Έντυπη Έκδοση

Το colpo grosso των ελλήνων εφοπλιστών

ΣΥΜΜΑΧΙΕΣ ΜΕ ΞΕΝΟΥΣ ΟΜΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ, Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ

ΝΤΙΛ, ΝΕΕΣ παραγγελίες πλοίων, εισαγωγή νέων ναυτιλιακών εταιρειών στη Γουόλ Στριτ αποτελούν, σύμφωνα με τους αναλυτές, ισχυρές ενδείξεις ότι η έξοδος από το τούνελ που βρέθηκε η παγκόσμια ναυτιλία πλησιάζει.

Η κρίση ανάγκασε τους έλληνες εφοπλιστές να αναζητήσουν τρόπους μείωσης των λειτουργικών εξόδων και παράλληλα να βρουν νέες πηγές άντλησης κεφαλαίων. Το πρώτο ντιλ αυτού του είδους ήρθε από τον όμιλο Π. Τσάκου, ο οποίος συμφώνησε να δημιουργήσει κοινοπραξία με τη γερμανικών συμφερόντων Columbia ShipManagemene (ανήκει στο ναυτιλιακό όμιλο Schoeller Holdings). Η κοινοπραξία θα ονομάζεται Tsakos Columbia ShipManagement (TCM) και θα ασχολείται με τη διαχείριση πλοίων. Θα είναι η μεγαλύτερη του είδους παγκοσμίως, καθώς σε πρώτη φάση θα διαχειρίζεται 90 δεξαμενόπλοια της Columbia και 50 του ομίλου Τσάκου. Με την κίνηση αυτή επιδιώκουν να μειώσουν το λειτουργικό κόστος αλλά και να κερδίσουν από την ανάληψη της διαχείρισης πλοίων άλλων ομίλων.

Χαμηλό κόστος

Την ίδια στιγμή οι έλληνες εφοπλιστές επιχειρούν colpo grosso στο χώρο της ναυπήγησης νέων πλοίων. Πολλοί απ' αυτούς είχαν δώσει παραγγελίες σε πολύ υψηλές τιμές. Τα πλοία αυτά όμως θα ήταν ζημιογόνα καθώς οι ναύλοι έπεσαν κατακόρυφα. Στο μεταξύ, όμως, λόγω της κρίσης και των πολλών ακυρώσεων, τα ναυπηγεία έριξαν τις τιμές τους έως και 30%. Ετσι, πολλοί εφοπλιστές σπεύδουν να ακυρώσουν προηγούμενες πανάκριβες παραγγελίες, χάνοντας ακόμα και τις προκαταβολές, προκειμένου να προχωρήσουν σε νέες με πολύ χαμηλότερο κόστος. Αλλοι κάνουν τώρα παραγγελίες αξιοποιώντας τις χαμηλές τιμές ναυπήγησης και ποντάροντας στην άνοδο των ναύλων τους επόμενους μήνες. Στελέχη της ναυτιλιακής αγοράς υπολογίζουν ότι έχουν «κλειδώσει» ή βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις για τη ναυπήγηση νέων πλοίων αξίας περί το ένα δισ. δολ. από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα.

*Εταιρείες ελληνικών συμφερόντων φέρονται να έχουν παραγγείλει, ήδη, τη ναυπήγηση πέντε μεγάλων φορτηγών πλοίων, ενώ μίνι μπουμ βρίσκεται σε εξέλιξη στις παραγγελίες για νέα δεξαμενόπλοια. Η Anangel Shipping του ομίλου Αγγελικούση φέρεται να έχει παραγγείλει στα κορεατικά ναυπηγεία της Daewoo δύο δεξαμενόπλοια μεγάλης χωρητικότητας 180.000 τόνων (VLCC). Ο όμιλος θεωρείται από τους ηγέτες της παγκόσμιας αγοράς στο χώρο της μεταφοράς καυσίμων με πλοία αυτού του τύπου.

*Οκτώ τάνκερ φέρεται να έχει παραγγείλει, σε κορεατικά ναυπηγεία επίσης, η εταιρεία Almi Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Φωστηρόπουλου, ενώ δύο πλοία χωρητικότητας 180.000 τόνων εμφανίζεται να έχει παραγγείλει και ο όμιλος Πολέμη μέσω της Polembros.

*Σε κινεζικά ναυπηγεία παράγγειλε τη ναυπήγηση δύο φορτηγών πλοίων η εταιρεία DryShips, συμφερόντων του Γ. Οικονόμου και εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης.

*Την ίδια στιγμή ο εφοπλιστής Ευ. Μαρινάκης επιχειρεί να αντλήσει φρέσκα κεφάλαια από τη Γουόλ Στριτ. Αρχικά, η εταιρεία συμφερόντων του Capital Product Partners (εισηγμένη στη Ν.Υόρκη) εξέδωσε 5,8 εκατ. νέες μετοχές προκειμένου να χρηματοδοτήσει την αγορά του δεξεμενοπλοίου «Ατρωτος». Η εταιρεία υπολογίζει να συγκεντρώσει με αυτό τον τρόπο περί τα 50 εκατ. δολ. Η ίδια εταιρεία είχε αντλήσει 253 εκατ. δολ. το 2007 όταν εισήχθη στο χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης. Παράλληλα, ο ίδιος εφοπλιστής φέρεται να επιδιώκει να αντλήσει επιπλέον 300 εκατ. δολ., εισάγοντας στη Γουόλ Στριτ μια νέα εταιρεία η οποία θα διαθέτει δεξαμενόπλοια.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Σχετικά θέματα: Ναυτιλία
Ψάχνουν στα βαθιά για «μαύρο χρυσό»
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Εξοπλισμοί
Αν δεν είχαμε το βάρος των εξοπλισμών
Οι τέταρτοι καλύτεροι πελάτες στον κόσμο
Μέρισμα ειρήνης
Τράπεζες
Οι 4 πληγές των γκισέ
Στο στόχαστρο και οι τράπεζες τώρα
Στα καταναλωτικά η μεγάλη πίεση
Τα 4 αγκάθια στη χρηματοδότηση
Γράφουν κέρδη, ψάχνουν ρευστό
Περασμένα μεγαλεία στα πιστωτικά ιδρύματα
Συνέντευξη: Σπύρος Παπασπύρος
«Κατάργηση 14ου μισθού είναι αιτία πολέμου»
Ασφαλιστικό
Μένουν τα 65, φεύγει η σύνταξη
Δύο μέτρα ανάγκης για να εξασφαλιστούν χρήματα
Ξένες επενδύσεις
Ελπίδες στα πετροδολάρια
Διεθνή
Στους δρόμους από το Βορά ώς το Νότο τα συνδικάτα
Ο άνθρωπος για όλες τις... βρομοδουλειές
Κυβερνητική περιοδεία για την οικονομία
Ανατιμήσεις
Ντόμινο κερδοσκοπίας από την άνοδο ΦΠΑ - καυσίμων
Η ακρίβεια έφαγε ήδη τον 14ο μισθό
Ναυτιλία
Ψάχνουν στα βαθιά για «μαύρο χρυσό»
Το colpo grosso των ελλήνων εφοπλιστών
Ευρωπαϊκή Ενωση
Πληρώνουμε και το κόστος των ισορροπιών
Σφιχταγκαλιασμένος με την κρίση ο Νότος
Ελληνική βιομηχανία
Στο ναδίρ βρίσκεται η ψυχολογία
Δανεισμός Δημοσίου
Δημοπρασία-σφυγμομέτρηση
Νέο πακέτο μέτρων και παροχή εξηγήσεων
Αερομεταφορές
Η νέα ιδιωτική τάξη στους αιθέρες
Τζόγος
Σε αναπτυξιακή τροχιά ο ηλεκτρονικός τζόγος
Αγορές
Οι γερμανικοί τριγμοί δημιουργούν ανησυχίες
Οι αναλυτές φοβούνται τα χειρότερα
Ο ευρωπαίος ασθενής
Χρηματιστήριο Αθηνών
Ανατροπές
Σε κλοιό αμφισβήτησης το Χ.Α.
Ανελέητο σορτάρισμα
Ασφαλιστικές
Λουκέτο και στην Commercial Value
Αυτοκινητοβιομηχανία
Το business plan για τη νέα Saab