Έντυπη Έκδοση

ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ, ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ * ΝΕΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΧΟΜΕΝΗ ΔΕΥΤΕΡΑ

Οι τράπεζες μπαίνουν στις συγκοινωνίες με... λεωφορειοδάνεια

Φεύγουν τα λεωφορεία από το κέντρο, καθώς οι βασικές γραμμές-κορμοί που συνδέουν τα προάστια με την Αθήνα μετατρέπονται σε τοπικές τροφοδοτικές γραμμές προς σταθμούς Μετρό. Παράλληλα, δημιουργούνται δύο νέες περιμετρικές γραμμές στον εσωτερικό δακτύλιο, που θα διέρχονται από σταθμούς μετρό και θα διασταυρώνονται με τις λεωφορειακές γραμμές κορμού.

Ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης -με τα χέρια στην τσέπη- συνομιλεί με το διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Συγκοινωνιών Γιάννη Οικονόμου. Τους πλαισιώνουν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Στράτος Σιμόπουλος και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νικόλαος Παπαθανάσης. Η συνάντηση έγινε χθες στο αμαξοστάσιο του Ρουφ Ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης -με τα χέρια στην τσέπη- συνομιλεί με το διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Συγκοινωνιών Γιάννη Οικονόμου. Τους πλαισιώνουν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Γρηγόρης Δημητριάδης, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εργων Στράτος Σιμόπουλος και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νικόλαος Παπαθανάσης. Η συνάντηση έγινε χθες στο αμαξοστάσιο του Ρουφ Ο στόχος του νέου σχεδίου αναδιάρθρωσης των συγκοινωνιών της Αθήνας, που εφαρμόζεται σταδιακά και θα ολοκληρωθεί μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο, είναι αφενός μεν να αποφορτιστεί το κέντρο της Αθήνας από τις διελεύσεις των λεωφορείων, εν όψει μάλιστα της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου, που θα επιφέρει θεαματικές αλλαγές στη μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων, και να δοθεί προτεραιότητα στις μετακινήσεις με τα μέσα σταθερής τροχιάς, αφετέρου δε να περικοπούν δρομολόγια, κυρίως των λεωφορειακών γραμμών, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι για τις μνημονιακές περικοπές των λειτουργικών εξόδων των συγκοινωνιακών φορέων.

Αγριο κυνήγι

Το νέο σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, το οποίο παρουσιάστηκε χθες, παρουσία του υπουργού Μ. Χρυσοχοΐδη και του υφυπουργού Μεταφορών Μ. Παπαδόπουλου, από τους προέδρους και διευθύνοντες συμβούλους των συγκοινωνιακών φορέων Γρ. Δημητριάδη (ΟΑΣΑ Α.Ε.), Ν. Παπαθανάση (ΣΤΑΣΥ Α.Ε.) και Γ. Οικονόμου (ΟΣΥ Α.Ε.) περιλαμβάνει νέα τιμολογιακή πολιτική, κατά βάση με μειώσεις αλλά και σε ορισμένες περιπτώσεις αναπροσαρμογές προς τα πάνω στις τιμές των εισιτηρίων και καρτών αλλά και άγριο κυνήγι των «τζαμπατζήδων» και της εισιτηριοδιαφυγής. Τη διετία μέχρι το 2018, που θα είναι έτοιμο να μπει σε εφαρμογή το ηλεκτρονικό εισιτήριο, προβλέπονται έκτακτα μέτρα σκληρής αστυνόμευσης σε όλο το σύστημα μετακινήσεων των μέσων μεταφοράς, ενώ άμεσα πιάνουν δουλειά 50 αστυνομικοί, σε ρόλο ειδικού σώματος Urban Transport Police, που θα εποπτεύουν τους σταθμούς αλλά και το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς, για να αντιμετωπιστούν κλοπές, ατυχήματα και δολιοφθορές. Ειδικότερα έρχονται μπάρες εισόδου (τουρνικέ) στα λεωφορεία και επέκταση της εφαρμογής του μέτρου «είσοδος-μόνο-από-την-μπροστινή-πόρτα», με σταδιακή εφαρμογή του μέσα στους επόμενους μήνες. Δημιουργία Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών του Ομίλου. Ηδη έχει ξεκινήσει η εκπαίδευση ελεγκτών από το ΚΕΜΕΑ.

Εξετάζεται επίσης ανασχεδιασμός του συστήματος παραγωγής και διανομής εισιτηρίων και καρτών, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής του εισιτηρίου e-voucher (θερμικό εισιτήριο) και mobile ticketing.

Πιστωτικές κάρτες

Στο μεταξύ μπαίνουν και οι τράπεζες στις συγκοινωνίες, αφού από τα «εορτοδάνεια» και τα «διακοποδάνεια» την εποχή της χλιδής, θα έχουμε στα χρόνια των μνημονίων τα νέα «λεωφορειοδάνεια», προκειμένου οι επιβάτες να προμηθεύονται εισιτήρια και, κυρίως, κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Παρέχεται η δυνατότητα στους επιβάτες να αγοράζουν τα εισιτήρια και τις κάρτες του ΟΑΣΑ με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα οποιασδήποτε τράπεζας.

Ο ΟΑΣΑ δεν έχει αποφασίσει ακόμη δόσεις για την προμήθεια των καρτών, αφήνοντας την πρωτοβουλία των κινήσεων στις τράπεζες. Υπάρχει ήδη συμφωνία με την Alpha Bank, η οποία θα ξεκινήσει μέσα στο μήνα Σεπτέμβριο τη διάθεση των σχετικών προϊόντων.

Χαρακτηριστικά σχεδιάζει να προσφέρει την ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών, που η τιμή της από τη Δευτέρα μειώνεται από 450 σε 320 ευρώ, με έξι άτοκες δόσεις.

Πάντως οι συγκοινωνιακοί φορείς μέχρι το 2018 θα βρίσκονται υπό διαρκή επιτήρηση και δεν αποκλείονται νέες αναπροσαρμογές στην τιμολογιακή πολιτική και αλλαγές δρομολογίων, ώστε να μην υπάρχουν ελλείμματα. Οσο για τα τεράστια λειτουργικά κενά που υπάρχουν στους συγκοινωνιακούς φορείς εξαιτίας των περικοπών και συνταξιοδοτήσεων των τελευταίων ετών, αναφέρθηκε ότι θα γίνουν συνολικά περισσότερες από 600 προσλήψεις.

Ποιες γραμμές αλλάζουν δρομολόγιο, ποιες καταργούνται

Τα λεωφορεία φεύγουν από το κέντρο

Η βασική φιλοσοφία του νέου συγκοινωνιακού σχεδιασμού προβλέπει μετατροπές υπαρχουσών γραμμών, οι οποίες καταλήγουν στο κέντρο της Αθήνας, σε τοπικές τροφοδοτικές γραμμές προς σταθμούς Μετρό.

Πιο συγκεκριμένα, τροποποιούνται οι διαδρομές των γραμμών Α4, Β8, Γ10, Γ12, Α16, οι οποίες συνδέουν σήμερα διάφορες περιοχές με το κέντρο της Αθήνας και μετατρέπονται σε τροφοδοτικές γραμμές, με καλύτερη συχνότητα δρομολογίων προς τους πλησιέστερους σταθμούς Μετρό, για να επιτευχθεί η ταχύτερη μετακίνηση των κατοίκων των περιοχών αυτών και η μείωση του συνολικού χρόνου ταξιδιού του επιβάτη.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό:

* Η γραμμή Α4 θα συνδέει τις περιοχές Ανω Γλυφάδας, Αργυρούπολης, Κ. Ηλιούπολης με το σταθμό Αγ. Δημητρίου.

* Η γραμμή Β8 τις περιοχές Ν. Φιλαδέλφειας, Μεταμόρφωσης με το σταθμό Ανω Πατησίων.

* Η γραμμή Γ10 τις περιοχές Ανάκασας, Αγ. Αναργύρων με το σταθμό Κάτω Πατησίων.

* Η γραμμή Α16 την περιοχή Ελευσίνας με το σταθμό Αιγάλεω μέσω της Ιεράς οδού.

* Παράλληλα η γραμμή 154, η οποία συνδέει σήμερα την περιοχή της Βούλας - Ανω Γλυφάδας με το σταθμό Μετρό Αγ. Δημητρίου, τροποποιείται και θα καταλήγει στο σταθμό Μετρό Ελληνικού (μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής), ώστε να επιτυγχάνεται η ταχύτερη πρόσβαση των κατοίκων των περιοχών αυτών στο δίκτυο Μετρό.

Νέες διαδρομές

Με την αναδιάρθρωση του δικτύου, προβλέπεται επίσης εξυπηρέτηση νέων αναγκών μετακινήσεων ως εξής:

* Οι κάτοικοι του Δήμου Πετρούπολης-Ιλίου-Καματερού θα μπορούν να μετακινούνται πλέον, από και προς το σταθμό Ανθούπολης, μέσω τροποποίησης της διαδρομής των υπαρχουσών γραμμών 704 και 747. Οι γραμμές αυτές καταλήγουν σήμερα περίπου στο κέντρο της Αθήνας (σταθμός μετρό Αττική). Με το νέο σχεδιασμό θα καταλήγουν στο σταθμό Μετρό Ανθούπολης, ώστε με τη συνδυασμένη χρήση λεωφορείων και μετρό να επιτυγχάνεται γρήγορη πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας, καθώς και σε όλες τις περιοχές που εξυπηρετούνται από το δίκτυο Μετρό.

* Ιδρύεται γραμμή από Αχαρνές προς το νοσοκομείο Αγ. Αναργύρων Κηφισιάς, ώστε να εξασφαλίζεται η σύνδεση των κατοίκων των περιοχών Αχαρνών, Θρακομακεδόνων, Α. Λιοσίων, Αγ. Αναργύρων με το νοσοκομείο.

* Τροποποιείται η διαδρομή της γραμμής 444, ώστε να συνδέεται απευθείας η περιοχή Ανω Πατησίων, Γαλατσίου, Ν. Ιωνίας με το σταθμό Ειρήνη και το ΟΑΚΑ.

* Τροποποιείται η διαδρομή της γραμμής 420, ώστε να συνδέει το σταθμό υπεραστικών λεωφορείων Κηφισού με το σταθμό Μετρό Αγ. Αντωνίου, για την ταχύτερη μετακίνηση των ταξιδιωτών. Η τροποποίηση αυτή της γραμμής 420 θα έχει επιπλέον ως αποτέλεσμα την απευθείας σύνδεση του άξονα της λεωφ. Κηφισού (Δυτ. Αθήνα) με το δίκτυο Μετρό.

Τέλος, δημιουργούνται δύο νέες περιμετρικές γραμμές στον εσωτερικό δακτύλιο για όσους επιβάτες δεν επιθυμούν να μετακινηθούν εντός της κεντρικής ζώνης της Αθήνας.

Οι αλλαγές σε κάρτες και εισιτήρια

Από τη Δευτέρα 1η Σεπτεμβρίου θα τεθούν σε ισχύ οι τιμές των νέων εισιτηρίων και καρτών στις Συγκοινωνίες Αθηνών.

Τα ενιαία εισιτήρια καθώς και οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών θα ισχύουν τελικά και στο αστικό τμήμα του Προαστιακού, αφού ο ΟΑΣΑ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφώνησαν για τη συνέχιση της συνεργασίας τους, τουλάχιστον μέχρι την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οσον αφορά τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών, οι αλλαγές έχουν ως εξής:

* Η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών θα έχει αξία 30 ευρώ (μειωμένη 15 ευρώ), και θα ισχύει για απεριόριστες μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα: λεωφορεία (πλην γραμμών Αεροδρομίου και Χ80), τρόλεϊ, Μετρό (έως Κορωπί), και Προαστιακός (στα τμήματα Πειραιάς - ΣΚΑ και Κορωπί - Μαγούλα). Παράλληλα, καταργείται η μηνιαία κάρτα για μετακινήσεις μόνο με λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ.

* Κυκλοφορούν, για πρώτη φορά, κάρτες απεριορίστων διαδρομών τρίμηνης και εξάμηνης διάρκειας. Η κάρτα τρίμηνης διάρκειας κοστίζει 85 ευρώ (μειωμένη 43 ευρώ), και η κάρτα εξάμηνης διάρκειας κοστίζει 165 ευρώ (μειωμένη 83 ευρώ).

* Η τιμή της ετήσιας κάρτας διαμορφώνεται στα 320 ευρώ (29% φθηνότερα από την προηγούμενη τιμή των 450 ευρώ). Κυκλοφορεί επίσης -για πρώτη φορά- μειωμένη ετήσια κάρτα αξίας 160 ευρώ.

Οσον αφορά τα εισιτήρια, από την 1η Σεπτεμβρίου ισχύουν τα εξής: Κυκλοφορούν νέα ενιαία εισιτήρια για μετακινήσεις σε όλα τα Μέσα αξίας 1,20 ευρώ (μειωμένο 0,60 ευρώ) και διάρκειας 70 λεπτών. Το εισιτήριο ακυρώνεται μόνο μία φορά με την έναρξη της διαδρομής. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2014 δεν θα υπάρχει η δυνατότητα 2ης επικύρωσης και η διάρκεια του εισιτηρίου θα είναι αυστηρώς τα 70 λεπτά. Το ενιαίο εισιτήριο ισχύει για μετακινήσεις με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα: λεωφορεία (πλην γραμμών Αεροδρομίου και Χ80), τρόλεϊ, Μετρό (έως Κορωπί), και Προαστιακός (στα τμήματα Πειραιάς - ΣΚΑ και Κορωπί - Μαγούλα). Παράλληλα, καταργείται το εισιτήριο μιας διαδρομής για μετακινήσεις μόνο με λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ.

* Νέα εισιτήρια διάρκειας 5 ημερών από τη στιγμή της ακύρωσης, αξίας 10 ευρώ. Ισχύει επίσης για μετακινήσεις με όλα τα Μέσα πλην διαδρομών προς και από το αεροδρόμιο. Παράλληλα, καταργούνται τα εβδομαδιαία εισιτήρια ισχύος 7 ημερών.

* Συνεχίζεται η κυκλοφορία του ημερήσιου εισιτηρίου (αξίας 4 ―), του τουριστικού εισιτηρίου 3 ημερών (αξίας 20 ―) και των υπόλοιπων εισιτηρίων αεροδρομίου.

Η ανανέωση των μηνιαίων καρτών για το μήνα Σεπτέμβριο ξεκίνησε χθες και θα διαρκέσει έως και τη Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου. Σε δηλώσεις του, ο υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, αφού ευχαρίστησε τις διοικήσεις των συγκοινωνιακών εταιρειών, αλλά και τους εργαζομένους για την προσπάθεια που καταβάλλεται από όλους για την όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, τόνισε: «Από την 1η Σεπτεμβρίου οι μετακινήσεις των πολιτών γίνονται σημαντικά φθηνότερες με το νέο, μειωμένο τιμολόγιο που διαθέτουν οι Συγκοινωνίες Αθηνών. Η μικρότερη δαπάνη για τα νοικοκυριά και η διευκόλυνση πρόσβασης όλων των κατοίκων στα δημόσια συγκοινωνιακά μέσα, είναι οι στόχοι πάνω στους οποίους οικοδομήθηκαν οι αλλαγές που υλοποιούνται».

Αυξήσεις στη Θεσσαλονίκη

Οσον αφορά τη συμπρωτεύουσα, τα νέα για τους κατοίκους της που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ είναι δυσάρεστα: Από την 1η Οκτωβρίου 2014, τα εισιτήρια των συγκοινωνιών στην πόλη αυξάνονται κατά 20%-30%, το ημερήσιο κόμιστρο καταργείται και οι γραμμές προς τους δήμους της επαρχίας Λαγκαδά θα έχουν εισιτήριο πλέον 2 ευρώ, ως αποτέλεσμα του νέου κύματος αυξήσεων έπειτα από εκείνες του 2011.

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ)
Κοινωνικά θέματα
Τράπεζες
Συγκοινωνίες-Μεταφορές
Θέματα καταναλωτή
Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων
ΟΑΣΑ
Σχετικά θέματα: Υπουργείο Μεταφορών
Ποιες γραμμές αλλάζουν δρομολόγιο, ποιες καταργούνται
Οι αλλαγές σε κάρτες και εισιτήρια
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Υπουργείο Παιδείας
«Θερμή» υποδοχή
Χρονιά ανατροπών
Εντυπωσιακή άνοδος σε όλα τα πεδία
Ελπίζουν σε ισχυρό πτυχίο και γρήγορη αποφοίτηση
ΣΥΡΙΖΑ: Ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Από τις 15 Σεπτεμβρίου ξεκινούν οι εγγραφές
Αναλύσεις
Με απόκλιση μικρότερη του 1% οι εκτιμήσεις της «Ε»
Υπουργείο Μεταφορών
Οι τράπεζες μπαίνουν στις συγκοινωνίες με... λεωφορειοδάνεια
Ποιες γραμμές αλλάζουν δρομολόγιο, ποιες καταργούνται
Οι αλλαγές σε κάρτες και εισιτήρια
Νερό/Υδροδότηση
Μπήκε το νερό στ' αυλάκι
ΚΕΠΚΑ
Οδηγίες για εξεύρεση φοιτητικής γκαρσονιέρας
Πολύτεκνοι
Στοπ στο μπόνους για πολύτεκνους
Αστυνομικό ρεπορτάζ
Ραντεβού στη ΔΕΘ των εξαγγελιών έδωσαν οι ένστολοι
«Πουλούσε» ΕΣΠΑ
Πιστολίδι με νεκρό
Φωτογραφίες για αναγνώριση έδωσε η ΕΛΑΣ
Ανθρώπινα
30 χρόνια προσφοράς του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης
Φεγγάρι, πλοίο, παφλασμός