Έντυπη Έκδοση

30 χρόνια προσφοράς του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Με την ΕΛΕΝΗ ΔΟΥΝΔΟΥΛΑΚΗ

Σπούδασε Θεατρολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο οποίο σήμερα είναι υποψήφια διδάκτωρ. Εξειδικεύτηκε στην Πολιτιστική Πολιτική και τη Διοίκηση Πολιτιστικών Οργανισμών στην Αγγλία. Αποφοίτησε από το London School of Economics, το οποίο της έδωσε γνώσεις και ευρύτητα στον τρόπο σκέψης και λειτουργίας.

«Κάνουμε θέατρο για να πλουτίσουμε, τους εαυτούς μας,  το κοινό που μας παρακολουθεί,  για να δημιουργηθεί ένας ακέραιος πολιτισμός  στον τόπο μας» ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ «Κάνουμε θέατρο για να πλουτίσουμε, τους εαυτούς μας, το κοινό που μας παρακολουθεί, για να δημιουργηθεί ένας ακέραιος πολιτισμός στον τόπο μας» ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ  Τον Σεπτέμβριο του 2010 ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης και αυτές τις μέρες ολοκληρώνει μια πλήρη τετραετή θητεία, πολύ δημιουργική. Πριν από λίγες ημερες παρουσίασε και το βιβλίο για τα 30 χρόνια του θεάτρου, που φέρει τη σφραγίδα της. Μιλάμε με τη θεατρολόγο Ελένη Δουνδουλάκη.

- Γιατί θέατρο;

«Ο Πολιτισμός ήταν πάντα ο χώρος στον οποίο ήθελα να εργαστώ. Το θέατρο το αγάπησα από μικρή λόγω της μητέρας μου που είναι σκηνογράφος. Δεν μπορούσα ποτέ, ούτε ως παιδί, να με φανταστώ να κάνω μια δουλειά εκτός του χώρου αυτού».

- Τα έργα σου;

«Εργάστηκα πάνω σε τρεις άξονες: Ρεπερτόριο - Εκπαίδευση - Εξωστρέφεια. Εστίασα σε θεατρικά έργα κλασικού ρεπερτορίου, λόγω της καλλιτεχνικής τους αξίας και της αποδοχής από τη μεγαλύτερη μερίδα κοινού. Εδωσα βάρος στην εκπαιδευτική δραστηριότητα του ΔΗΠΕΘΕ ενισχύοντας το προϋπάρχον Θεατρικό Εργαστήρι, δημιουργώντας Παιδικό Θεατρικό Εργαστήρι και οργανώνοντας εκπαιδευτικά προγράμματα γύρω από το θέατρο για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τέλος, στόχευσα στην εξωστρέφεια και έτσι το ΔΗΠΕΘΕ από τη μια αγκάλιασε και άλλες μορφές τέχνης και από την άλλη συνεργάστηκε με άλλους πολιτιστικούς φορείς όπως το Θέατρο Τέχνης, το Ιδρυμα Κακογιάννης, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και τα ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, Κέρκυρας και Πάτρας.

Δεδομένου ότι ανέλαβα το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης σε μια πολύ δύσκολη εποχή, ο βασικός και αδιαπραγμάτευτος στόχος μου ήταν η οικονομική κρίση να μην έχει επίπτωση στο έργο του. Οι οικονομικές περικοπές να μην οδηγήσουν σε καλλιτεχνικές εκπτώσεις. Και μπορώ να πω ότι με σκληρή δουλειά και καλή συνεργασία το πέτυχα».

- Το λεύκωμα;

«Γιορτάσαμε τα 30 χρόνια του θεάτρου εκδίδοντας ένα επετειακό λεύκωμα. Η απόφαση ήταν δύσκολή και η υλοποίηση ακόμη δυσκολότερη λόγω της έλλειψης πόρων. Ημουν όμως αποφασισμένη να το κάνω, γιατί θεωρώ ότι η ολοκληρωμένη αποτύπωση της ιστορίας του ΔΗΠΕΘΕ αποτελεί την ισχυρότερη απόδειξη της προσφοράς του, άρα και της ανάγκης για διατήρηση και συνέχειά του. Η έκδοση ήταν μια πολύ σημαντική στιγμή για τη Λαμία, γι' αυτό και ένωσε τους δημάρχους των τελευταίων 30 χρόνων που έχουν όλοι διατελέσει πρόεδροι του Θεάτρου. Το ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης είναι ο μεγαλύτερος πολιτιστικός φορέας της Λαμίας και της Στερεάς Ελλάδας και η Τοπική Αυτοδιοίκηση έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημιουργία και τη λειτουργία του».

- Τι περιλαμβάνει;

«Την ιστορία καθώς και πλήρη, τεκμηριωμένη παραστασιολογία του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης. Ο κύριος όγκος αποτελείται από επιλεγμένο φωτογραφικό υλικό από όλες τις παραγωγές του. Την έκδοση προλογίζουν οι τρεις διατέλεσαντες κατά τα χρόνια αυτά δήμαρχοι Λαμιέων καθώς και ο Κώστας Γεωργουσόπουλος. Είναι ένα πλούσιο επετειακό λεύκωμα 300 σελίδων, το οποίο επιμελήθηκα προσωπικά και υπογράφω ως θεατρολόγος και ως καλλιτεχνική διευθύντρια. Στην προσπάθειά μου είχα τρεις πολύτιμους συνεργάτες: τον βοηθό μου θεατρολόγο Κώστα Καρασαββίδη, τη Σούλη Δούμα-Αδάμ, διοικητική προϊσταμένη του θεάτρου, και τον γραφίστα Θέμο Ηλιάκη».

- Εχει μέλλον;

«Αν δεν πίστευα ότι ο θεσμός των ΔΗΠΕΘΕ έχει, δεν θα τον υπηρετούσα επί τέσσερα χρόνια. Τα ΔΗΠΕΘΕ είναι πυρήνες Πολιτισμού στην περιφέρεια. Ο θεσμός απειλείται σοβαρά. Κάποια ΔΗΠΕΘΕ έχουν ήδη κλείσει, άλλα επιβιώνουν χάρη στις ηρωικές προσπάθειες των διευθυντών τους. Στα θέατρα αυτά όμως έχει γραφτεί ένα σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης ελληνικής θεατρικής ιστορίας και ας μην ξεχνάμε ότι ακόμη και σήμερα, 30 και πλέον χρόνια μετά την ίδρυσή τους, εξακολουθούν να αποτελούν τον μόνο ολοκληρωμένο θεσμό πολιτιστικής πολιτικής σε περιφερειακό επιπέδο».

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Ελλάδα
Με λέξεις-κλειδιά
Συνεντεύξεις
ΔΗΠΕΘΕ
Ανθρώπινα
Θέατρο
Σχετικά θέματα: Ανθρώπινα
Φεγγάρι, πλοίο, παφλασμός
Άλλα θέματα στην κατηγορία Ελλάδα της έντυπης έκδοσης
Υπουργείο Παιδείας
«Θερμή» υποδοχή
Χρονιά ανατροπών
Εντυπωσιακή άνοδος σε όλα τα πεδία
Ελπίζουν σε ισχυρό πτυχίο και γρήγορη αποφοίτηση
ΣΥΡΙΖΑ: Ελεύθερη πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Από τις 15 Σεπτεμβρίου ξεκινούν οι εγγραφές
Αναλύσεις
Με απόκλιση μικρότερη του 1% οι εκτιμήσεις της «Ε»
Υπουργείο Μεταφορών
Οι τράπεζες μπαίνουν στις συγκοινωνίες με... λεωφορειοδάνεια
Ποιες γραμμές αλλάζουν δρομολόγιο, ποιες καταργούνται
Οι αλλαγές σε κάρτες και εισιτήρια
Νερό/Υδροδότηση
Μπήκε το νερό στ' αυλάκι
ΚΕΠΚΑ
Οδηγίες για εξεύρεση φοιτητικής γκαρσονιέρας
Πολύτεκνοι
Στοπ στο μπόνους για πολύτεκνους
Αστυνομικό ρεπορτάζ
Ραντεβού στη ΔΕΘ των εξαγγελιών έδωσαν οι ένστολοι
«Πουλούσε» ΕΣΠΑ
Πιστολίδι με νεκρό
Φωτογραφίες για αναγνώριση έδωσε η ΕΛΑΣ
Ανθρώπινα
30 χρόνια προσφοράς του ΔΗΠΕΘΕ Ρούμελης
Φεγγάρι, πλοίο, παφλασμός