγορά του 40% κοινοπραξίας η οποία θα κατασκευάσει πλοίο με δυνατότητα υποθαλάσσιας γεώτρησης 12.000 μέτρων, ίσως το βαθύτερο «τρυπάνι» στον κόσμο.

Το κόστος κατασκευής του πλοίου-γεωτρύπανου υπολογίζεται στα 745 εκατομμύρια δολάρια, το ημερήσιο κόστος λειτουργίας θα φθάνει στις 120 χιλιάδες και ο ημερήσιος ναύλος του βαθυ-γεωτρύπανου μπορεί να προσεγγίσει ακόμη και τις 600 χιλιάδες δολάρια.

Δεν είναι η μοναδική κίνηση του ομίλου στο χώρο. Σύμφωνα με τον Παναγιώτη Βασιλάκη (μηχανικός Ε.Ν.), «ιδιαίτερο ενδιαφέρων παρουσιάζει επίσης η παραγγελία δυο πλοίων τύπου drilling ship από τον όμιλο εταιριών Tsakos Shipping, τα οποία και θα παραληφθούν το 2011 και το 2012 αντίστοιχα. Πρόκειται ουσιαστικά για πλοία που θα φέρουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, τα οποία είναι εξοπλισμένα με συσκευές γεωτρήσεων».

Οι έλληνες εφοπλιστές έχουν μπει πολύ δυνατά στον συγκεκριμένο κλάδο με επενδύσεις που υπολογίζονται σε 4 δισ. δολάρια. Ο Γιώργος Οικονόμου, μέσω της εταιρείας του DryShips, παρήγγειλε δύο πλωτά γεωτρύπανα, κόστους 800 εκατ. δολαρίων το καθένα, ενώ έχει εξαγοράσει την εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Οσλο Ocean Rig ASA. Η τελευταία διαθέτει δύο θαλάσσιες πλατφόρμες με δυνατότητα γεώτρησης σε βάθος 7.500 και 10.000 ποδιών.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Σχετικά θέματα: Ναυτιλία
Το colpo grosso των ελλήνων εφοπλιστών
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Εξοπλισμοί
Αν δεν είχαμε το βάρος των εξοπλισμών
Οι τέταρτοι καλύτεροι πελάτες στον κόσμο
Μέρισμα ειρήνης
Τράπεζες
Οι 4 πληγές των γκισέ
Στο στόχαστρο και οι τράπεζες τώρα
Στα καταναλωτικά η μεγάλη πίεση
Τα 4 αγκάθια στη χρηματοδότηση
Γράφουν κέρδη, ψάχνουν ρευστό
Περασμένα μεγαλεία στα πιστωτικά ιδρύματα
Συνέντευξη: Σπύρος Παπασπύρος
«Κατάργηση 14ου μισθού είναι αιτία πολέμου»
Ασφαλιστικό
Μένουν τα 65, φεύγει η σύνταξη
Δύο μέτρα ανάγκης για να εξασφαλιστούν χρήματα
Ξένες επενδύσεις
Ελπίδες στα πετροδολάρια
Διεθνή
Στους δρόμους από το Βορά ώς το Νότο τα συνδικάτα
Ο άνθρωπος για όλες τις... βρομοδουλειές
Κυβερνητική περιοδεία για την οικονομία
Ανατιμήσεις
Ντόμινο κερδοσκοπίας από την άνοδο ΦΠΑ - καυσίμων
Η ακρίβεια έφαγε ήδη τον 14ο μισθό
Ναυτιλία
Ψάχνουν στα βαθιά για «μαύρο χρυσό»
Το colpo grosso των ελλήνων εφοπλιστών
Ευρωπαϊκή Ενωση
Πληρώνουμε και το κόστος των ισορροπιών
Σφιχταγκαλιασμένος με την κρίση ο Νότος
Ελληνική βιομηχανία
Στο ναδίρ βρίσκεται η ψυχολογία
Δανεισμός Δημοσίου
Δημοπρασία-σφυγμομέτρηση
Νέο πακέτο μέτρων και παροχή εξηγήσεων
Αερομεταφορές
Η νέα ιδιωτική τάξη στους αιθέρες
Τζόγος
Σε αναπτυξιακή τροχιά ο ηλεκτρονικός τζόγος
Αγορές
Οι γερμανικοί τριγμοί δημιουργούν ανησυχίες
Οι αναλυτές φοβούνται τα χειρότερα
Ο ευρωπαίος ασθενής
Χρηματιστήριο Αθηνών
Ανατροπές
Σε κλοιό αμφισβήτησης το Χ.Α.
Ανελέητο σορτάρισμα
Ασφαλιστικές
Λουκέτο και στην Commercial Value
Αυτοκινητοβιομηχανία
Το business plan για τη νέα Saab