Έντυπη Έκδοση

Αμυντική βιομηχανία: δεν υπάρχει γαμπρός χωρίς προίκα

Η προίκα είναι αυτή που θα καθορίσει σε μεγάλο μέρος το τελικό ενδιαφέρον των ξένων επενδυτών για τη μερική ιδιωτικοποίηση των ΕΑΣ και της ΕΛΒΟ, παρά το γεγονός ότι από την πρώτη στιγμή που η κυβέρνηση άνοιξε τον δρόμο στους ξένους επενδυτές, υπήρξε έντονο ενδιαφέρον από Γερμανούς, Αμερικανούς, Ισραηλινούς και εσχάτως Κινέζους.

Το τυρί για όλες σχεδόν τις ξένες εταιρείες είναι οι τεράστιες αμυντικές δαπάνες της Ελλάδας, που όσο και να μειωθούν θα παραμένουν πολύ ψηλά στη λίστα των χωρών της Ευρώπης. Το σχέδιο αποκρατικοποίησης των δύο εκ των τριών μεγάλων αμυντικών βιομηχανιών έχει προκαλέσει αντιδράσεις. Αυτό διότι ελλοχεύει πάντα ο φόβος του ελέγχου από ιδιώτη της επιχειρησιακής ικανότητας των Ενόπλων Δυνάμεων.

Από την ημέρα της επίσημης ανακοίνωσης για αποκρατικοποίηση των δύο εταιρειών έχει ξεκινήσει από την πλευρά των επενδυτών η προετοιμασία για να πάρουν σε εξευτελιστική τιμή μέρος των δύο βιομηχανιών.

Εντυπωσιακό είναι ότι από τις τέσσερις ουσιαστικά ενδιαφερόμενες εταιρείες, ήδη η μία, η αμερικανική ΑΤΚ, φέρεται να κάνει πίσω, ενώ Γερμανοί και Ισραηλινοί στο παρασκήνιο μιλάνε για την προίκα που θα πρέπει να δοθεί από την κυβέρνηση, δηλαδή μια αντίστοιχη ιστορία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Σε αυτό το σενάριο υπάρχουν και φωνές που λένε ότι αν πρόκειται να πληρώνει ο ελληνικός λαός τον ιδιώτη μέσα από τα εξοπλιστικά προγράμματα, γιατί να μην παραμείνουν κρατικά.

Λιμάνια και Πολεμικό Ναυτικό

***Σε ό,τι αφορά το θέμα της πώλησης των λιμανιών της χώρας, σύμφωνα με το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, από τη δική του πλευρά δεν υπάρχει πρόβλημα, καθώς δεν υπάρχει ιδιοκτησία του Πολεμικού Ναυτικού. Φυσικά, όπως μας είπαν, σε περίοδο κρίσης όλα τα λιμάνια διατίθενται αυτομάτως στο Π.Ν.

***Προβλήματα ενδεχομένως να υπάρχουν στην αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων, καθώς τα περισσότερα είναι στρατιωτικά και φιλοξενούν την υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, που είναι αμιγώς στρατιωτικό αλλά και ενδιαφέροντος της ΥΠΑ.

Για οτιδήποτε συμβαίνει ή πρόκειται να γίνει στο αεροδρόμιο θα πρέπει να δοθεί άδεια από το ΓΕΑ. Ιδιοκτησιακά, έχουν αγοραστεί από το υπουργείο Οικονομικών και έχουν παραχωρηθεί για χρήση στην Πολεμική Αεροπορία. Με λίγα λόγια, δεν είναι δυνατόν να πουληθούν, αλλά μόνο να παραχωρηθούν τμήματά τους προς χρήση.

Τα αμιγώς πολιτικά αεροδρόμια είναι των Ζακύνθου, Σκιάθου, Κεφαλονιάς, Λέρου και της Χίου, όπου υπάρχει δεύτερο στρατιωτικό στα Μεστά.

***Τέλος, στο θέμα των συχνοτήτων, από το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Αμυνας μας έγινε γνωστό ότι από την πλευρά του δεν έχει καμία αντίρρηση να μεταφερθεί από τις συχνότητες που του έχουν διατεθεί, καθώς έχουν ιδιαίτερη εμπορική αξία, και να του δοθούν άλλες.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Οικονομία
Με λέξεις-κλειδιά
Αποκρατικοποιήσεις
Σχετικά θέματα: Μακροπρόθεσμη λεηλασία
Ανατολική Γερμανία: η ιδιωτικοποίηση μιας χώρας έναντι 135 δισ. €
Νομικά αγκάθια οι χαμηλές τιμές και τα διπλά συμφέροντα
Ενδιαφέρον για τα φιλέτα Μεταφορών - Επικοινωνιών
Τα λάφυρα του «κρατικού πυλώνα»
Δέλεαρ η ακίνητη περιουσία της ΕΡΤ
Άλλα θέματα στην κατηγορία Οικονομία της έντυπης έκδοσης
Αποκρατικοποιήσεις
Καταλήψεις-απάντηση στην πώληση ΟΛΠ, ΟΛΘ
Ενέργεια
Πόσο ελληνικό μπορεί να γίνει το νορβηγικό μοντέλο πετρελαίων;
Το παράδειγμα της νότιας Καβάλας
Ψήνονται αυξήσεις στη ΔΕΗ το 2012
«Πράσινο» στον Διαχειριστή φυσικού αερίου
ΟΤΕ
ΟΜΕ: Στα όρια εθνικής προδοσίας η πλήρης αποκρατικοποίηση ΟΤΕ
Μακροπρόθεσμη λεηλασία
Ανατολική Γερμανία: η ιδιωτικοποίηση μιας χώρας έναντι 135 δισ. €
Νομικά αγκάθια οι χαμηλές τιμές και τα διπλά συμφέροντα
Αμυντική βιομηχανία: δεν υπάρχει γαμπρός χωρίς προίκα
Ενδιαφέρον για τα φιλέτα Μεταφορών - Επικοινωνιών
Τα λάφυρα του «κρατικού πυλώνα»
Δέλεαρ η ακίνητη περιουσία της ΕΡΤ
Ευρωζώνη
Καθόλου εύκολη -θεσμικά- μια έξωση από την ευρωζώνη
Εμπόριο
Εμποροι: Απογοήτευσε το «εδώ Βρυξέλλες...φοβόμαστε»
Απελευθερώνεται το χονδρεμπόριο κρέατος και πουλερικών
Ακτοπλοΐα
Ναυμαχία ΝΕΛ-ΠΝΟ στη σκιά εξώδικων
Αρθρο
Η διαχείριση του νερού δεν μπορεί παρά να είναι συλλογική υπόθεση
Τεχνοοικονομικά
Αναλήψεις από το κινητό που δεν θα έχει και SIM
Ελληνική εφαρμογή αναζήτησης αυτοκινήτου στον Chrome
Ενδιαφέρουσα η πρώτη γεύση από το... μάνγκο της Microsoft
Άλλες ειδήσεις
Η μετεγκατάσταση βιομηχανιών πάει ώς το 2014
2 εκατ. καθαρά κέρδη της Πειραιώς στο α' τρίμηνο
Συλλαλητήριο το ερχόμενο Σάββατο στη Θεσσαλονίκη