Έντυπη Έκδοση

ΝΕΚΡΟΣ ΑΠΟ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ Ο ΘΕΑΤΡΑΝΘΡΩΠΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΛΙΒΑΔΑΣ

Η τελευταία πράξη του δράματος

Η αυλαία της ζωής τού θεατρικού επιχειρηματία Βαγγέλη Λιβαδά έπεσε χθες το μεσημέρι. Ηταν η τελευταία πράξη στη ζωή ενός ζωντανού και γεμάτου δράση ανθρώπου που χάθηκε σε μια μεγάλη πυρκαγιά.

Ο Βαγγέλης Λιβαδάς, το τέλος του οποίου σφραγίζει μια ολόκληρη εποχή, με τη σύντροφό του Σμαρούλα Γιούλη Ο Βαγγέλης Λιβαδάς, το τέλος του οποίου σφραγίζει μια ολόκληρη εποχή, με τη σύντροφό του Σμαρούλα Γιούλη Το ρολόι του τοίχου έδειχνε τρεις, όταν το αερόθερμο, που είχε τοποθετηθεί στο υπνοδωμάτιο του επί πενήντα πέντε έτη ζεύγους Βαγγέλη Λιβαδά - Σμαρούλας Γιούλη, έπεσε. Κατά την πτώση του, αδιευκρίνιστο πώς, ακούμπησε στα κλινοσκεπάσματα του διπλού κρεβατιού. Ακολούθησε μάχη με τις φλόγες... ασφυξία... θάνατος... Αυτές είναι οι πρώτες εκτιμήσεις για τα αίτια του συμβάντος, σύμφωνα με το ανακριτικό τμήμα της Πυροσβεστικής.

Καλλιτεχνική ευφυΐα

Μέσα σε δευτερόλεπτα προκλήθηκε φωτιά, η οποία αγκάλιασε τον 90χρονο Βαγγέλη Λιβαδά. Τρία πυροσβεστικά οχήματα έσπευσαν στην οδό Κολοκοτρώνη 19, στη Γλυφάδα. Οταν οι πυροσβέστες ανέβηκαν στο διαμέρισμα του τρίτου ορόφου, τον ανέσυραν απανθρακωμένο. Η σύντροφός του Σμαρούλα Γιούλη μεταφέρθηκε με αναπνευστικά προβλήματα στο νοσοκομείο «Σωτηρία».

Το τελευταίο διάστημα, ο εισηγητής τού μιούζικαλ στα ελληνικά θεατρικά δρώμενα βρισκόταν κατάκοιτος και, καθώς δεν μπορούσε να αυτοεξυπηρετηθεί, τον βοηθούσε μια οικιακή βοηθός. Κατά κακή του τύχη, αυτή η πολύτιμη γυναίκα απουσίαζε...

Πίσω από την αγγλόφωνη ετικέτα «Livadas Theatrical Enterprices», με έδρα τον ημιώροφο της οδού Αμερικής 10, υπήρχε ένας επιχειρηματίας. Οχι, όμως, ο οποιοσδήποτε, γιατί και το προϊόν που διαχειριζόταν, με εμπορική και καλλιτεχνική ευφυΐα, δεν ήταν οποιοδήποτε. Είχε το ταλέντο, την προνοητικότητα και την αποτελεσματικότητα ενός καθαρού μυαλού, που το έθετε σε κίνηση το πάθος του για το θέατρο.

Γέννημα θρέμμα Αθηναίος, μεγάλωσε κάτω από την Ακρόπολη. Οταν έγινε μπίζνεσμαν του θεάτρου είχε ήδη την ταυτότητα του φανατικού θεατή, που είχε αποκτήσει από την παιδική του ηλικία και την όφειλε στη μητέρα του. Μεταμορφώθηκε σε θεατρώνη της Αθήνας, που απευθυνόταν όμως σε όλους τους Ελληνες. Προηγουμένως, είχε τελειώσει τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ηδη, από το 1944, χρονιά της πρώτης παραγωγής του στο «Περοκέ», είχε συνειδητοποιήσει ότι η τρέχουσα πολιτική και κοινωνική ειδησεογραφία θα αποτελέσει για πολλές δεκαετίες το πρωτογενές υλικό για την ανανέωση της επιθεώρησης.

Από το 1958

Ετσι, είπε «ναι» στην επιθεώρηση, αλλά όχι αποκλειστικά σ' αυτή, γιατί οι καιροί άλλαζαν και αναλόγως διαμορφώνονταν τα γούστα των θεατών. Από το 1958, οπότε ιδρύθηκε η θεατρική εταιρεία του Βαγγέλη Λιβαδά, ο επιχειρηματίας έβαλε την ποιοτική υπογραφή του σε περισσότερες από 240 παραγωγές, που περιελάμβαναν αρχαίο δράμα, κλασικό θεάτρο, οπερέτα και μιούζικαλ. Ακόμη και ο πιο θεατρόφιλος θεατής δεν θα μπορούσε να αμφισβητήσει την αξιοπιστία έργων του είδους με παλλαϊκή αποδοχή, όπως τα «Σικάγο», «Γυναίκα της χρονιάς», «Σουίτ τσάριτι», «Μάγκες και κούκλες», «Grease», «Σιρανό ντε Μπερζεράκ», «Hello, Dolly». Τα θεατρικά «κάστρα» του Βαγγέλη, με το «μάγκικο» μουστάκι και τη βαριά μπασαδόρικη φωνή να λέει συχνά «Παιδιά!» -όλα τα μέλη της παραγωγής ήταν παιδιά του- αναβόσβηναν μέσα στην αθηναϊκή νύχτα: «Αμιράλ», «Βέμπο», «Παρκ», «Σμαρούλα», «Καλουτά», «Διονύσια», «Ακάδημος».

1.200 ηθοποιοί

Απασα η εθνική συγγραφέων, σκηνοθετών, πρωταγωνιστών, σκηνογράφων, ενδυματολόγων, φωτιστών δεν αρνήθηκαν τη συνεργασία τους: Ξενόπουλος, Μελάς, Σακελλάριος, Μποστ, Λαζαρίδης, Λαζόπουλος, Gillian Gregory, Arlene Phillips, John Sharp, Μιχαηλίδης, Ευαγγελάτος, Θεοδοσιάδης, Φασουλής, Κιμούλης, Κωσταντάρας, Φωτόπουλος, Βέγγος, Βουτσάς, Φασουλής, Βούρος, Μίρκα Παπακωνσταντίνου -1.200 ηθοποιοί συνεργάστηκαν με τον Βαγγέλη Λιβαδά.

«Φωνάζω, αλλά νομίζω ότι είμαι ευγενής. Και δεν υποκρίνομαι. Λέω μόνο την αλήθεια. Φωνάζω γιατί νοιάζομαι, γιατί έχω αγωνία. Δεν κοιμάμαι τα βράδια. Τρελαίνω τους ανθρώπους που δουλεύουν μαζί μου. Ομως δεν μπήκα στο θέατρο για να κάνω μια περιουσία. Μπήκα, γιατί μου αρέσει να αγωνίζομαι για το θέατρο». Αυτή την κληρονομιά άφησε στους δυο γιους του (από τον πρώτο του γάμο).

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Θέατρο
Για το ίδιο θέμα
Την Τετάρτη η κηδεία του Βαγγέλη Λιβαδά
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Εφυγε ο Βαγγέλης Λειβαδάς
Η τελευταία πράξη του δράματος
Εικαστικά
Από λευκό χαρτί
Κινηματογράφος
Αραβική Ανοιξη κι ελληνικός χειμώνας
Μουσική
Ονειρικός λυρισμός
Θέατρο
Καθαρίζει για την τέχνη
Νίκος Γιαλούρης
Απώλεια για την αρχαιολογική έρευνα
Τηλεόραση
Παιδιά στο χασάπικο
Πετρέλαιο και αέριο
Τραγούδια προσφοράς στην ΕΤ1