Έντυπη Έκδοση

Ερωτας είναι η αιτία

«Είναι η ιστορία ενός αγοριού που ερωτεύεται ένα κορίτσι και διαπιστώνει στην πορεία ότι ο έρωτας δεν είναι όσα μας έχουν μάθει οι ταινίες, οι δίσκοι και οι εμπειρίες των φίλων μας να περιμένουμε απ' αυτόν. Το αγόρι προβάλλει τις λάθος προσδοκίες στη σχέση του με το κορίτσι, αφήνοντας την πραγματικότητα να τον προσπεράσει. Και φυσικά ατυχεί. Γιατί δεν πρέπει να επιτρέπεις σε κανέναν να σου πει τι να περιμένεις από την αγάπη. Πρέπει να ανακαλύψεις μόνος σου οτιδήποτε σχετίζεται με αυτήν».

Ετσι περιγράφει ο Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ την ταινία στην οποία χρωστά την ξαφνική του φήμη. Μέχρι τώρα, ο πρωταγωνιστής της γλυκόπικρης κομεντί «500 μέρες με τη Σάμερ», που προβάλλεται αυτές τις μέρες, παρέμενε ελάχιστα γνωστός σε όσους δεν ασχολούνταν με το ανεξάρτητο αμερικανικό σινεμά, στο οποίο έχει αφιερωθεί ο ίδιος τα τελευταία δέκα χρόνια.

Διάσημος από την τηλεόραση

Η ιστορία του, πάντως, είναι ενδιαφέρουσα. Ταλαντούχος έφηβος, ο Λέβιτ έγινε διάσημος μέσα από μακρόβια σειρά της αμερικανικής τηλεόρασης. Αποφάσισε όμως πως αυτό το προφίλ της διασημότητας δεν του ταιριάζει, έπαθε μικρή υπαρξιακή κρίση και επέλεξε να εγκαταλείψει οριστικά την ηθοποιία.

Μετακόμισε από την Καλιφόρνια στη Νέα Υόρκη, ξεκίνησε σπουδές και μια ωραία πρωία αναθεώρησε τα πάντα και επέστρεψε στην υποκριτική. Ομως δεν ήταν πλέον το χαμογελαστό παιδί-θαύμα της σειράς «3rd Rock from the Sun». Είχε μεταμορφωθεί σε έναν τολμηρό ηθοποιό.

«Την εποχή που δούλευα για λογαριασμό της τηλεόρασης», μας λέει ο Λέβιτ, «όλοι περίμεναν από εμένα να πράξω τα αναμενόμενα. Κάθε μέρα στο γύρισμα έμοιαζε με την προηγούμενη κι εγώ έπρεπε να είμαι συνέχεια εκείνο το αξιαγάπητο παιδάκι που παρακολουθεί ο πολύς κόσμος στη μικρή οθόνη. Γινόμουν από την άλλη πολύ νευρωτικός με το γεγονός ότι αρκετοί άνθρωποι με αναγνώριζαν. Εκείνη τη στιγμή ήθελα να εξαφανιστώ.

»Σ' εκείνη την παράξενη φάση της ζωής μου ήθελα απλούστατα να γυρίζω ταινίες και να ξέρω ότι οι κόπιες τους θα κλειδώνονται σε ένα συρτάρι και κανείς δεν θα τις βλέπει. Γι' αυτό τα εγκατέλειψα όλα. Λίγο καιρό αφότου τα παράτησα, όμως, συνειδητοποίησα ότι η όλη εμπειρία της υποκριτικής μού έλειπε έντονα».

Είκοσι ενός ετών τότε, ο Τζόζεφ αποφάσισε να επιστρέψει μπροστά από την κάμερα, παίρνοντας σημαντικά ρίσκα. Υποδύθηκε έναν τρόφιμο ψυχιατρείου στο μικρού βεληνεκούς «Manic», έγινε ο αυτοσχέδιος ντετέκτιβ που προσπαθεί να διαλευκάνει τον μυστηριώδη χαμό της πρώην φιλενάδας του στο ασυνήθιστο νεο-νουάρ «Brick», ερμήνευσε έναν στρατιώτη που γυρίζει ψυχολογικά τραυματισμένος από τον πόλεμο του Ιράκ στο «Stop-Loss» και, κυρίως, δέχτηκε να γίνει πρωταγωνιστής του προκλητικού γκέι σκηνοθέτη Γκρεγκ Αράκι, κερδίζοντας επαίνους στον τολμηρό ρόλο μιας αυθάδικης αρσενικής πόρνης στην «Ανοιχτή πληγή».

Φέτος, στο θαυμάσιο «500 μέρες με τη Σάμερ», ο Λέβιτ κατάφερε να μετατρέψει έναν ρομαντικό χαρακτήρα σε δεξαμενή πολλών και διαφορετικών συναισθημάτων. Κοινό και ειδικοί βρήκαν ξαφνικά ένα καινούριο πολλά υποσχόμενο πρόσωπο με το οποίο μπορούσαν να ασχοληθούν.

«Ξεκίνησα να δουλεύω ως ηθοποιός από τα έξι μου χρόνια», λέει ο ίδιος, «και μόλις τώρα, δύο δεκαετίες αργότερα, κατάφερα να συμμετάσχω σε ταινίες για τις οποίες νιώθω πραγματικά περήφανος. Το ότι αποφάσισα κάποτε να ασχοληθώ με την υποκριτική, μόλις τώρα απέκτησε νόημα για μένα. Αν αυτό το νόημα χαθεί, νομίζω ότι θα θελήσω να χαθώ κι εγώ από ηθοποιός».

Επόμενος σταθμός για τον Τζόζεφ Γκόρντον Λέβιτ είναι να αντιμετωπίσει ερμηνευτικά τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο στο «Inception»: τη νέα ταινία που γυρίζει ο Κρίστοφερ Νόλαν, σκηνοθέτης του «Σκοτεινού Ιππότη».*

Αποστολή με Email Εκτύπωση σελίδας

Διαβάστε επίσης

Στην κατηγορία
Τέχνες & Πολιτισμός
Με λέξεις-κλειδιά
Κινηματογράφος
Άλλα θέματα στην κατηγορία Τέχνες & Πολιτισμός της έντυπης έκδοσης
Μουσική
Δισκογραφία σε αργές στροφές
Του κόσμου τα τραγούδια
Μπάρμπαρα Λούνα στο «Χαφ Νόουτ»
Χορός
Το τάνγκο που ταξιδεύει
Χορεύοντας με τους Μόμιξ
Σταχτοπούτα από τη Ρωσία
Συνέντευξη: Νικ Χόρνμπι
Ο Χόρνμπι και τα sixties
50ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Γκρο πλαν σε τέσσερα πρόσωπα
Συνέντευξη: Αντρέα Αρνολντ
Πρωταγωνίστρια από ένστικτο
Κινηματογράφος
Ερωτας είναι η αιτία
Για τα γεγονότα του Δεκέμβρη
Οταν η τέχνη βγήκε στον δρόμο
Θέατρο
Μετωπική με το παρελθόν
Το ρίσκο που αξίζει
Δημοπρασίες
Ωραία μου κυρία
Εικαστικά
Οι αντιθέσεις της ανθρώπινης φύσης
Η τελευταία πινελιά
Βιβλίο
Πιεστήρια στο φουλ
Ο προβοκάτορας της Ιστορίας
Αναγνώστες εν δράσει
Η πόλις θα σ' ακολουθεί