Έντυπη Έκδοση

Μη κρατικά βραβεία για «ομιχλιστές»

Η κίνηση των «Κινηματογραφιστών στην ομίχλη» έκλεψε ακόμη μία φορά την παράσταση. Στην προχθεσινή απονομή των βραβείων σε πρωτοεμφανιζόμενους Ελληνες δημιουργούς (σκηνοθέτης, ηθοποιοί) που θέσπισε φέτος το «15ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου, Νύχτες Πρεμιέρας», ορισμένοι σκηνοθέτες άφησαν στην άκρη τις ταινίες τους για να φέρουν πάλι στο επίκεντρο την ανάγκη ενός νέου, εφαρμόσιμου κινηματογραφικού νόμου.

Οι δύο βραβευμένοι πρωτοεμφανιζόμενοι σκηνοθέτες Αργύρης Παπαδημητρόπουλος (αριστερά) και Παναγιώτης Καραμήτσος (με το μικρόφωνο) με τα μέλη της επιτροπής Θέμιδα Μπαζάκα και Νίκο Περάκη Οι δύο βραβευμένοι πρωτοεμφανιζόμενοι σκηνοθέτες Αργύρης Παπαδημητρόπουλος (αριστερά) και Παναγιώτης Καραμήτσος (με το μικρόφωνο) με τα μέλη της επιτροπής Θέμιδα Μπαζάκα και Νίκο Περάκη Ο σκηνοθέτης του «Bank Bang» Αργύρης Παπαδημητρόπουλος αφιέρωσε το βραβείο του (σκηνοθεσίας) στους «Κινηματογραφιστές στην ομίχλη», που, όπως είπε, «θυσίασαν φέτος τις ταινίες για να γίνεται καλό ελληνικό σινεμά αύριο, μεθαύριο και παραμεθαύριο». Το μοιράστηκε με τον Παναγιώτη Καραμήτσο της «Τρυφερότητας», μιας εντελώς διαφορετικής ταινίας, που συμμετείχε πέρυσι στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Διότι η κωμωδία «Bank Bang» με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο έκοψε πέρυσι 450.000 εισιτήρια. Αντίθετα, η «Τρυφερότητα» δεν συναντήθηκε με το κοινό, καθώς δεν βγήκε στις αίθουσες. «Η εθνική κινηματογραφία τα έχει ανάγκη όλα: και το εμπορικό και το καλλιτεχνικό και το πειραματικό», εξήγησε το σκεπτικό των βραβείων ο Νίκος Περάκης, μέλος της κριτικής επιτροπής των βραβείων, στο κοινό που είχε γεμίσει το «Αττικόν».

Η «Τρυφερότητα» χάρισε διάκριση και στην πρωταγωνίστριά της. Η Ράσμη Σούκουλα πήρε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου ηθοποιού για τον ρόλο της ως «Κέλυ», μιας ανέμελης και κυνικής νεαρής σε μια ταινία-σχόλιο για τη μοναξιά στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις. Το αντίστοιχο αντρικό βραβείο πήρε ο διάσημος, λόγω τηλεόρασης, Θανάσης Τσαλταμπάσης για την ταινία «Αϊ Φορ, Λούφα και Απαλλαγή» του Βασίλη Κατσίκη.

Αμέσως μετά την απονομή προβλήθηκε η νέα ταινία του Φίλιππου Τσίτου «Ακαδημία Πλάτωνος», που ήρθε από το φεστιβάλ του Λοκάρνο με δύο βραβεία για τον σκηνοθέτη της (Οικουμενικότητας και Γ' Νεότητας) και τη Χρυσή Λεοπάρδαλη ερμηνείας για τον πρωταγωνιστή της, Αντώνη Καφετζόπουλο.

Και ο Φίλιππος Τσίτος, ένας από τους πολλούς «Κινηματογραφιστές στην ομίχλη», άδραξε την ευκαιρία να υποστηρίξει τη συσπείρωσή τους. «Μποϊκοτάρουμε τα φετικά Κρατικά Κινηματογραφικά Βραβεία, και ως εκ τούτου δεν πάμε τις ταινίες μας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Για να μη γίνουμε μέρος μιας γιορτής, τη στιγμή που δεν υπάρχει τίποτα να γιορτάσει κανείς», είπε λίγο πριν από την προβολή της ταινίας.

Θέλησε, όμως, και να ξεκαθαρίσει μια παρεξήγηση. «Επειδή ακούστηκε κάτι περί διχόνοιας και διάσπασης των κινηματογραφιστών, και επειδή η παραπλάνηση έχει στενοχωρήσει πολλούς κινηματογραφιστές και σινεφίλ, λέω να σας ξεκαθαρίσω ένα πράγμα: δεν έχουμε καθοδηγητή. Δεν έχουμε επιτροπές. Αγαπιόμαστε πολύ, διαφωνούμε περισσότερο, αγαπιόμαστε περισσότερο και ξαναδιαφωνούμε. Είμαστε ζωντανοί...!».

Οντως. Τη ζωντάνια του ελληνικού σινεμά τη διαπιστώσαμε στις φετινές «Νύχτες Πρεμιέρας». Στις προβολές των τεσσάρων ελληνικών ταινιών -«Ακαδημία Πλάτωνος», «Κυνόδοντας» του Γιώργου Λάνθιμου, «Στρέλλα» του Πάνου Κούτρα και «Κακό 2: Στην εποχή των ηρώων» του Γιώργου Νούσια»-έγινε το αδιαχώρητο.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
15ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας
Μη κρατικά βραβεία για «ομιχλιστές»
32ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας
Με χιούμορ και τσαμπουκά η ζωή συνεχίζεται
Εικαστικά
Ηχοι και σκιές
Τυχαία στην περιφέρεια
Θέατρο
Ο ρομαντικός ληστής του Μπρεχτ έγινε ανδρόγυνος
Οι μαύρες τρύπες του ΥΠΠΟ
Αφησαν τον πολιτισμό χωρίς κοινοτικά κονδύλια
Συνέντευξη Δημήτρης Φραγκιόγλου
Απεργία πείνας λόγω έρωτα και Χεμινγουέι
Τηλεόραση
Επιμένουν νεανικά
Εκτακτοι προεκλογικοί «Φάκελοι»
Καραμανλής και συζήτηση