Έντυπη Έκδοση

ΜΙΛΑ Ο ΠΛΟΙΑΡΧΟΣ, ΠΟΥ ΜΕ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΤΑ ΠΑΝΔΕΙΝΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΠΕΙΡΑΤΩΝ

9 μήνες στην κόλαση του Ινδικού

Παρέμεινε για εννέα μήνες όμηρος των πειρατών στη Σομαλία μαζί με το πλήρωμά του. Τους κακοποίησαν και τους υποχρέωσαν να συμμετάσχουν σε πειρατικές επιθέσεις. Τους απελευθέρωσαν μετά την καταβολή λίτρων ύψους 1.800 .000 δολαρίων...

Ενάμιση μήνα από τη λήξη της ομηρίας του ο καπετάνιος Γιώργος Σκαλίμης αποφάσισε να μιλήσει στην «Ε» για την εμπειρία του, που μοιάζει βγαλμένη από κινηματογραφική ταινία, αλλά και για το φαινόμενο της πειρατείας που «στοιχειώνει» τον Ινδικό ωκεανό και έχει προκαλέσει διεθνώς ανησυχία, αφού μόνο τους πρώτους μήνες του 2010 έγιναν 39 απαγωγές πλοίων στην περιοχή του Αντεν στη Σαουδική Αραβία.

Το ρεσάλτο

«Ηταν 1η του Μάρτη του 2010 και ταξιδεύαμε από Ιαπωνία προς Τζέντα με πλοίο της εταιρείας International Company που έχει έδρα στη Σαουδική Αραβία» διηγήθηκε στην «Ε» ο καπετάνιος Σκαλίμης.

Περιγράφοντας λεπτομερώς και με μια ανάσα την περιπέτειά του είπε: «Ηταν 9.30 το πρωί και το πλοίο κατέπλεε στο κόλπο του Αντεν, όταν δύο μικρά ταχύπλοα με δεκατέσσερις πειρατές μάς πλησίασαν. Οταν έφτασαν στα εκατό μέτρα οι πειρατές άρχισαν να πυροβολούν, μας γάζωναν με Καλάσνικοφ και ρουκέτες. Ημασταν δεκατέσσερα άτομα στο πλοίο... Οταν οι πειρατές κοντοζύγωσαν, χτύπησαν με σφαίρες γύρω γύρω το βαπόρι. Σταμάτησαν, ανέβηκαν επάνω και από εκεί και πέρα άρχισε η μεγάλη οδύσσεια. "Μου είπαν", συνεχίζει ο Γ. Σκαλίμης, "καπετάνιε τώρα θα πάμε στη Σομαλία και αν πληρώσουν οι πλοιοκτήτες 20 εκατ. δολάρια, θα σας αφήσουμε"».

Η πειρατική ζωή

«Πέταξαν λοιπόν τα τρόφιμά μας στη θάλασσα και μας πήγαν στη Σομαλία. Εκεί επιβιβαστήκαν στο πλοίο γύρω στα 25 άτομα. Μας ανέβασαν στη γέφυρα. Μας έκλεψαν όλα τα προσωπικά αντικείμενα, μέχρι και τα στρώματα... Κοιμόμασταν και οι δεκατέσσερις στη γέφυρα του πλοίου, με τα ρούχα, επί εννέα μήνες και εφτά ημέρες. Το φαγητό μας ήταν ένα πιτάκι και μια μπάλα ρύζι χειρίστης ποιότητας, είχε μέσα μέχρι και ξύλα. Μας χτυπούσαν χωρίς λόγο. Ετρωγαν ένα χόρτο... και έχαναν τον έλεγχο του εαυτού τους, χτυπούσαν ακόμη και ο ένας τον άλλο... Δεν υπολογίζουν την ανθρώπινη ζωή... Πίνουν όλη νύχτα χασίσι και ποτά, μαλώνουν μεταξύ τους... Στο δικό μας πλοίο τραυματίστηκαν σοβαρά δύο πειρατές. Απελπίστηκα πολλές φόρες, αλλά κρατήθηκα, είμαι δυνατός...» θυμάται ο καπετάνιος Σκαλίμης και προσθέτει: «Ηταν το τελευταίο μου ταξίδι πριν από τη σύνταξη και λίγο ακόμα και θα γινόταν το μοιραίο... Δεν είχαμε φάρμακα, ήμασταν πέντε με προβλήματα ζάχαρου, κάποιοι κινδύνευσαν να πέσουν σε κώμα. Εγώ τα κατάφερα και χάρη στη γυναίκα μου. Προσπάθησε πολύ και ευαισθητοποίησε την κοινή γνώμη. Την ένιωθα συνέχεια κοντά μου. Μου επέτρεπαν να επικοινωνώ μαζί της τηλεφωνικά για λίγα λεπτά κάθε είκοσι ημέρες και αυτό επειδή γνώριζαν ότι προσπαθούσε για τα λύτρα... Πρέπει να την παρακολουθούσε κάποιος Σομαλός εδώ στην Ελλάδα».

Απούσα η πολιτεία

Περιγράφοντας το αίσιο τέλος της οδύσσειάς του ο Ελληνας καπετάνιος είπε: «... Από την ελληνική πλευρά είχαμε ελάχιστη υποστήριξη. Μόνο υποσχέσεις έδιναν οι αρμόδιοι στη γυναίκα μου...

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία ήρθε κάποια στιγμή σε συμφωνία με τους πειρατές και δέχτηκε να πληρώσει τα λύτρα. Εν τω μεταξύ τα είκοσι εκατομμύρια είχαν γίνει 1,8. Υπήρξαν όμως καθυστερήσεις εξαιτίας της κυβέρνησης της Σαουδικής Αραβίας... Απελευθερωθήκαμε τελικά στις 6 Δεκεμβρίου ανήμερα του Αγίου Νικόλαου. Στις 2.15 ήρθε το αεροπλανάκι... Εριξαν τα χρήματα στη θάλασσα σε δύο σάκους. Οι πειρατές έκαναν σαν τρελοί... Επεσαν στη θάλασσα, ανέβασαν τα χρήματα στη γέφυρα, ακόμη σφραγισμένα, τα άνοιξαν, τα πέταξαν στο πάτωμα, χόρευαν από πάνω τους και όλη η νύχτα, τα μοίραζαν επί τόπου... όπως ακριβώς γίνεται στις ταινίες».

Το φαινόμενο

Μιλώντας για το φαινόμενο της πειρατείας στη Σομαλία ο Γ. Σκαλίμης είπε ότι δεν υπάρχει μέρα που να μην πιάνουν κάποιο βαπόρι και ανέφερε χαρακτηριστικά: «Εκεί δεν υπάρχει κράτος, δεν υπάρχει τίποτα. Δεν υπάρχει τρόπος να τους σταματήσεις· είναι περισσότεροι από ένα εκατομμύριο άτομα, οι περισσότεροι είναι πιτσιρίκια από 20 μέχρι τριάντα ετών, χιλιάδες είναι και τα ταχύπλοα. Απειλούν να σκοτώσουν τους όμηρους μόλις πλησιάζουν τα πολεμικά πλοία. Προκαλούν σύγχυση. Εκμεταλλεύονται τα πληρώματα για τις πειρατείες.

Υποχρέωσαν και μένα, με την απειλή των όπλων, να κυνηγήσω πλοίο. Ετσι τα πολεμικά δυσκολεύονται να τους εντοπίσουν... Δεν γνωρίζουν ότι κάποια πλοία, που βρίσκονται υπό κατάληψη, διαπράττουν πειρατείες. Μόνο με πόλεμο μπορεί να λυθεί το πρόβλημα. Η ακτή της Σομαλίας έχει μήκος δύο χιλιάδες μίλια και είναι δύσκολο να την ελέγξεις...». *

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Ναυτιλία και ακτοπλοΐα
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Καινοτόμα βιολογικά προϊόντα
Πρωτοποριακές λύσεις σε εποχές κρίσης
Σφουγγάρι απ' το χωράφι
Από γλουτένη με αγάβη
Πειραματισμοί στην Κόρινθο για ήμερο σταμναγκάθι
Και αφρώδης και «πράσινος» οίνος
Απάκι για μερακλήδες
Ποπ-κορν: σνακ και δη βιολογικό
Τυριά για vegetarians και μη
Μια φυσαλίδα στο πιάτο σας
Αντιοξειδωτικά χυλοπιτάκια
Αβοκαντέλαιο - καλλυντικό με βούλα κρητική
Αγροτική επιχειρηματικότητα: πώς να αποφύγετε τις παγίδες
Βιοκαλλιεργητές: Τα προβλήματα προϋπήρχαν του Μνημονίου
«Ξοδεύουμε για εισαγωγές ζωικών όσο για πετρέλαιο»
Μαστίχα Χίου
Κάψουλες μαστίχας για γερό στομάχι
Μπακάλικα γκουρμέ
Γάτοι, όχι μπακαλόγατοι
Συνέντευξη: Παναγιώτης Αμπατζής
«Είμαστε Πολίτες και θα μείνουμε»
Πλοίαρχος - όμηρος
9 μήνες στην κόλαση του Ινδικού
Χειμωνιάτικο τριήμερο
Τριήμερο κακοκαιρίας, αλυσίδες στη Βόρεια Ελλάδα
Συγκοινωνίες
Προς χειρόφρενο διαρκείας
Ποιμενική στις επαγγελματικές σχολές
Βοσκοί με πτυχίο
Εναλλακτική θητεία
Οι αντιρρησίες καταγγέλλουν: «Προβληματική παραμένει η εναλλακτική θητεία»
Εκλογές Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών
«Ενότητα» με 74,9%
Άλλες ειδήσεις
Ανάγκες για αίμα έχει η Κρήτη
Πτώση 6,6% των επιβατών στα πλοία
Νεκρός 30χρονος σε παγκάκι
Στον αέρα εργαζόμενοι Κέντρου Πρόληψης του ΟΚΑΝΑ
Νησιά με μονάδες αφαλάτωσης