Έντυπη Έκδοση

Οι πρωτοπόροι της κοσμητολογίας, με διέθνες μερίδιο 3-5%

Σε εποχές ισχνών αγελάδων, ο τομέας του ελληνικού φυσικού καλλυντικού, με ελάχιστη ή μηδενική παρέμβαση της χημείας, πάει αρκετά καλά.

Η συνταγή είναι απλή: τα ελληνικά φυσικά καλλυντικά είναι εξαιρετικής ποιότητας και πωλούνται σε αξιοπρεπείς συσκευασίες.

Τα φυτικά καλλυντικά καταλαμβάνουν το 3-5% της παγκόσμιας αγοράς. Παρ' ότι η άνοδος είναι θεαματική τα τελευταία χρόνια, υπολείπεται δραματικά των συμβατικών. Τα ελληνικά καλλυντικά δημιουργούνται κατά κανόνα από βιολογικά ελεγχόμενες καλλιέργειες (φυτών/ μελισσιών) ή βότανα, που συλλέγονται απευθείας από τη φύση. Ακολουθούν τις μέσες ή κατώτερες τιμές της αγοράς (π.χ. ενυδατικές κρέμες) ή έχουν αυξημένες τιμές (π.χ. σαμπουάν).

Ελληνικές εταιρείες που έχουν προχωρήσει, κατά κανόνα είχαν ιδρυτές ή συνεργάζονταν με γιατρούς, φαρμακοποιούς, ιατρικούς επισκέπτες, γεωπόνους, χημικούς, δηλαδή επιστήμονες ενήμερους για τις ιδιότητες των αρωματικών φυτών και τις δυνατότητες αξιοποίησής τους. Πέρα από την αρνητική οικονομική συγκυρία, που επηρεάζει και το πορτοφόλι της Ελληνίδας και το μικρό μερίδιο της ελληνικής αγοράς, το βασικότερο πρόβλημα είναι η απουσία χρηματοδότησης από τις τράπεζες, ώστε να καταφέρουν ν' αντισταθούν στην κρίση μέσω εξαγωγών.

Η ελληνική αρωματοβιομηχανία έχει ξεγράψει το ελληνικό κράτος -πλην ινστιτούτων- θεωρώντας δεδομένες τις αγκυλώσεις στα διαδικαστικά, τις αδυναμίες στα οικονομικά και όχι μόνο υπουργεία, τις διακυμάνσεις της αγοράς και τη γραφειοκρατία από το πιο απλό πράγμα μέχρι την αδειοδότηση ή ένταξη σε προγράμματα.

Apivita

Οι πρώτοι που τόλμησαν να πιστέψουν σοβαρά στις δυνατότητες του ελληνικού καλλυντικού είναι ένα ζευγάρι φαρμακοποιών, το 1972, ο Νίκος και η Νίκη Κουτσιανά. Ιδρυσαν την Apivita, με πρώτο προϊόν το μαύρο σαπούνι «Propolis». Σήμερα, πάνω από 150 ελληνικά ξενοδοχεία διαθέτουν στα δωμάτιά τους προϊόντα της Apivita, μιας εκ των 13 πρώτων εταιρειών παγκοσμίως που ασχολήθηκαν πρώτες με το φυτικό καλλυντικό, ενώ έχουν διεισδύσει σε χώρες της Ε.Ε., την Ασία και τις ΗΠΑ. Σε καιρούς χαλεπούς, η Apivita, με 165 άτομα προσωπικό στην Ελλάδα και θυγατρική στην Ισπανία, καταλαμβάνει κεντρική θέση στον οίκο μόδας της Πατρίτσια Φιλντ, η οποία έγινε ευρέως γνωστή στην Ελλάδα, λόγω του σίριαλ «Sex and the City».

«Κορρές»

Φαρμακοποιός και ο Γιώργος Κορρές. Γνώριζε τον τεράστιο πλούτο της ελληνικής φύσης και από το 1996 μέχρι σήμερα η εταιρεία απογειώθηκε με παρουσία σε 30 χώρες του κόσμου, με 400 φυσικά πιστοποιημένα βιολογικά προϊόντα για πρόσωπο, σώμα, μαλλιά κ.ά. Πρώτο προϊόν και πρώτο σε πωλήσεις μέχρι σήμερα, η ενυδατική κρέμα με άγριο τριαντάφυλλο, μας εξήγησε η Κατερίνα Τράκα από την εταιρεία. Η πρώτη εξαγωγή προϊόντων Κορρέ έγινε το 1999 από Αμερικανό διανομέα, ο οποίος είδε τα προϊόντα στη διάρκεια των διακοπών του στην Κρήτη. Η εταιρεία χρησιμοποιεί τη συμβολαιακή γεωργία, δηλαδή κάνει συμβόλαια με συλλέκτες, γεωργούς ή συνεταιρισμούς ότι θα τους απορροφήσει την παραγωγή. Καλλυντικά Κορρέ υπάρχουν σήμερα σε 8.000 σημεία σε όλο τον κόσμο: σε 5.600 ελληνικά φαρμακεία, σε 28 καταστήματα «Κορρές», εκ των οποίων τα 23 είναι στο εξωτερικό. Απασχολεί 302 άτομα, παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία αποκόμισε σημαντικά κέρδη, ενώ προϊόντα της υπάρχουν σε 30 χώρες, σε 8.000 σημεία. Πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία με την αμερικανική πολυεθνική Johnson & Johnson.

«Διοσκουρίδης»

Αιθέρια και αρωματικά έλαια, εκχυλίσματα, ανθόνερα περιλαμβάνονται στον κατάλογο της εταιρείας «Διοσκουρίδης Α.Ε.», που βρίσκεται στις αγορές της βόρειας και κεντρικής Ελλάδας κι εδρεύει στο Δήμο Μουρικίου Κοζάνης. Δημιουργήθηκε το 2005, τα προϊόντά της προέρχονται αυστηρά από ελληνικές καλλιέργειες και συνεργάζεται με το ΕΘΙΑΓΕ. Οπως μας εξήγησε ο Δημήτρης Μιχαηλίδης, είναι μονάδα σύγχρονη, καθετοποιημένη και πιστοποιημένη με ISO 22000 και συνεργάζεται με αγρότες που χρησιμοποιούν το μοντέλο της ολοκληρωμένης διαχείρισης για καλό ποιοτικά προϊόν.

Bioaroma

Η Bioaroma, με έδρα τον Αγιο Νικόλαο Λασιθίου, έχει, όπως λέει ο χημικός Μανούσος Πεδιαδίτης, 100% φυτικά προϊόντα, σε σημείο να μπορούν... ακόμη και να φαγωθούν! Παρασκευάζει φυτικές κρέμες, αλοιφές και λάδια, χρησιμοποιώντας την πλούσια ενδημική χλωρίδα της Κρήτης. Υπάρχει νεοσύστατη καθετοποιημένη μονάδα γύρω από το χώρο των βοτάνων, χρησιμοποιεί δικές της βιολογικές καλλιέργειες, αποστακτήριο για την παραγωγή αιθέριων ελαίων, ενώ έχει δημιουργήσει μουσείο και κήπο βοτάνων στον Αγιο Νικόλαο. Αξιοποιεί μελέτες αρχαιολογικών στοιχείων των μινωικών αρωματοποιίων και παλιών συνταγών γιαγιάδων του νησιού στην παρασκευή για πρώτη φορά 100% φυτικών χειροποίητων κρητικών καλλυντικών...

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Αγροτικά θέματα & αγροτική πολιτική
Εμπόριο
Σχετικά θέματα: Φυσικά καλλυντικά
Ανθηρή η αρωματική χλωρίδα, μαραμένη η αξιοποίησή της
Αρωμα δημιουργίας, δυσοσμία γραφειοκρατίας
Οικογένεια καλλιεργητών
Για το ίδιο θέμα
Ανθηρή η αρωματική χλωρίδα, μαραμένη η αξιοποίησή της
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Ελεγκτικό Συνέδριο
«Δώστε συμβάσεις, θα δώσω ονόματα»
«Στο φως με αίτημα της Βουλής»
«Ελεγχος για διαφανείς συναλλαγές»
Τράπεζες
70.000 κατασχεμένα Ι.Χ. στα αζήτητα
Φυσικά καλλυντικά
Ανθηρή η αρωματική χλωρίδα, μαραμένη η αξιοποίησή της
Οι πρωτοπόροι της κοσμητολογίας, με διέθνες μερίδιο 3-5%
Αρωμα δημιουργίας, δυσοσμία γραφειοκρατίας
Οικογένεια καλλιεργητών
Εκπαίδευση
Κλείνει πάλι η Αρχιτεκτονική
Αφιέρωμα: Εγκυμοσύνη & τοκετός
Για γερή μητέρα και μωρό
Νέος ρόλος, νέα ψυχολογία
Σχέση ζωής
Επάγγελμα βοηθός μητρότητας
Ο θηλασμός μεγαλώνει γερά παιδιά
Αιμοδοσία
Στον Καναδά του Εβρου δίνουν και το αίμα τους
Δυστύχημα
Αμπάρια-θάλαμος αερίων για 3 ναυτικούς
Κάπνισμα
Μειώθηκαν καπνιστές, κατανάλωση
Αστυνομικό ρεπορτάζ
Κατηγορούνται για απάτη σε εκδρομές 11 σχολείων
Ζητούσαν λύτρα από τον πατέρα στο Πακιστάν
Τραπεζική υπάλληλος για υπεξαίρεση 3 εκατ. €
Άλλες ειδήσεις
Εδρα Λαογραφίας Ακαδημίας Αθηνών
Αποχή πριν γίνουν οι εκλογές στον ΙΣΘ