Έντυπη Έκδοση

«Δεν είμαι μοιραία, εξαρτώμαι από τον Σάκη»

Είναι δύσκολο αν έχεις διαβάσει το βιβλίο του Αντρέα Στάικου, «Επικίνδυνες μαγειρικές», να φανταστείς με σάρκα και οστά την ηρωίδα του, τη Νανά. Είναι μια φαμ φατάλ, ένα ποιητικό ον στα όρια του μυθολογικού, που παρασέρνει σε ένα παιχνίδι γευστικών και αισθησιακών απολαύσεων δύο άντρες, που για χάρη της μαγειρεύουν ακατάπαυστα.

Πλήρες θέμα...

  • Θέατρο

    • ΜΠΡΕΧΤ- ΟΥΙΛΣΟΝ Η αρμονία της διαφορετικότητας
      Η «Οπερα της Πεντάρας» του Μπέρτολτ Μπρεχτ σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Ουίλσον από το Μπερλίνερ Ανσάμπλ Φυσικά δεν χρειάζεται ο Μπομπ Ουίλσον για να αντιληφθεί το σύγχρονο κοινό την αποκαλυπτική επικαιρότητα της «Οπερας της Πεντάρας». Η Ελλάδα του 2010 ήταν πανέτοιμη για τον επιθετικό μπρεχτικό υλισμό που αναβλύζει από διαλόγους και τραγούδια, στοχοποιώντας την αγυρτεία των τραπεζών, το ξεπούλημα θεσμών (αστυνομία, εκκλησία, οικογένεια), την αποθηρίωση του ανθρώπου, στο όνομα του χρήματος.
  • Μουσική

    • Μουσικό ταξίδι στους δρόμους της Λισαβόνας
      Η συναυλία «Δρόμοι» («Ruas») της Πορτογαλίδας τραγουδίστριας των φάδος Μίσια δεν περνάει από οποιονδήποτε δρόμο. Είναι επικεντρωμένη στους δρόμους της Λισαβόνας, όπου η ζωή κινείται πάντα με την πικρή γεύση που αφήνει ένα λιμάνι της διαρκούς αναχώρησης και επιστροφής.
  • Κριτική θεάτρου

    • Μπέζος, ένας κουρασμένος επιβήτορας
      *«Δον Ζουάν» Εθνικό Θέατρο - Κεντρική Σκηνή Ο περιβόητος Ισπανός σάτυρος, ο θεομπαίχτης, απατεώνας και βλάσφημος Δον Ζουάν, δεν υπήρξε μόνο κατακτητής γυναικών. Υπήρξε κυρίως γητευτής συγγραφέων.
  • Εκθεση

    • Βαν Γκογκ: αποκάλυψη τώρα
      Tο έργο «Ο Σπορέας το ηλιοβασίλεμα» Παραμονή Χριστουγέννων του 1888 έμελλε να αλλάξει η ιστορία της μοντέρνας τέχνης. Η αστυνομία βρήκε μες στα αίματα, ημιλιπόθυμο, έναν Ολλανδό ζωγράφο στο διάσημο πια «Κίτρινο σπίτι», που πήρε το όνομά του κάπως πεζά από το χρώμα της πρόσοψής του.
  • Συνέντευξη: Χαράλαμπος Μπούρας

    • Να κατεδαφιστεί το παλιό Μουσείο Ακρόπολης
      Ο Χαράλαμπος Μπούρας, ομ. καθηγητής στην Αρχιτεκτονική Σχολή είναι. Ως αδιαμφισβήτητος πρόεδρος, όμως, της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης, έβαλε τη σφραγίδα του στην αναστήλωση και -γιατί όχι;- αποψίλωση των μνημείων της για να σωθούν από τη φθορά. Εξακολουθεί να είναι τολμηρός και τώρα που τα έργα στον Παρθενώνα ολοκληρώνονται. «Να αποδοθεί ολόκληρος ο χώρος στους επισκέπτες», μας λέει
  • Χορός

    • Το Φεστιβάλ Καλαμάτας έχει το παλάτι του
      Να δείτε που η περιφέρεια θα... βάλει τα γυαλιά στο κέντρο. Τη στιγμή που η Αθήνα προσπαθεί να μπαλώσει όπως όπως τις ελλείψεις σε μουσεία και δραστηριότητες που αφορούν τις σύγχρονες τέχνες, η Καλαμάτα αποκτά ένα υπερσύγχρονο Μέγαρο Χορού. Σε περίπου δύο μήνες από σήμερα ολοκληρώνεται το σημαντικότερο μέρος του έργου, προϋπολογισμού 12.260.164,43 ευρώ. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι το καλοκαίρι στην κεντρική σκηνή του θα δούμε παραστάσεις του Φεστιβάλ Χορού της πόλης.
  • Συνέντευξη: Γιάννης Βογιατζής

    • Γιάννης Βογιατζής «Υποκλίνομαι σε ηθοποιούς που δεν ξέρει ο κόσμος...»
      Ο Μικές του Κώστα Πρετεντέρη και ο Πολυκράτης τού «Μια Ιταλίδα απ' τη Κυψέλη» τα τελευταία χρόνια αθόρυβα διαπρέπει σε κλασικό αλλά και μοντέρνο ρεπερτόριο σε σκηνές τέχνης. Να 'ναι καλά ο Γιάννης Χουβαρδάς, που πρώτος ανακάλυψε πόσο χρήσιμος είναι πάντα ένας ηθοποιός σαν τον Γιάννη Βογιατζή. Φέτος λάμπει στον «Θείο Βάνια» του Εθνικού