Έντυπη Έκδοση

Η λογοτεχνία στα 35 m.m.

Πρέπει να μιλήσουμε για το Κέβιν (We need talk about Kevin)

σκηνοθεσία: Λιν Ράμσεϊ, ηθοποιοί: Τίλντα Σουίντον, Εζρα Μίλερ, Τζον Σ. Ράιλι

Μια γυναίκα προσπαθεί να επουλώσει τα τραύματα από τη διάλυση της οικογένειάς της και να αντεπεξέλθει στον ασφυκτικά εχθρικό κοινωνικό περίγυρο, όταν ο έφηβος γιος της γίνεται ο δράστης μιας ομαδικής δολοφονίας. Το φιλμ βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της δημοσιογράφου και συγγραφέως Λάιονελ Σράιβερ, που πρωτοκυκλοφόρησε στις ΗΠΑ το 2003 και τιμήθηκε με το βραβείο Orange το 2005. Την ίδια χρονιά αγοράστηκαν τα δικαιώματα για την κινηματογραφική του μεταφορά, χρειάστηκε όμως να φτάσει το 2010 προκειμένου να ξεκινήσουν τα γυρίσματα και στο διάστημα αυτό το βιβλίο είχε ήδη γίνει μπεστ σέλερ και το πιο επιτυχημένο της δημιουργού του. Η Λιν Ράμσεϊ, που μαζί με τον σύζυγο της Ρόρι Κινίαρ υπογράφουν τη σεναριακή διασκευή, δεν εστιάζουν στις γενεσιουργούς αιτίες της νεανικής εγκληματικότητας. Επίκεντρο του ενδιαφέροντος τους αποτελεί ένα γυναικείο ψυχολογικό πορτρέτο από την πρώτη στιγμή της μητρότητας ώς τη διάπλαση του χαρακτήρα του παιδιού και την ενηλικίωσή του. Οπως και στην προηγούμενη ταινία της Η ζωή είναι ταξίδι (Movern Gallar), η απώλεια, φυσική και συναισθηματική, είναι η αφετηρία που οδηγεί την κεντρική ηρωίδα σε μια προσωπική ενδοσκόπηση. Η οπτική τής Ράμσεϊ μπορεί να παραφράζει τον τίτλο της ταινίας σε: «Πρέπει να μιλήσουμε για τη μητέρα του Κέβιν», όμως τα εννέα χρόνια χρόνια σκηνοθετικής της απραξίας δεν βοηθούν την αποτελεσματικότητα του εγχειρήματος. Η ελλειπτική αφήγηση και το νευρώδες μοντάζ της αρχής παραχωρούν σταδιακά τη θέση τους σε συνεχή και ελάχιστα δικαιολογημένα φλασμπάκ, που περιγράφουν σχηματικά τη σχέση μητέρας, γιου. Η συνεχής παρουσία του κόκκινου σε κάθε πιθανή ρευστή εκδοχή του (αίμα, μπογιά, χυμός ντομάτας ) αποδεικνύεται ένας αναχρονιστικός συμβολισμός για να υποδηλώσει την τραγωδία που έχει εκτυλιχτεί. Η Τίλντα Σουίντον ως πρωταγωνίστρια ήταν μια καταλυτική και ταυτόχρονα προφανής επιλογή, όσοι όμως τη θυμούνται από έναν παρόμοιο ρόλο ως μητέρα εφήβου δολοφόνου στο προ δεκαετίας Σε βαθιά νερά (The deep end), θα αναγνωρίσουν ότι ο μονοδιάστατος και αγιοποιημένος χαρακτήρας που υποδύεται, μάλλον υπονομεύει το ερμηνευτικό της μέγεθος. Αληθινή αποκάλυψη ο μικρός με το πανούργο βλέμμα Τζέσπερ Νιούελ, που υποδύεται τον Κέβιν ως παιδί.

Η ταινία προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες από τις 3 Νοεμβρίου, σε διανομή Seven films. Το βιβλίο κυκλοφορεί στη χώρα μας από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Βιβλίο
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Λογοτεχνία
Άλλα θέματα στην κατηγορία Βιβλίο της έντυπης έκδοσης
Κριτική βιβλίου
Ο αγέλαστος Καρμπονάρος
Το μυθιστόρημα που δεν πολιτικολογεί
Η νέα γυναίκα πάντα
Σπάνιες αναλύσεις στην υγεία
Τι είναι η άμεση δημοκρατία;
Δυο αδέρφια με την ίδια πένα...
Η δεξιοτεχνία της υπέρβασης
Επιστροφές και ψίθυροι
Κοσμοδρόμια μες στα σύννεφα
Χρωματικές ελεγείες
Κριτικές επισημάνσεις του δεινού φιλολόγου
Ευθανασία ενός έρωτα
Στον αστερισμό της Αβάνας
Αφιέρωμα
10 χρόνια από την πτώση των Δίδυμων Πύργων
Κινηματογράφος
Η λογοτεχνία στα 35 m.m.
Συνέντευξη: Μάρω Βαμβουνάκη
«Κάνω κάτι που με εκφράζει»
Άλλες ειδήσεις
Πετεινοί λαλίστατοι