Ελευθεροτυπία - 30/01/2010
Έντυπη Έκδοση
Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2010
«Δεν είμαι μοιραία, εξαρτώμαι από τον Σάκη»

Είναι δύσκολο αν έχεις διαβάσει το βιβλίο του Αντρέα Στάικου, «Επικίνδυνες μαγειρικές», να φανταστείς με σάρκα και οστά την ηρωίδα του, τη Νανά. Είναι μια φαμ φατάλ, ένα ποιητικό ον στα όρια του μυθολογικού, που παρασέρνει σε ένα παιχνίδι γευστικών και αισθησιακών απολαύσεων δύο άντρες, που για χάρη της μαγειρεύουν ακατάπαυστα.
-
Θέατρο
- ΜΠΡΕΧΤ- ΟΥΙΛΣΟΝ
Η αρμονία της διαφορετικότητας
Η «Οπερα της Πεντάρας» του Μπέρτολτ Μπρεχτ σε σκηνοθεσία Ρόμπερτ Ουίλσον από το Μπερλίνερ ΑνσάμπλΦυσικά δεν χρειάζεται ο Μπομπ Ουίλσον για να αντιληφθεί το σύγχρονο κοινό την αποκαλυπτική επικαιρότητα της «Οπερας της Πεντάρας». Η Ελλάδα του 2010 ήταν πανέτοιμη για τον επιθετικό μπρεχτικό υλισμό που αναβλύζει από διαλόγους και τραγούδια, στοχοποιώντας την αγυρτεία των τραπεζών, το ξεπούλημα θεσμών (αστυνομία, εκκλησία, οικογένεια), την αποθηρίωση του ανθρώπου, στο όνομα του χρήματος.
- ΜΠΡΕΧΤ- ΟΥΙΛΣΟΝ
Η αρμονία της διαφορετικότητας
-
Μουσική
-
Μουσικό ταξίδι στους δρόμους της Λισαβόνας
Η συναυλία «Δρόμοι» («Ruas») της Πορτογαλίδας τραγουδίστριας των φάδος Μίσια δεν περνάει από οποιονδήποτε δρόμο. Είναι επικεντρωμένη στους δρόμους της Λισαβόνας, όπου η ζωή κινείται πάντα με την πικρή γεύση που αφήνει ένα λιμάνι της διαρκούς αναχώρησης και επιστροφής.
-
Μουσικό ταξίδι στους δρόμους της Λισαβόνας
-
Κριτική θεάτρου
-
Μπέζος, ένας κουρασμένος επιβήτορας
*«Δον Ζουάν» Εθνικό Θέατρο - Κεντρική Σκηνή Ο περιβόητος Ισπανός σάτυρος, ο θεομπαίχτης, απατεώνας και βλάσφημος Δον Ζουάν, δεν υπήρξε μόνο κατακτητής γυναικών. Υπήρξε κυρίως γητευτής συγγραφέων.
-
Μπέζος, ένας κουρασμένος επιβήτορας
-
Εκθεση
-
Βαν Γκογκ: αποκάλυψη τώρα
Παραμονή Χριστουγέννων του 1888 έμελλε να αλλάξει η ιστορία της μοντέρνας τέχνης. Η αστυνομία βρήκε μες στα αίματα, ημιλιπόθυμο, έναν Ολλανδό ζωγράφο στο διάσημο πια «Κίτρινο σπίτι», που πήρε το όνομά του κάπως πεζά από το χρώμα της πρόσοψής του.
-
Βαν Γκογκ: αποκάλυψη τώρα
-
Συνέντευξη: Χαράλαμπος Μπούρας
-
Να κατεδαφιστεί το παλιό Μουσείο Ακρόπολης
Ο Χαράλαμπος Μπούρας, ομ. καθηγητής στην Αρχιτεκτονική Σχολή είναι. Ως αδιαμφισβήτητος πρόεδρος, όμως, της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης, έβαλε τη σφραγίδα του στην αναστήλωση και -γιατί όχι;- αποψίλωση των μνημείων της για να σωθούν από τη φθορά. Εξακολουθεί να είναι τολμηρός και τώρα που τα έργα στον Παρθενώνα ολοκληρώνονται. «Να αποδοθεί ολόκληρος ο χώρος στους επισκέπτες», μας λέει
-
Να κατεδαφιστεί το παλιό Μουσείο Ακρόπολης
-
Χορός
-
Το Φεστιβάλ Καλαμάτας έχει το παλάτι του
Να δείτε που η περιφέρεια θα... βάλει τα γυαλιά στο κέντρο. Τη στιγμή που η Αθήνα προσπαθεί να μπαλώσει όπως όπως τις ελλείψεις σε μουσεία και δραστηριότητες που αφορούν τις σύγχρονες τέχνες, η Καλαμάτα αποκτά ένα υπερσύγχρονο Μέγαρο Χορού. Σε περίπου δύο μήνες από σήμερα ολοκληρώνεται το σημαντικότερο μέρος του έργου, προϋπολογισμού 12.260.164,43 ευρώ. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι το καλοκαίρι στην κεντρική σκηνή του θα δούμε παραστάσεις του Φεστιβάλ Χορού της πόλης.
-
Το Φεστιβάλ Καλαμάτας έχει το παλάτι του
-
Συνέντευξη: Γιάννης Βογιατζής
- Γιάννης Βογιατζής
«Υποκλίνομαι σε ηθοποιούς που δεν ξέρει ο κόσμος...»
Ο Μικές του Κώστα Πρετεντέρη και ο Πολυκράτης τού «Μια Ιταλίδα απ' τη Κυψέλη» τα τελευταία χρόνια αθόρυβα διαπρέπει σε κλασικό αλλά και μοντέρνο ρεπερτόριο σε σκηνές τέχνης. Να 'ναι καλά ο Γιάννης Χουβαρδάς, που πρώτος ανακάλυψε πόσο χρήσιμος είναι πάντα ένας ηθοποιός σαν τον Γιάννη Βογιατζή. Φέτος λάμπει στον «Θείο Βάνια» του Εθνικού
- Γιάννης Βογιατζής
«Υποκλίνομαι σε ηθοποιούς που δεν ξέρει ο κόσμος...»